Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Точка зору
Великі замовлення держкомпаній повинні отримувати українці – Кисилевський

Уряд має робити все, щоб великі замовлення державних компаній отримували не іноземці, а українці. Таку думку висловив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, коментуючи закупівлю нових вагонів Укрзалізниці.

Він підкреслив, що коли Укрзалізниця оголосила про контракт на поставку 44 українських пасажирських вагонів, це запустило цілу хвилю угод, в яких задіяні десятки підприємств та тисячі працівників. Кожне замовлення дає мультиплікаційний ефект, зазначає він.

“Виконавцем контракту з УЗ є Крюківський вагонобудівний завод. Але він, у свою чергу, вже зробив замовлення для головних постачальників. Листовий прокат виробляє завод в Запоріжжі, колісні пари – підприємство в Дніпрі, підшипники – в харківський завод. Віконні комплекти для пасажирських вагонів роблять також у Дніпрі, полиці, сидіння та інтерʼєр кабіни потяга – релоковане із Запорізької області підприємство. Ще одне запорізьке підприємство випускає ролетні штори. Після обстрілів серйозно постраждало, але має шанс відновитись харківський виробник, який також традиційно виробляв частину деталей вагонного інтерʼєру. Електрообладнання для вагонів виготовляють на кількох підприємствах в Харкові, Дніпрі і Запоріжжі. Світильники для вагонів зазвичай постачають виробники з Києва та Кременчуга, кондиціонери – завод з Миколаєва, акумулятори – столичне підприємство. Виробництво вакуумних туалетних систем освоїла дніпровська компанія. Нові замовлення також отримають черкаський завод на лакофарбові матеріали на львівський на крісла машиніста». В Одесі будуть виробляти кабелі”, – розповів Д.Кисилевський.

Нардеп зазначив, що чимало цих підприємств серйозно постраждали через “прильоти”, деякі були змушені перевезти обладнання й працівників у відносно спокійніші західні області. Але головне – новий контракт Укрзалізниці створює для них можливість вижити, не зупинитись.

“Починаючи від руди і закінчуючи візком та корпусом – вагон є майже повністю українським виробом. Кількість підприємств, чия продукція формує вагон, становить близько 150. Але й це приблизна цифра, бо у цих 150 є свої підрядники, а в тих – свої. Кількість робочих рук, задіяних у такому виробництві – від 5 до 10 тисяч. Це українці, які отримають зарплату й зможуть утримувати свої сімʼї у нелегких умовах війни”, – підкреслив Д.Кисилевський звернувши увагу на те, що 40% грошей від таких замовлень повернеться у державний та місцеві бюджети у вигляді податків, з яких фінансуються і ЗСУ.

Новини

17 Травня 2024

Україна вийшла на максимальну потужність імпорту електроенергії з ЄС

Уряд виділив 1,5 млрд грн для відновлення Зміївської та Трипільської ТЕС

Данія виділить Україні новий пакет військової допомоги на 750 млн євро

Мінекономіки озвучило параметри програми державного стимулювання індустріальних парків

За останні три місяці світові ціни на мідь зросли майже на 25%

G7 підтримає пропозицію ЄС про передачу Україні доходів від активів Росії

У порту Бельгії запускають плавучу сонячну електростанцію

Ризький порт збільшив перевалку металургійної сировини на 37,2% 

У Кабміні прогнозують продовження торговельного безвізу с ЄС на 2025-2026 роки

Після підвищення температури вдасться припинити відключення

Сентравіс поставить 50 тонн пічних труб на американський ринок

Австрія створила фонд на 500 млн євро для підтримки експорту в Україну 

16 Травня 2024

Thyssenkrupp скоротила квартальний збиток майже утричі

Суха Балка оновлює обладнання шахти Ювілейна

Туреччина відправляє до ЄС російську нафту, видаючи її за свою

Порт Констанца отримає інвестиції у розмірі 130 млн євро

ВСІ НОВИНИ ⇢