Авто у лізинг: місія можлива

Точка зору

Здавалось би, купити авто – проста річ. Людина погоджує кредит у банку, робить передоплату салонові, чекає свій BMW X5 в ексклюзивній комплектації з терміном поставки місяців, скажімо, п'ять.

Однак, несподівана криза ліквідності, фінансової системи або системи влади миттю руйнує всі плани. Банк, який обіцяв надати кредит, банальним чином залишається без грошей і відмовляє у фінансуванні.

У підсумку – неможливість повернення авансу або повернення зі штрафними санкціями за передкризовим курсом євро. При підрахунку – це 40% втрат.

Ось тут і виринає з підсвідомості слово "лізинг", про який, як про фейхоа, всі чули, але мало хто куштував. У цій ситуації лізинг може виявитися єдиним способом фінансування купівлі авто, не рахуючи власних коштів.

Варто сказати, що лізинг легкового автотранспорту в нинішніх українських умовах – єдиний вид лізингу, що доступний фізичним особам. Приватна особа навряд чи зможе взяти у лізинг вантажівку, екскаватор чи обладнання.

Лізинг в умовах України спочатку передбачав роботу лише з корпоративними клієнтами з невеликим креном у бік приватних підприємців – зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності.

Тому в ситуації, коли банківське фінансування залишається недоступним для більшості фізичних осіб, українські лізингові компанії пропонують фінансування для приватників, зосередившись на лізингові легкового автотранспорту.

При цьому вони віддають перевагу роботі з тими дилерами, з якими у них склалися партнерські стосунки. Зазвичай це закриває можливість профінансувати покупку авто у "сірого" дилера, хоча і тут є свої винятки.

З чого почати

Скажімо, автолюбитель визначився з маркою і комплектацією автомобіля, а дилер сформував цінову пропозицію. Що далі?

Далі варто зайнятися пошуком лізингової компанії, яка профінансує придбання автомобіля. Є кілька варіантів отримання такої інформації. Перший – через дилера. Як правило, офіційні дилери вже мають відомості про лізингові компанії, які готові запропонувати фінансування приватним клієнтам.

Якщо ж ця інформація у дилера відсутня, а це особливо характерно для регіональних дилерів, то саме час звернутися до послуг всесвітньої павутини.

Можна, звичайно, зібрати інформацію власноруч, обдзвонивши кілька десятків лізингових компаній, але у восьми випадках з десяти клієнта чекатиме відмова. Час можна заощадити, звернувшись до спеціалізованих лізингових порталів.

Варіантів насправді небагато: лізингові програми для фізичних осіб пропонують близько п'яти компаній. При цьому половина з них фінансують обмежену кількість автомобільних брендів, зазвичай, тісно пов'язаних з даними фірмами.

Нарешті компанія знайдена, і зроблена нею пропозиція загалом прийнятна. "Загалом", бо на фінансування нижче, ніж 18% у валюті, розраховувати не слід.

Лізинг чи кредит

Чим же лізинг кращий за кредит? Найголовніша його перевага у тому, що лізинг сьогодні є, а позик нема.

При звичайному кредитуванні, крім авансового платежу, покупець повинен мати в запасі ще й додаткові кошти. Вони необхідні для оплати реєстраційних зборів і хабарів при постановці на облік. Лише внесок у Пенсійний фонд складе 3% від вартості авто без ПДВ, страховка ж обійдеться у 6-7% від вартості авто з ПДВ.

Лізинг дозволяє розтягнути ці платежі на весь термін дії угоди, включивши їх у щомісячний лізинговий платіж. Звичайно, на суму цього боргу нараховується відсоток, але іноді це набагато зручніше, особливо якщо автомобіль потрібен терміново, а коштів на сплату всіх платежів недостатньо.

Також немає необхідності постійно відслідковувати строки закінчення дії страховки та проходження обов'язкових технічних оглядів. За цим стежить лізингова компанія аж до закінчення терміну лізингу.

Вона ж спілкується і з страховою фірмою у випадку ДТП. Автовласнику доведеться лише викликати інспектора ДАІ для фіксування факту пригоди та повідомити про це лізинговій компанії. Але варто пам'ятати про франшизу. Зазвичай при лізингу вона складає близько 200 доларів, тобто цю суму при відновленні автомобіля власнику доведеться заплатити з власної кишені.

Франшиза може бути і нульовою, але за це треба заплатити додатковий страховий тариф. Самостійно вибрати страхову фірму при лізингу лізингова компанія не дозволить. Втім, це має свої переваги, адже страховий тариф може бути нижчим за середній на ринку.

