kjsdsf
Подробнее Запомнить город


Візир в Україні

23.06.09
размер текста:

На сьогодні широкого поширення в Україні набули спеціальні прилади вимірювання швидкості «Візир», Російського виробництва, якими активно почали користуватися працівники ДАІ для фіксації перевищення швидкості та при складанні Постанов про адміністративні правопорушення.

У відповідності до інструкції ВШ «Візир» - вимірювач швидкості радіолокаційний відеозаписувальний, призначений для визначення швидкості руху транспортних засобів, відеозапису факту порушення правил дорожнього руху, відображення його на екрані монітору, обробки, збереження та відображення відеозапису. "Візир" розробили у Санкт-Петербурзі. Виробником приладу є ЗАТ «ОЛЬВІЯ» (Російська федерація). Представником розробника на території України називає себе компанія "Скіф".

Радар дозволяє вимірювати швидкість у стаціонарному та патрульному (під час руху) режимі на відстані близько 400 метрів. Відстань розпізнавання державного номерного знаку автомобіля складає приблизно 80 метрів. Неабиякі дискусії серед автолюбителів викликає законність використання «Візира» на території України.

Водії часто нарікають на те, що прилад "Візир", який використовують в ДАІ для фіксації перевищення швидкості, часто помиляється і приписує законослухняним водіям "чужі швидкості". До того ж, для використання цього апарата в нашій країні немає жодної правової бази. Спробуємо розібратися у цьому питанні.

У відповідності до ст.ст. 10-15 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", на вимірювання у сфері, у якій їх результати можуть бути використані у якості доказу по справі, розповсюджується державний метрологічний нагляд. За таких умов кожен засіб вимірювальної техніки має бути укомплектований документами про допуск даного типу засобів вимірювальної техніки для використання в Україні та про перевірку даного примірника засобу вимірювальної техніки.
Зазначена норма закону кореспондує із вимогами п. 13.2 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України (затверджено Наказом МВС 13.11.2006 №1111), відповідно до якого забороняється застосування засобів вимірювання, які не пройшли метрологічної повірки або мають свідоцтво про таку повірку, термін дії якої минув (термін дії – 1 рік).

З цього випливає, що ВШ «Візир», якраз і відноситься до тієї самої категорії приладів (вимірювальної техніки), яка відповідно до закону повинна мати дозвільні документи для використання в Україні, оскільки дані приладу слугують доказами у справах про адміністративні правопорушення.

Правила забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах (затверджені Постановою Кабінету міністрів України № 373 від 29 березня 2006 року) передбачають, що інформація під час обробки в автоматизованій системі повинна зберігати цілісність, що забезпечується шляхом захисту від несанкціонованих дій, які можуть призвести до випадкової або умисної модифікації чи знищення (п.5). З цього можна зробити висновок, що інформація у ВШ «Візир» обробляється в інформаційних системах, а такі системи вже повинні забезпечуватися сертифікованим захистом.

Відповідно до листа Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 25.03.2009 року № 8/1-817, пристрій фіксації порушень правил дорожнього руху “Візир” органами ДАІ України для проведення державної експертизи або сертифікації до Держспецзв’язку не надавався. Процедур державної експертизи або сертифікації “Візир” не проходив. Експертного висновку або Сертифіката відповідності у сфері захисту інформації він не має.

Тобто, зробити висновок стосовно неможливості зміни отриманих за допомогою пристрою фіксації порушень правил дорожнього руху “Візир” відомостей, їх коригування, знищення, несанкціонованого доповнення, втручання в роботу пристрою фіксації порушень правил дорожнього руху “Візир” неможливо.

Більш того, якщо уважно читати Методичні рекомендації по роботі з радіолокаційним відео записуючим вимірювачем швидкості «Візир» інспектор сам вирішує, чи є необхідність збереження відзнятої інформації у архіві приладу (тобто на флеш-картку у випадку, якщо водій буде заперечувати факт порушення, або при виникненні конфліктної ситуації) чи тимчасово тримати інформацію у оперативній пам’яті приладу (при послідуючій зйомці відзнятий матеріал накладається на попередній). Що стосується фотографій з «Візиру», то їх можна видалити скористувавшись рекомендацією, зазначеною в примітці до Методичних рекомендацій: Увага! Якщо прилад під час демонстрації фото, викликаного з оперативної пам’яті прибору виключити, або переключити у режим «Відео» то фотокартка буде безповоротно знищена.

