Україні потрібно 20 років, щоб перейти на євроколію

Економіка Новини Транспорт
Україні потрібно 20 років, щоб перейти на євроколію

Україні, щоб повністю перейти на європейський стандарт залізничої колії, може знадобитися понад 20 років, а орієнтовна вартість становитиме в межах 250 мільярдів євро. Про це повідомила власниця промислово-інвестиційної групи компаній Aurum Group Альона Лебедєва. За її словами, Україна є найбільшою за площею державою у Європі, що має розвинену та розгалужену мережу залізниць. Протяжність тільки головних колій складає понад 20 тисяч км. 

“Заміна усього залізничного полотна – це дуже великий обсяг роботи. Якщо говорити лише про заміну головних колій, то із розрахунку одна тисяча км залізниці на рік, вийде понад 20 років. А орієнтовна вартість повної заміни на європейську колію, за розрахунками наших спеціалістів, становить в межах 250 мільярдів євро”, – сказала Лебедєва. 

Крім того, варто мати на увазі, що зміна ширини колії потягне за собою і зміну всього рухомого й тягового парку, що не видається реальним у теперішніх умовах.

На думку експерта, у питанні євроколії Україні варто орієнтуватися на досвід держав Балтії, де було проведено такі колії до ключових логістичних пунктів, на базі яких було організовано своєрідні транспортні перевалочні хаби.

“У випадку України буде доцільно на діючих прикордонних станціях, які межують з ЄС, створити такі транспортні хаби, де буде можливість перестановки візків, і, власне, підвести до них європейську колію. Забезпечити ці хаби належною кількістю візків під різні колії, побудувати термінали з можливістю перевантаження з вагона у вагон, та провести електрифікацію всіх ділянок колій біля кордону з ЄС”, – додала Лебедєва.

Україна успадкувала стару систему колій, яка відрізняється за розмірами від європейської. Українські потяги рухаються “широкою” колією 1520 мм, а на кордоні зустрічаються з “вузькою” європейською 1435 мм.

Через це виникають значні перешкоди на західних кордонах, гальмується швидкість, з якою вітчизняні товари можуть експортуватися за кордон, а імпортні надходити в країну. Це також, очевидно, вносить дискомфорт під час пасажирських перевезень.

Новини

17 Травня 2024

США не хочуть віддавати U.S.Steel японцям

У I кварталі виручка Vallourec скоротилась на 26%

Шведська компанія хоче побудувати ще чотири заводи водневої металургії

Єврокомісія почала розслідувати імпорт білої жерсті з Китаю

Dunaferr модернізує прокатні стани

Нафтогаз з початку року запустив 7 нових свердловин – Шмигаль

Україна запропонувала Аргентині та Чилі зону вільної торгівлі

Внаслідок бойових дій на території України викиди СО2 сягнули 180 млн тонн

Китай інвестує у зелене авіаційне паливо

російські порти знизили перевалку вантажів на 4%

Виробництво сталі в Китаї скоротилось на 3%

Металурги у квітні збільшили експорт довгого прокату на 7,6%

Уряд змінив порядок бронювання від мобілізації на підприємствах двох сфер економіки

Україна вийшла на максимальну потужність імпорту електроенергії з ЄС

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

ВСІ НОВИНИ ⇢