Дунайські судноплавні компанії звернуться до ЄС через глибоку кризу 

Економіка Новини Транспорт
Дунайські судноплавні компанії звернуться до ЄС через глибоку кризу 

Дунайські судноплавні компанії домовились спільно звернутись до влади ЄС у зв’язку з глибокою кризою. Про це повідомив очільник УДП Дмитро Москаленко за результатами 66-ї конференції директорів дунайських пароплавств у Румунії.

“Найважливіше питання – подолання кризи. Через падіння обсягів та фрахтових ставок найбільші учасники ринку працюють у збиток. Фінансові резерви 2023/2022 років вичерпані. Колеги вважають, що ситуація на Дунаї гірша ніж під час світової фінансової кризи 2008 року”, – зазначив Москаленко.

За його словами, проблема не лише у тому, що експорт українського зерна повернувся до портів Одеси. Все значно глибше.

По-перше, поступово деградує дунайський промисловий кластер. Високі ціни на енергоносії, посилення екологічних вимог та низький попит вбивають металургію. В Угорщині закрився ISD Dunaferr, у Румунії у складному стану Liberty Galati, Voestalpine в австрійському Лінці зупиняє одну з доменних печей, US Steel в словацькому Кошице використовує лише частину виробничої потужності.

По-друге, позиція базового для нас порту Констанца. За 2022-2023 роки з’явились альтернативні логістичні ланцюги – замість річкового флоту до Констанци клієнти використовують залізницю до інших морських портів ЄС.

“Наразі 95% контейнерів перевозиться залізницею. Замість того, щоб повертати обсяги, Констанца з наступного року на 20% збільшує тарифи”, – зауважив гендиректор компанії.

Він додав, щоб подолати кризу пароплавства починають заморожувати інвестиційні проєкти. Румунські колеги запланували будівництво 10 нових барж (кожна понад 2 млн євро). Наразі 2 одиниці профінансовано, проєкт призупинений. Словаки інвестували у реконструкцію барж і також зупиняють проєкт.

Крім того, планують скорочувати поточні витрати, апарат. У компаній таких як УДП в центральних офісах працює не більше 50-60 працівників. Дехто заради скорочення зарплатного фонду екіпажів набирає на роботу мігрантів з країн Азії.

“Необхідна підтримка дунайської річкової логістики на рівні Євросоюзу. У нас є сильні переваги. Порівняно з автомобільними річкові перевезення на порядок більш екологічні. Не руйнується мережа європейських автодоріг. ЄС має стимулювати перевезення саме річковим транспортом. Втім, сьогодні на європейському рівні проблематика Дунаю чомусь взагалі не розглядається”, – підкреслив Москаленко.

За підсумками конференції сторони домовились об’єднатись та спільно напрацювати пропозиції до влади Європейського союзу.

Українське Дунайське пароплавство (УДП) переходить на 6-годинний робочий день у зв’язку з кризою на дунайському ринку річкових перевезень.

Новини

У вересні міжнародні резерви скоротились на майже 3,5 млрд дол

Україна не продовжить контракт з транзиту російського газу – Шмигаль

З 1 жовтня діє знижений тариф на електрику для певної категорії споживачів

З початку року імпорт перевищив експорт на понад 20 млрд дол

Росія збільшила морський експорт дизелю й мазуту у вересні

Тариф на розподіл електроенергії не може бути однаковим для всіх, це проти європейських норм – експерт 

Держава інвестувала 10 млрд грн у розвиток малого та середнього бізнесу

Дунайські судноплавні компанії звернуться до ЄС через глибоку кризу 

Сентравіс поставив продукцію SpaceX Маска

Україна відновила експорт металобрухту до Придністров’я 

У Індії пропонують удвічі підвищити мита на імпорт сталі

Vallourec постачатиме труби бразильській Petrobras

Vale прагне отримати дозволи на розширення видобутку залізної руди та логістики

У вересні українці купили 17 тис. вживаних легковиків

У ВР пропонують виділити 500 млн грн на підтримку індустриальних парків

САП завершила досудове розслідування корупції на Одеському припортовому заводі 

ВСІ НОВИНИ ⇢