Таким чином, у користувача ВШ «Візир» є можливість вибору щодо збереження чи знищення інформації відносно імовірного факту правопорушення, що в свою чергу може призвести до зловживань з боку працівників ДАІ.

Згідно даних методичних рекомендацій щодо роботи з приладом "Візир" (розроблених фірмою "Скіф"), "Візир" може працювати у двох режимах вимірювання швидкості: стаціонарний та патрульний. При цьому в більшості випадків пристрій використовується у патрульному режимі, але при цьому зйомка відбувається так би мовити «з рук», що в свою чергу йде в розріз з вимогами статті 14-1 Кодексу про адміністративні правопорушення, а саме: До адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху у разі їх фіксації працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобами фото- і кінозйомки, відеозапису притягаються власники (співвласники) транспортних засобів. Ключовим словосполученням в нашому випадку є «працюючими в автоматичному режимі». Оскільки фото фіксація згідно закону може здійснюватися виключно автоматичними приладами, під сумнів ставиться законність використання приладу "Візир" (який інспектор наводить на об'єкт, визначає режими зйомки), оскільки останній вже не відповідає нормам, зазначеним у законі. Можливо це викликано недостачею приладів «Візир» в Україні (на території України приборів налічується близько 360 штук), що змушує працівників ДПС постійно переміщуватись по місту і по трасі та фотографувати порушників.

Так, згідно Методичних рекомендацій по роботі з радіолокаційним відео записуючим вимірювачем швидкості "Візир": Функцій автоматичного приведення приладу в дію, передачі даних та їх одночасної обробки ВШ "Візир" не містить. Управління приладом здійснюється багатофункціональними кнопками та перемикачами, усі налаштування приладу є «умовними» та потребують налаштувань приладу кожен раз під конкретний тип автодороги. Згідно розділу 6 Методичних рекомендацій описані орієнтовні методи роботи з ВШ "Візир", де вказується на необхідність складення інспектором протоколу у разі скоєння правопорушення, зафіксованого за допомогою ВШ "Візир", що також узгоджується з вимогами ч.2 ст. 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В останній час багато невдоволених автовласників не поспішаючи сплачувати штрафи, що виросли в декілька разів, активно користуються належним їм правом на оскарження постанов про адміністративні правопорушення, винесених працівниками ДПС і можна сказати небезуспішно. Підставами для оскарження постанов про адміністративне правопорушення найчастіше виступають: пряма вказівка в постанові на того, хто керував транспортним засобом, враховуючи той факт, що транспортний засіб не зупиняли, даних про водія не має, а постанова в порядку ст. 14-1 КпАП виноситься відносно власника, а не водія (невідповідність постанови закону); фото-фіксація порушень пристроєм, що працює не в автоматичному режимі, що також ставить під сумнів відповідність постанови ст. 14-1 КпАП; фіксація з припаркованого автомобіля без спеціального пофарбування, а також без вказівки, ким саме ця фіксація проводилася, що є грубим порушенням Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України (затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України N 1111 від 13.11.2006 року), яка в свою чергу передбачає використання для патрулювання лише службових авто, а автомобілів без маркування – тільки під час руху, а не на стоянці і передбачає обов’язкове ознайомлення з інструкцією та заліки для працівників, які працюють зі спеціальними засобами спостереження за дорожнім рухом, та без усього вище переліченого фіксація порушення не може вважатися такою, що відповідає вимогам нормативних актів. З цих підстав судами було розглянуто та задоволено ряд адміністративних позовів про скасування постанов по справах про адміністративні правопорушення у Києві, Харкові та інших містах України.

Як бачимо, як і завжди, не все йде так як того хотілося б при прийнятті та впровадженні інновацій в нашому законодавстві. Налагодження дії цих нормативних документів носить доволі суперечливий та тривалий характер, а поки цей процес триває, маємо надію, що ця стаття допоможе пересічним громадянам дещо розібратися у правових аспектах законності застосування ВШ «Візир» в Україні.

