Подробнее Запомнить город


Житловий кодекс: повернення кріпацтва

размер текста:

Проблеми у житлово-комунальній сфері накопичувалися роками. Чиновники усіх рівнів десятиліттями працьовито розкрадали нашу комунальну платню, не роблячи при цьому ні планових, ні позапланових ремонтів будинків.

З появою закону про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку у мешканців з'явилася можливість забирати будинки на самообслуговування у ЖЕКів.

Зрозуміло, що вигідніше обслуговувати нові будинки. Вони не потребують ремонтів, і за рахунок комунальної платні ОСББ - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - може накопичити гроші на майбутні витрати. Віддавати нові будинки не вигідно чиновникам - великих витрат вони не потребують, а гроші йдуть чималі.

Старі будинки брати на самообслуговування вигідно тільки тоді, коли держава поверне гроші і зробить капітальний ремонт. У більшості випадків це фантастична подія. Тобто якщо старий будинок знаходиться не у центрі Києва, і нема черги з охочих орендувати підвал, то старий будинок обслуговувати самотужки буде складно.

Однак чиновники зацікавлені якнайшвидше віддати в ОСББ старі будинки, бо тоді не потрібно буде виділяти гроші на їх утримання. Це буде проблема ОСББ.

У зв'язку з появою в останні роки великої кількості нових будинків, у чиновників з'явилася велика спокуса заробити на власниках нових квартир. Проте більшість таких будинків самі створюють ОСББ, тобто гроші до чиновників не доходять.

Все це і стало передумовою появи нового житлового кодексу. На думку розробників, кодекс має вирішити наступні завдання: зробити ремонт у старих будинках за рахунок мешканців, вивести на ринок послуг кишенькові структури, позбавити жителів права перевіряти тарифи і зобов'язати їх сплачувати усі забаганки управлінських компаній.

Якщо хтось думає, що кодекс передбачає щось інше, нехай почитає висновок Головного юридичного управління Верховної ради. Там написано, що все інше вже визначено діючим законодавством, і кодекс просто дублює інші закони.

Втім, деякі новації документ таки містить. Якщо закон про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку зобов'язував попереднього власника - державу - брати участь у фінансуванні першого ремонту після переходу на баланс ОСББ, то кодекс передбачає тільки "часткову участь", розмір якої визначає лише чиновник.

Якщо зараз укладати угоди з прибиральниками, сантехниками, службами вивезення сміття та обслуговування ліфтів може будь-який голова ОСББ, то за новим кодексом це право надається спеціальній управлінській компанії, забезпеченій фінансами, інвестиційними ресурсами і матеріально-технічною базою - стаття 151.

Перевірку компанії на відповідність таким критеріям віддано чиновникам, які "правильно" визначать ціну питання, перерахують липкими руками інвестиційний потенціал і на свій розсуд визначать поняття матеріально-технічної бази.

Дивно, але кодекс визначає межу відповідальності управлінських компаній. Якщо вам нині не надають послуг водопостачання чи опалення, ви можете і не платити за послуги, і отримувати компенсації, і вимагати покриття збитків. Якщо ж вам не надає якісних послуг управлінська фірма, то ви зможете тільки зменшити майбутню платню.

Кодекс не визначає жодних чітких механізмів фіксації факту неотримання послуг - стаття 113, хоча фахівці неодноразово порушували це питання. Все, як і раніше, залежить від вашого юридичного досвіду і наполегливості. От така у житловому кодексі опіка над прибутком кишенькових управлінських компаній.

Ви вважаєте, що цей документ пройде повз вас? Вам вже не хочеться створювати ОСББ? Ви хочете залишити все так, як воно є зараз?

Кодекс визначає: якщо ви не створите ОСББ протягом року з моменту його публікації, то місцеві органи влади самі визначать "правильну" управлінську фірму, яка встановить вам "правильні" тарифи. Єдина вимога - опублікувати інформацію в газеті.

Як вказано у висновку Головного юридичного управління, це суперечить Конституції, але хіба це колись зупиняло депутатів? Для них головне - власне збагачення.

