Румунія була зазделегідь поінформована про українське днопоглиблення у гирлі Дунаю

Новини Транспорт
Румунія була зазделегідь поінформована про українське днопоглиблення у гирлі Дунаю

Україна не порушила жодних міждержавних домовленостей, поглибивши гирло Бистре на Дунаї для збільшення експорту продовольства з портів Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ. Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков в інтерв’ю Reuters.

“Ми офіційно поінформували румунську сторону ще в серпні 2022 року про те, що будемо проводити оперативне днопоглиблення, тобто очищення від наносів, і не отримали жодних коментарів”, — зазначив Васьков.

Він нагадав, що в середині 1990-х років глибина каналу була 6,5 метра, але в останні роки Україна не проводила днопоглиблювальних робіт, що призвело до накопичення мулу. Виконане у 2022 році днопоглиблення було спрямоване на те, щоб повернути в каналі достатні глибини для проходження суден осадкою до 6,5 метра.

“Ми не бачимо проблеми — це не нове будівництво, а експлуатаційне поглиблення”, — наголосив Васьков.

Україна транспортує зерно гирлом Бистре, оскільки розвиває альтернативні маршрути для його експорту, тоді як доступ до портів у Чорному морі обмежений через військове вторгнення Росії.

Раніше цього тижня Міністерство закордонних справ Румунії викликало посла України Ігоря Прокопчука у зв’язку з проведенням гідротехнічних робіт у Кілійському гирлі Дунаю. Румунія занепокоєна тим, що будь-які роботи на водному шляху через спільну дельту Дунаю можуть загрожувати дикій природі на об’єкті Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО та порушити міжнародні угоди про захист навколишнього середовища. Тож, Бухарест просить роз’яснень, які саме гідротехнічні роботи здійснюються у гирлі Дунаю, а також вимагає припинити роботи, пов’язані з поглибленням дна, якщо вони не пов’язані із підтримкою судноплавства.

Минулого тижня Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило про збыльшення прохідної осадки суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла до 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла — до 7 метрів. Рік тому максимальна осадка становила тільки 3,9 метра.

Наголошувалося, що експлуатаційні роботи на українській частині Дунаю реалізуються в співпраці з Єврокомісією, Румунією та Дунайською комісією. Ця міжнародна урядова організація відповідає за забезпечення і розвиток вільного судноплавства на Дунаї для торговельних суден.

Вихід Дунаєм до Чорного моря став ключовим для України через військове вторгнення і блокаду Росією українських портів. Гирло Бистре, яке з’єднує судноплавним каналом Кілійське гирло з Чорним морем,выдкрилося для торговельного флоту на початку липня, після звыльнення острова Зміїний та встановлення контролю над прибережною ділянкою акваторії у цій частині Чорного моря. Деблокада гирла Бистре суднового ходу Дунай—Чорне море заощаджує бізнесу щонайменше $500 тис.

Новини

1 Травня 2024

НКРЕКП нарешті затвердила обсяг підтримки зелених електростанцій за 5 місяців 2023 року

Через санкції прибуток Металоінвесту скоротився на 36%

У Чилі розраховують на збільшення обсягів видобутку міді

Vale, BHP та Samarco пропонують $25,4 млрд на ремонт після обвалення греблі у 2015 році

Вступ України обійдеться Євросоюзу у кругленьку суму – Deutsche Welle

Підвищення акцизу на пальне стане ударом для всіх українців

Австрійська влада застерігає Raiffeisen bank від угоди з Дерипаскою – Reuters

У квітні бізнес позитивно оцінив поточні результати своєї діяльності

Україна вийшла на довоєнні показники експорту – Свириденко

Samarco, Vale та BHP запропонували сплатити 25 млрд дол штрафу за прорив дамби в 2015 році

Acciaierie d’Italia планує у майбутньому виробляти 6 млн тонн сталі на рік

Сенат США підтримав заборону на імпорт російського урану

Ціна на залізну руду в поточному році перевищить $100/тонна

ВВП у ЄС зріс на 0,3% 

Держбюджет у квітні отримав майже 154 млрд грн податків 

В Yasno жаліються, що кияни не сплачують рахунки за електрику

ВСІ НОВИНИ ⇢