Антон Зубков, Денис Донець, юристи Асоціації "Об`єднана юридична група".

 


Комментарии
комментариев: 1
11:44 | 25.06.2009
Света
Это все Луцик виноват... Не было б этого недоделанного министра - не было б этих недоделанных Визирей...

...


Статьи
25.09.17, Ярослав Ярош
Вот и последний из динозавров европейской металлургии – немецкий концерн ThyssenKrupp – не устоял перед напором молодых азиатских волков. 20 сентября был подписан меморандум о слиянии его сталеплавильных активов с аналогичными активами в Европе индийского холдинга Tata Steel. Сделку предполагается закрыть в начале 2018 г. Если не помешают Еврокомиссия, профсоюзы, выборы и другие форс-мажоры.
20.09.17, Максим Полевой
Конец лета и начало осени ознаменовались взлетом цен на железорудное сырье и металл ввиду сезонного оживления спроса. Подъем на мировом металлорынке продлится по крайней мере до конца года.
18.09.17, Ярослав Ярош
Китайская компания Beijing Skyrizon Aviation и т. д., которую до сих пор позиционировали как партнера и инвестора запорожского производителя авиатехники "Мотор-Сич", оказалась ее хозяином. Сейчас СБУ пытается заблокировать сделку, оформленную еще год назад. Но самолет уже улетел. Конечно, вывозить запорожский завод в Китай никто не намерен, но закрыть, предварительно откачав технологии и мозги, – такой вариант вполне реалистичен.
13.09.17, Максим Полевой
В последние годы в Украине активно растет интерес к электромобилям – экологически чистому транспорту, не зависящему от традиционного топлива и увеличивающихся расходов на него. В 2016 году рынок вырос примерно в 5 раз (1-е место в Европе по скорости роста), до 1434 шт., а в І полугодии этого года – еще в 2,7 раза, до 1668 шт. Аналитики даже называют это главным трендом всего национального авторынка.
08.09.17, Ярослав Ярош
Ценовая динамика на мировом рынке титана и соответственно титаносодержащего сырья в XXI веке движется по синусоидальной траектории. Со второй половины 2016 г. кривая цен потянулась вверх. Но частных добытчиков ильменита в Украине эта благоприятная конъюнктура не очень-то греет. Им больше приходится бороться за выживание.
07.09.17, МинПром
С началом осени курс доллара в обменных пунктах пошел вверх. МинПром решил выяснить, какие факторы влияют на снижение курса национальной валюты и на какой отметке стоит ожидать его стабилизации.
05.09.17, Максим Полевой
В странах Европейского Союза газ постепенно дешевеет из-за профицита предложения. Украина тоже экономит благодаря этой тенденции, но эффект сдерживается повышением цен со стороны НАК "Нафтогаз Украины".
31.08.17, Ярослав Ярош
Украина сама загнала себя в юридический капкан, сначала признав за крохотной нидерландской компанией Yuzgas B.V. право на освоение огромного Юзовского газоносного участка, а затем отказав ей в этом. Второй шаг был более рациональным, чем первый. Но запоздалым. Yuzgas быстро отсудил за собой право на Юзовку. И теперь в глазах любого другого инвестора этот проект выглядит как туманный приз на слишком шаткой правовой базе, за который нет смысла бороться.
29.08.17, Максим Полевой
В августе мировые цены на нефть колебались возле отметки в 51 долл./барр. Эта тенденция сформировалась из-за сохраняющегося профицита глобального рынка на фоне нежелания ключевых добытчиков договариваться о скоординированном долгосрочном сокращении добычи. Каждая нефтекомпания и страна, скрыто или явно, пытается сохранить свою долю поставок в тоннаже – даже ценой потери доходности.
21.08.17, Анна Ганзенко, Василий Январев
После ухода Войцеха Балчуна "Укрзализныця" испытывает все те же проблемы, что и до появления польского реформатора: дефицит вагонов, неспособность в полной мере удовлетворить заявки клиентов и всеобъемлющая коррупция. Однако главный метод их решения остается прежним – повышение тарифов на те же 22,5%. Правда, железнодорожники обещают учесть мнение бизнеса, но будет ли это сделано, покажет время.



Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!