Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Економіка Точка зору Транспорт
Україні потрібно не продовження зернової угоди, а повне розблокування портів – Гусак

Україні сьогодні треба домовлятись не про продовження зернової угоди,а про повне розблокування вітчизняних портів для всіх вантажів. Таку думку у коментарі МінПрому висловив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Він звернув увагу на те, що до війни сільськогосподарські культури становили лише 40% від загальної вантажної бази українських портів. За оцінками гендиректора ФРТУ, через морську блокаду, яка фактично мала місце незважаючи на  попередню зерновою угодою, Україна втратила десятки мільярдів доларів валютної виручки, приблизно 500 тисяч робочих місць, 10% ВВП та 150 мільярдів гривень податків, що спвставно з витратами нашої країни на освіту та охорону здоров’я.

“Через формат зернової угоди, який існував, Росія фактично узаконила право піратства на морі і отримала широкі, можна навіть сказати, безпрецедентні можливості щодо повного контролю над зовнішньою торгівлею України. І якщо цей недостатній та недосконалий формат збережеться, то це матиме негативні наслідки для України. Тому сьогодні варто вести розмову про повне розблокування українських портів та відновлення вільного судноплавства на Чорному морі”, – переконаний В.Гусак.

“Для досягнення цієї мети український владі необхідно відстоювати на всіх рівнях позицію, що єдиним можливим форматом є повне розблокування портів без жодного впливу держави-агресора на те, чим Україна торгує”, – додав він.

На думку гендиректора ФРТУ, діючи у цьому напрямку необхідно звертатись до міжнародних партнерів, щоб Україна отримала все необхідне озброєння для забезпечення вільного судноплавства. Крім того необхідно боротися за підсилення санкційного тиску на росію. Також важливим кроком у напрямку розблокування портів для всіх вантажів В.Гусак назвав створення урядом за участі міжнародних партнерів дієвого механізму комерційного страхування ризиків для торговельних суден, які прямуватимуть до українських портів.

Новини

17 Травня 2024

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

Мінекономіки озвучило параметри програми державного стимулювання індустріальних парків

За останні три місяці світові ціни на мідь зросли майже на 25%

G7 підтримає пропозицію ЄС про передачу Україні доходів від активів Росії

У порту Бельгії запускають плавучу сонячну електростанцію

Ризький порт збільшив перевалку металургійної сировини на 37,2% 

У Кабміні прогнозують продовження торговельного безвізу с ЄС на 2025-2026 роки

Після підвищення температури вдасться припинити відключення

Сентравіс поставить 50 тонн пічних труб на американський ринок

Австрія створила фонд на 500 млн євро для підтримки експорту в Україну 

16 Травня 2024

Thyssenkrupp скоротила квартальний збиток майже утричі

Суха Балка оновлює обладнання шахти Ювілейна

Туреччина відправляє до ЄС російську нафту, видаючи її за свою

Порт Констанца отримає інвестиції у розмірі 130 млн євро

Thyssenkrupp повідомила про збитки

ВСІ НОВИНИ ⇢