Україна не зможе здійснити зелений перехід без достатньої кількості металобрухту

Металургія Новини Теми дня
Україна не зможе здійснити зелений перехід без достатньої кількості металобрухту

Україна не зможе виконати взяті на себе зобов’язання по скороченню шкідливих викидів в атмосферу без належного забезпечення металобрухтом, який дозволяє суттєво знизити вуглецевий слід у металургійному виробництві, вважає заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Тож намагання представників брухтозаготівельної галузі добитися скасування експортного мита на вторсировину, яке встановлене в Україні на рівні 180 євро/т, іде у розріз із державною політикою. Про це йдеться у статті UAprom «Експортні перспективи: чи поїде український брухт закордон»

«Набуття статусу кандидата на членство в ЄС говорить про те, що нам від цих завдань після перемоги нікуди не дітись. Поки в світі не вигадали технології, яка дозволяє здійснити зелений перехід без масового використання металобрухту в якості металургійної сировини. Тому стимулювати вивіз цієї сировини за кордон є повним безглуздям з точки зору нашої здатності виготовляти металопродукцію для поставок в ЄС», – зазначив депутат.

Наявність достатнього обсягу брухту матиме важливе значення для країни під час відбудови від наслідків війни, вважає керівник дослідницького центру CMD-Ukraine Ігор Гужва, оскільки одночасно знадобляться сотні тисяч тонн металопродукції для будівництва житла й інфраструктури.

До того ж використання металобрухту дозволить дещо здешевити процес виробництва, додав президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олесандр Каленков. «Хоча зараз попит на брухт на внутрішньому ринку не такий як раніше, варто розуміти, що він все ж буде зростати. Коли безпекова ситуація покращиться, попит збільшиться не на 10-20%, а в рази. Для підприємств, які зараз зупинили чи обмежили виробництво, економічно доцільніше буде збільшувати використання металобрухту замість чавуну. Але обсяги брухту в Україні обмежені, і вичерпувати їх не варто», – вважає він.

Крім того, спроби пролобіювати скасування експортного мита на металобрухт експерти пов’язують із намаганням окремих компаній розблокувати постачання стратегічної сировини до окупованого Росією Придністров’я. Це наразі єдиний можливий варіант, оскільки постачання до Туреччини, яка раніше була чи не найбільшим покупцем української сировини,  неможливі через заблоковані порти. Постачання ж до Євросоюзу не здійснюються, хоча на операції з країнами ЄС діє ставка мита у розмірі 3 євро/т, звертають увагу фахівці.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