Розробників кодексу не засмучує навіть те, що уряду на розробку деяких підзаконних актів дається кілька місяців, а для інших документів час взагалі не визначений. А от час жителів обмежений. Все зроблено, щоб ви не встигли навіть прочитати нові правила.

А ситуація може бути, наприклад, такою. Якщо управлінська компанія вирішить провести у будинку ремонт, а вона обов'язково його проведе, принаймні на папері, то саме ви, а не держава, будете роками компенсувати усі витрати.

Чи є у вас сумніви, що у розцінки будуть закладені усі витрати на підтримку стосунків такої компанії з владою? У кого ви будете питати, де ваші гроші, які ви сплачували роками державі? Тепер все буде робитися за ваш рахунок. Мабуть, це і є реформи.

Кодекс прямо визначає, що і ви і ваші нащадки будуть виплачувати комунальні борги - стаття 107. До того ж, вводиться пеня за несвоєчасне внесення платні.

Ви категорично незгодні з розцінками? Вас не задовольняє якість послуг або нав'язана вам управлінська компанія? Якщо місцеві органи влади все зроблять за вас згідно з процедурами нового кодексу, то шансів у вас не буде навіть в суді.

Кодекс спрощує процедури позбавлення житла за борги за кредитами або в разі відселення за "суспільною необхідністю". У кодексі юристи бачать схеми, за якими можна не надавати компенсації при втраті житла, і статися це може без вашої участі.

Зате Державна житлово-комунальна інспекція без рішення суду зможе будь-коли приходити до вашої оселі. Цей орган не згаданий у жодному законі, а права має чималі.

Ви вже хочете продати квартиру? За новим кодексом - стаття 92 - це можна зробити лише після отримання довідки від управлінської фірми про відсутність боргів.

Проект переповнений неузгодженостями, які будуть тлумачитися на користь чиновників, тому такий кодекс краще взагалі не приймати, ніж приймати у такому вигляді.

Ігор Ігумнов

 


Комментарии
комментариев: 0

...


Дайджест
20.11.17, ubr.ua
Воры создают мошеннические сайты и заражают устройства вирусами.
Кабинет министров планирует расширить список лекарств, которые украинцы могут бесплатно получать в аптеках.
20.11.17, 112.ua
Если посмотреть на структуру инвестиций за последние пять лет, то никак не складывается впечатление, что главной задачей украинских политиков и крупных чиновников были модернизация производств и технологическое преобразование экономики. Но есть надежда, что с приходом инвестиционных денег в капитал приватизированных предприятий будет обеспечена мощная капитализация современных технологий.
У Кабинета министров есть меньше месяца на то, чтобы выбрать четырех независимых членов в набсовет НАК Нафтогаз Украины. Правительству стоит поторопиться, в противном случае, НАК останется без кредитных средств ЕБРР на закупку и закачку газа. Чтобы успеть, чиновники даже пересмотрели процедуру формирования набсовета газовой госкомпании.
20.11.17, 112.ua
В связи с принятием нового закона, правила и процедуры на рынке жилищно- коммунальных услуг существенно изменяются: утверждены формы организации управления домом, расширены обязательства потребителей коммунальных услуг и формы их взаимодействия с поставщиками-монополистами, урегулированы множество других нюансов.
20.11.17, Deutsche Welle
По данным специалистов, потребление электроэнергии в мире продолжает расти. При этом ожидается, что к 2025 году. США обгонят Россию и станут мировым лидером в добыче нефти.
20.11.17, ubr.ua
В Киеве участились случаи прорыва труб, по которым жителям многоквартирных домов доставляют горячую воду и тепло.
Верховная Рада приняла законопроект о реинтеграции Донбасса в первом чтении еще 6 октября.
20.11.17, Сегодня
На льготные лекарства дают гораздо больше денег, а вот семейным врачам хорошо бы добавить миллиард.
20.11.17, Financial club
Депутаты приступили к легализации кредитного реестра НБУ, в который будет стекаться информация обо всех крупных заемщиках.
18.11.17
17.11.17
16.11.17


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!