ФРТУ закликає президента сприяти зниженню залізничних тарифів

Економіка Металургія Новини Теми дня Транспорт
ФРТУ закликає президента сприяти зниженню залізничних тарифів

Федерація роботодавців транспорту України закликає президента Володимира Зеленського сприяти  в уникненні підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення під час воєнного стану, що матиме надзвичайно негативний вплив для всієї економіки України.

Федерація наголошує, що з розумінням ставляться до проблем і потреб Укрзалізниці, зокрема щодо необхідності значних витрат на відновлення інфраструктури, пошкодженої внаслідок ворожих обстрілів. Проте, враховуючи критичне значення Укрзалізниці для України особливо під час військового стану ФРТУ вважає за доцільне на цей період звертатись до міжнародних партнерів за фінансовою підтримкою підприємства. В поточних умовах, Укрзалізниця має суттєво вищі можливості для залучення зовнішнього фінансування і навіть безповоротної допомоги, ніж будь-яке інше приватне  підприємство в Україні. Виконуючи важливі оборонні та гуманітарні завдання, Укрзалізниця може звернутися до ЄС, США з проханням надати фінансування в розмірі  $30 млн. на місяць на період дії воєнного стану в Україні.

Велике занепокоєння через значну загрозу для української залізниці та економіки нашої країни у ФРТУ викликає рішення Міністерства інфраструктури України про підвищення  тарифів  на усі вантажні залізничні перевезення на просто захмарні 70%.

За різними оцінками, падіння економіки України в 2022 році становитиме 30-45%. Найбільше постраждають саме основні клієнти Укрзалізниці та ключові українські експортери – гірничо-металургійний та агропромисловий комплекси. Тільки в ГМК в травні-червні 2022 року виробництво металопродукції знизилося в 6 разів (!) порівняно з довоєнним рівнем. А доля ГМК в залізничних вантажних перевезеннях в мирному 2021 році становила понад 40%, це 130 млн. тон. Також головною проблемою, що зумовлює скорочення виробництва в ГМК та АПК,  стало саме різке зростання логістичної складової ще до підвищення українських залізничних тарифів у червні 2022 року.

Із блокуванням морських портів довелося переорієнтовувати усі експортні вантажі в напрямку західних прикордонних переходів. Відтак, експортери змушені  транспортувати свою продукцію на втричі більшу у порівнянні з українськими портами відстань до портів Європи. Крім того, щоб довезти продукцію до порту, доводиться додатково оплачувати залізничний тариф в ЄС, перевалку вантажів на кордоні, простій власникам вагонів. У результаті, витрати на перевезення зерна зросли в 3-5 разів,  металу – в 4 рази, а залізної руди – в 6 разів!

Ситуація додатково ускладняється довготривалим простоєм залізничних вантажів на західних кордонах України. Тільки станом на 1 липня 2022 на прикордонних переходах на Заході України накопичилося понад 40 тис. вагонів. Середній термін очікування перетину кордону вагоном становить більше 20 діб. Це призводить до суттєвих додаткових витрат вантажовласників.

ФРТУ хотіла б відзначити заходи керівництва Укрзалізниці з швидкої переорієнтації основних залізничних потоків з чорноморських портів на західні кордони України. Разом з тим, тут залишаються великі нереалізовані можливості. Так, пропуск вагонів через західні прикордонні переходи України вже кілька місяців залишається на рівні 1,9 тис. вагонів на добу при потенціалі в 3,4 тис. вагонів. Таке збільшення пропуску через західний кордон дозволило б Укрзалізниці додатково отримати до 1 млрд. гривень на місяць (10 – 12 млрд. гривень на рік). Це вирішило б фінансові проблеми Укрзалізниці без підвищення тарифів. До того ж, багато українських підприємств продовжили би працювати, а валютні надходження до України зросли б на 400 млн. доларів США /місяць.

Федерація наголошує, що наказ Міністерства інфраструктури України про підвищення залізничних вантажних тарифів на 70% було прийнято й зареєстровано зі значними та численними порушеннями чинного законодавства. Проект наказу не був погоджений з уповноваженими органами, що являється нехтуванням законодавчо встановленою процедурою оприлюднення та погодження проекту регуляторного акту. Крім того, проект наказу взагалі не був попередньо оприлюднений, відтак не було жодного громадського обговорення!

ФРТУ пропонує конкретні реальні наступні заходи для стабілізації та забезпечення конкурентоздатності Укрзалізниці та економіки України:

  • забезпечення збільшення потужності з пропуску залізничних вагонів з України до країн Європи з 1,9 тис. до 3,4 тис. вагонів на добу;
  • зниження залізничних тарифів на вантажні перевезення на -70% від поточного рівня;
  • залучення прямої фінансової допомоги для Укрзалізниці від закордонних партнерів України розміром $30 млн. на місяць.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