Після ліквідації дефіциту уряд може повернутись до держрегулювання цін на пальне

Новини ТЕК
Після ліквідації дефіциту уряд може повернутись до держрегулювання цін на пальне

Рішення Кабінету Міністрів скасувати регулювання цін на пальне є тимчасовим, керівництво країни може повернутися до цієї практики після того, як ситуація з дефіцитом нафтопродуктів у країні дещо стабілізується, сказав Денис Кудін, перший заступник міністра економіки України під час круглого столу Energy Club, повідомляє “УАПром”.

За його словами, цінове регулювання обмежувало імпортерів у можливості закуповувати найдорожче пальне і насичувати ним український ринок.  «Котирування в умовах дефіциту це середня температура по лікарні. Ясно, що останні тонни можна купити тільки значно дорожче. Регулювання цього не давало. Те саме стосується логістики. Сьогодні щоб забрати дефіцитні вагони або дефіцитну перевалку в порту Констанца, Гданськ та інших, треба заплатити більше. Регулювання цього не дозволяло», – пояснив заступник міністра.  

Водночас уряд розглядає можливість повернутися до регулювання цін на пальне після того, як імпортери завезуть на ринок України достатню кількість нафтопродуктів для подолання дефіциту. За словами Кудіна, на це знадобиться певний час, оскільки логістика зазнає значних навантажень.  

«Лаг постачання, час від контрактування до вивезення в Україну може бути до 30 днів. Є приклади, коли великі оператори завезли пальне в Констанцу (порт в Румунії – ред.) ще місяць тому, і до сих пір не весь цей об’єм заїхав в Україну. Тому як тільки ситуація нормалізується, я думаю, що з великою імовірністю в тій чи іншій формі цінове регулювання на ринок повернеться», – сказав він.

Наразі, за його даними, місячні обсяги постачання дизельного пального в Україну перевищують споживання на 20%. «Цього достатньо, щоб людина, вистоявши чергу хоч з обмеженнями але заправила скажімо 20 літрів. Але недостатньо, щоб прибрати чергу», – говорить Кудін.

Основна причина – незначні залишки. Якщо до війни оператори ринку працювали мали запаси пального на 15-20 днів реалізації, то сьогодні вони складають 3-4 дні. «Деякі взагалі працюють з колес», – зазначив заступник міністра. Із бензином ситуація гірша, оскільки обсяги постачання не покривають поточне споживання. Збільшити цей обсяг сподіваються за рахунок допомоги сусідніх країн. Зокрема, Польща повинна доправити в Україну 25 тис т. бензину із держрезерву.

Уряд також реагуватиме на дії АЗС, які продають пальне за надвисокими цінами, сказав Кудін. За оцінкою Мінекономіки, середня ціна після скасування регулювання має бути на рівні 52 грн за літр дизелю та 58 грн – бензину.  

«Ми скасували цінове регулювання тимчасово. Ціна зросла – до рівня дрібного гурту. Власне, ми так і прогнозували. Але це не означає, що уряд дозволить займатися мародерством», – сказав Кудін, повідомивши про перевірки окремих підприємств, які продавали бензин за необґрунтовано високими цінами. 

Новини

1 Травня 2024

НКРЕКП нарешті затвердила обсяг підтримки зелених електростанцій за 5 місяців 2023 року

Через санкції прибуток Металоінвесту скоротився на 36%

У Чилі розраховують на збільшення обсягів видобутку міді

Vale, BHP та Samarco пропонують $25,4 млрд на ремонт після обвалення греблі у 2015 році

Вступ України обійдеться Євросоюзу у кругленьку суму – Deutsche Welle

Підвищення акцизу на пальне стане ударом для всіх українців

Австрійська влада застерігає Raiffeisen bank від угоди з Дерипаскою – Reuters

У квітні бізнес позитивно оцінив поточні результати своєї діяльності

Україна вийшла на довоєнні показники експорту – Свириденко

Samarco, Vale та BHP запропонували сплатити 25 млрд дол штрафу за прорив дамби в 2015 році

Acciaierie d’Italia планує у майбутньому виробляти 6 млн тонн сталі на рік

Сенат США підтримав заборону на імпорт російського урану

Ціна на залізну руду в поточному році перевищить $100/тонна

ВВП у ЄС зріс на 0,3% 

Держбюджет у квітні отримав майже 154 млрд грн податків 

В Yasno жаліються, що кияни не сплачують рахунки за електрику

ВСІ НОВИНИ ⇢