Розблокування портів є найбільш ефективним кроком для відновлення української економіки – Каленков

Економіка Теми дня Точка зору Транспорт
Розблокування портів є найбільш ефективним кроком для відновлення української економіки – Каленков

Розблокування українських портів для всіх вантажів є найбільшим та найважливішим кроком для відновлення вітчизняної економіки. Таку думку у коментарі МінПрому висловив президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков.

Він звернув увагу на те, що морська блокада, до якої вдалась країна-агресор з самого початку війни суперечить всім міжнародним законам, оскільки мова йде про цивільні судна та вантажі. “Це взагалі технологія Середньовіччя, коли брали в облогу міста і таким чином голодом змушували їх мешканців здаватися і сьогодні вона суперечить всім міжнародним законам. Міжнародна спільнота повинна на це відреагувати, тому що головна складова світової економіки це торгівля, в більша частина торгівлі йде морем і це дуже поганий прецедент”, – переконаний О.Каленков.

Укладена минулого року зернова угода, на його думку, дозволила вивезти частину української агропродукції, але створила ситуацію на користь країні-агресору: “Звісно не можна говорити про те, що це якось “відбілило” рф, але щонайменше з нею розмовляють і це частково легітимізує її абсолютно необґрунтовані претензії. Зернова угода була укладена у вкрай вимушеній ситуації, коли до голови був приставлений пістолет і тому її не можна назвати угодою у повному розумінні цього слова”.

Тому продовження зернової угоди також буде більше грати на руку росії, переконаний О.Каленков. “Це додаткові кошти для російського бюджету на купівлю зброї, тому для нас це є невигідним. Це дуже поганий прецедент, коли агресору йдуть на зустріч і рахуються з його претензіями. Саме в цьому і полягає головний ризик”, – сказав він.

Президент “Укрметалургпрому” переконаний що вихід рф з угоди та посилення з її боку ескалації конфлікту у вигляді обстрілів українських портів є можливістю для України та її закордонних партнерів повернути країну-агресора до виконання з її боку міжнародних правил.

О.Каленков вказав, що у питанні розблокування портів для всіх вантажів є дві складові – безпекова та економічна. “Щодо першої складової це надати нам більше засобів ППО, щоб ми прикрили наші порти і частину акваторії, а також надати мінні тральщики та катери щоб ми могли патрулювати зону українських територіальних вод та знешкоджувати міни і це у інтересах безпеки не тільки України, але й всього Чорноморського регіону”, – впевнений він.

“Що стосується економіки, то це створення фонду для перестрахування ризиків страхових компаній і збільшення тиску санаційного тиску на рф. Ніякі вантажі країни-агресора взагалі не повинні відправлятися морем до будь-яких портів країн, які підтримують Україну. Це створить тиск на Російську Федерацію і спонукатиме її повернутися до міжнародних правил”, – додав президент “Укрметалургпрому”.

Новини

17 Травня 2024

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

Мінекономіки озвучило параметри програми державного стимулювання індустріальних парків

За останні три місяці світові ціни на мідь зросли майже на 25%

G7 підтримає пропозицію ЄС про передачу Україні доходів від активів Росії

У порту Бельгії запускають плавучу сонячну електростанцію

Ризький порт збільшив перевалку металургійної сировини на 37,2% 

У Кабміні прогнозують продовження торговельного безвізу с ЄС на 2025-2026 роки

Після підвищення температури вдасться припинити відключення

Сентравіс поставить 50 тонн пічних труб на американський ринок

Австрія створила фонд на 500 млн євро для підтримки експорту в Україну 

16 Травня 2024

Thyssenkrupp скоротила квартальний збиток майже утричі

Суха Балка оновлює обладнання шахти Ювілейна

Туреччина відправляє до ЄС російську нафту, видаючи її за свою

Порт Констанца отримає інвестиції у розмірі 130 млн євро

Thyssenkrupp повідомила про збитки

ВСІ НОВИНИ ⇢