Тарифна політика Укрзалізниці руйнує бізнес та інвестиційний клімат – НАДПУ

Новини Транспорт
Тарифна політика Укрзалізниці руйнує бізнес та інвестиційний клімат – НАДПУ

Тарифна політика “Укрзалізниці” руйнує бізнес та інвестиційний клімат в Україні. Про це йдеться у заяві Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ).

“Замість того, щоб спрямовувати свої зусилля на оптимізацію витрат та покращення ефективності своєї діяльності, керівництво УЗ обирає шлях необґрунтованого збільшення тарифів на вантажні перевезення. За офіційною звітністю за 2023 рік, “Укрзалізниця” отримала прибуток у розмірі 5 млрд грн, проте вже планує необґрунтовано збільшити витрати так, що в 2025 році хоче загнати підприємство в збитки на -20 млрд грн. Це є прямим наслідком відсутності реформ та неефективного управління”, – заявили в Асоціації.

Там висловили переконання, що основна проблема УЗ – не у тарифах на вантажні перевезення, які залишаються рентабельними (27% у 2023 році), а у постійному рості витрат, відсутності ефективного управління та пасажирських перевезеннях, чиї збитки в 2024 році можуть сягнути 20 млрд грн.

“УЗ намагається приховати реальне повзуче зростання тарифів під маскою “уніфікації”. Така уніфікація руйнує стимули для підвищення ефективності вантажовідправлень. Замість заохочення укрупнення вагонних партій та покращення ритмічності відвантаження, УЗ створює умови, які тільки збільшують витрати на утримання надлишкового персоналу та зайвої інфраструктури. Це робить “Укрзалізнцю” хронічно неконкурентоспроможною в порівнянні з автомобільним транспортом та іншими видами перевезень”, – кажуть у НАДПУ.

Крім того, підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення загрожує Україні руйнуванням інвестиційного клімату: великі інвестори у добувну галузь України шукають стабільні та передбачувані умови для ведення бізнесу, а необґрунтоване підвищення тарифів створює непотрібні ризики, вказують у Асоціації.

“Укрзалізниця не реформується та не шукає додаткових джерел доходу, лише проїдає кожне чергове підвищення тарифу. Замість того, щоб знижувати витрати та залучати нові вантажі, УЗ обирає найпростіший але недалекоглядний шлях – підвищення тарифів, що завдає удару по економіці країни, особливо в такі важкі часи. Замість підвищення, потрібно оптимізувати постійні витрати УЗ та залучити додаткові вантажі на залізницю, а також привести собівартість перевезень до фактично понесених витрат”, – заявили у НАДПУ.

Як відомо, “Укрзалізниця” заробила за пів року понад 3 млрд грн, але на кінець року заявила про очікування понад 2 млрд грн збитків. Звідки візьмуться збитки, у компанії не пояснюють, але заявили, що треба підвищувати тариф на вантажні перевезення.

Натомість у Європейській Бізнес Асоціації заявили, що Укрзалізниці варто було б зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період.

Новини

20 Вересня 2024

Українські виробники феросплавів зупиняться у разі підвищення тарифів Укрзалізниці

19 Вересня 2024

British Steel збільшила збитки у вісім разів

У Європі відкрився перший літієвий завод

Купівельна спроможність українців впаде на 20% після підвищення податків

Підприємства видобувної галузі вимагають провести міжнародний аудит Укрзалізниці

Вантажні тарифи Укрзалізниці можна скоротити на 15-20% – Каленков

ЄС виділить додаткові 160 млн євро Україні для підтримки енергобезпеки

Проєкт постачання польської електрики в Україну заморожено

Українські підприємства експортували цинку на $201 тис.

В ООН кажуть, що взимку в Україні світла може не бути до 18 годин на добу

Металургійні компанії України збільшили експорт плоского прокату на 78,4%

Порти окупованого Криму обробили близько 2 млн тонн вантажів в минулому році

Запоріжсталь планує зберегти стабільність поставок плоского прокату у вересні

Фонд декарбонізації зібрав 380 млн грн і приймає заявки на фінансування енергоефективних проєктів

Українська ГТС здатна посилити сполученість між газовими ринками Європи

Україна увійде в зиму з очікуваним дефіцитом генерації 4 ГВт

ВСІ НОВИНИ ⇢