Крім цього, покупець може отримати бонуси: покриття витрат на евакуацію автомобіля, наприклад, не далі 100 км і не дорожче 400 гривень, та цілодобову службу підтримки.

На жаль, в Україні клієнт лізингової компанії не має вибору або викупити авто, або поміняти його на новий, доплативши різницю в авансовому платежі.

Тоді переваг у порівнянні з кредитом було б ще більше, адже це передбачало б, що лізингова компанія бере на себе такі питання експлуатації авто, як періодичне технічне обслуговування, сезонна заміна та зберігання гуми.

Етапи великого шляху

Пакет документів, який вимагатиме у покупця лізингова компанія, не складний. Знадобляться копії паспорта та паспорта дружини чи чоловіка, ідентифікаційного податкового номера, свідоцтва про шлюб та трудової книжки. Також необхідна довідка з місця роботи про доходи за останні півроку-рік.

І, звичайно ж, не завадить будь-яка додаткова інформація, яка може рекомендувати покупця як надійного та перспективного клієнта – нерухомість у власності чи володіння бізнесом.

Надавши цю інформацію, автолюбителю залишиться лише чекати рішення лізингової компанії. Цей процес може тривати від тижня до двох залежно від компанії. При цьому всі обіцянки розглянути документи швидше не зовсім коректні – зазвичай робота триває не менше п'яти днів.

Після прийняття позитивного рішення починається завершальний процес: підписання угод, оплата, реєстрація та страхування автотранспорту. Покупець сплачує аванс у розмірі 30% від вартості авто і чекає отримання документів.

Варто звернути увагу, що до кінця строку лізингу автомобіль належить лізинговій компанії, тобто в техпаспорті власником буде вказана саме вона. Покупець же керуватиме машиною на підставі договору фінансового лізингу та довіреності.

Довіреність, як правило, видається терміном на один рік і продовжується після закінчення цього строку. Таким чином лізингова компанія страхує себе від можливих затримок зі сплати лізингових платежів з боку клієнта.

Оскільки головні офіси більшості лізингових компаній перебувають у Києві, то й номери у авто теж будуть київські, що проблемою, в принципі, не є – якщо, звичайно, покупець не бажає стати щасливим власником "крутого" номера. Однак такі номери коштують у Києві на порядок дорожче, ніж в регіонах.

Існує й альтернативний варіант. Лізингова компанія може видати всі документи для отримання тимчасового техпаспорта за місцем проживання. Це дозволить автолюбителю уникнути зайвих питань з боку інспекторів ДАІ, але доведеться спілкуватися з працівниками МРЕВ.

Варто відзначити, що у деяких лізингових компаніях договір фінансового лізингу оформляється нотаріально, тобто і укладати його доведеться у Києві, в головному офісі.

Слід пам'ятати, що після закінчення терміну лізингу автолюбителю доведеться поставити авто на облік, тепер уже на своє ім'я, а це – додаткові витрати.

Тепер залишається рахувати і думати: скористатися цією послугою чи відкласти купівлю "коліс" до кращих часів.

Загалом же, лізинг автотранспорту для фізичних осіб в Україні перебуває у зародковому стані. Щоб привести цю послугу у відповідність до європейських стандартів, треба підвищити якість послуг, які надають лізингові фірми, а також прийняти законодавчі зміни стосовно реєстрації та оподаткування.

Тільки так цей вид лізингу завоює прихильність споживачів. Наразі це просто єдиний спосіб фінансування – не найгірший, але й далеко не ідеальний.

Новини

18 Квітня 2024

Держборг України у 2024 році може зрости до 94% – МВФ

Україна має затвердити стандарти з переробки будівельних відходів

Асоціації виробників будматеріалів працюють над відповідністю продукції для оборони стандартам НАТО

ДМЗ виготовив шахтний скіп для рудника Суха Балка

Україна експортувала українським морським коридором 40 млн т вантажів

Сьогодні можуть обмежити електропостачання для промисловості в усіх областях

17 Квітня 2024

Rio Tinto за підсумками першого кварталу скоротила відвантаження залізної руди

Промвиробництво в ЄС скоротилося на 5,4%

Україна у лютому посіла друге місце за обсягами експорту катанки до США

Газопроводи між Німеччиною та Францією транспортуватимуть водень

Ferrexpo планує збудувати нову сонячну електростанцію

В Україні зросла частка імпортних будівельних матеріалів – дослідження

Споживання цементу в Україні минулого року збільшилося на 17% – Укрцемент

Виробництво сталі у Бразилії за підсумками березня зросло

Україна припинила експорт марганцевих руд

Запоріжсталь за 2 роки спрямувала на підтримку виробництва 1,2 млрд грн 

ВСІ НОВИНИ ⇢