Іспанія заблокувала Угорщині купівлю виробника поїздів

Економіка Новини Транспорт
Іспанія заблокувала Угорщині купівлю виробника поїздів

Іспанія заблокувала купівлю компанією з Угорщини мадридського виробника поїздів. Причиною такого рішення стало те, що уряд Віктора Орбана не повинен купувати технології, які можуть бути корисні Україні.

Видання Financial Times пише, що Мадрид наклав вето на купівлю Talgo за 619 мільйонів євро, бо компанія могла б допомогти відновленню України, зміцнивши її залізничні зв’язки з ЄС.

“Один із найбільших інтересів України – це залізничне сполучення”, – сказав чиновник, підкресливши, що Talgo могла б допомогти Україні подолати одну велику перешкоду – різну ширину залізничних колій.Прем’єр-міністр Іспанії Педро Санчес розкритикував Орбана як “пропутінського” лідера “міжнародних ультраправих” і заявив, що угорський прем’єр-міністр “хоче поставити Україну на коліна”.

Консорціум Ganz-Mávag, який висунув у березні пропозицію Talgo, підтримують інвестиційний підрозділ угорської держави та залізнична компанія Magyar-Vagon, яка, як стверджує Іспанія, “в кінцевому підсумку контролюється” угорською нафтовою компанією MOL.

Іспанський чиновник сказав, що Talgo має у своєму розпорядженні передові технології – так звану технологію автоматичної зміни ширини колії, – які дадуть змогу поїздам безперешкодно переміщатися між українськими залізничними коліями і вужчими рейками в сусідніх європейських країнах.

“Ця співпраця з Україною – одна з найважливіших складових процесу відбудови країни та її інтеграції в Європу”, – сказав чиновник.

Ширина залізничних колій в Україні становить 1520 мм відповідно до радянських норм, але стандартом для європейських рейок є 1435 мм – розмір, який зародився у Великій Британії.

Технологію змінної колії розробили в Іспанії, оскільки в цій країні, як не дивно, використовується кілька варіантів ширини колії: найпоширенішою є іберійська колія 1 668 мм, але на півночі країни є вузькіша колія 1 000 мм, тоді як швидкісні поїзди в Іспанії ходять за стандартними європейськими рейками.

За словами компанії Talgo, її система змінної колії “дає змогу поїзду змінювати ширину колії під час руху зі швидкістю близько 15 км/год і без необхідності зупинки”.

Компанія Ganz-Mávag вже заявила, що вето Іспанії “не має під собою вагомих підстав”, і пообіцяла почати судовий процес проти уряду. При цьому представник консорціуму спростував припущення про те, що інтерес до Talgo був викликаний системою змінної колії, і підкреслив, що технологія “не є ексклюзивною”.

“Наш інтерес до Talgo завжди був спрямований на збільшення виробничих потужностей цієї провідної компанії з постачання високошвидкісних пасажирських поїздів. Технологія зміни ширини колії просто не є фактором, який слід брати до уваги, і будь-яка людина, обізнана із залізничним сектором, зрозуміє, що це привід, щоб прикритися політичним рішенням”, – пояснила угорська сторона.

Новини

19 Вересня 2024

Україна увійде в зиму з очікуваним дефіцитом генерації 4 ГВт

Україна за 8 місяців збільшила імпорт алюмінію на 20%

Феросплавна галузь скоротила експорт продукції на 83,1%

Глобальний держборг зросте до 100% до кінця десятиліття

Кабмін ухвалив постанову для встановлення в Україні плавучих ТЕС 

18 Вересня 2024

Українські підприємства в січні-серпні збільшили імпорт нікелю майже на 70%

Демократи США закликали Байдена схвалити експорт СПГ до України

Взимку дефіцит електроенергії в системі складатиме близько 4 ГВт

Виробництво сталі у Мексиці за підсумками липня впало на 53%

Державне фінансування отримали ще три індустріальні парки

Інтерпайп використовує морський та автотранспорт для доставки залізничної продукції у США та на Близький Схід

В Україні скорочується будівництво нового житла

Укренерго фіксує збільшення споживання е/е і закликає до економії

У Німеччині планують до 2030 року зробити третину металургії зеленою

Бюджет може отримати додатково 100 млрд грн від економічного бронювання – Свириденко

У липні імпорт гарячекатаного рулону в ЄС перевищив 1,5 млн тонн

ВСІ НОВИНИ ⇢