С.Кудрявцев: На зовнішніх ринках ми нічого не втратили
Металургія Публікації ТранспортЗ початку російської збройної агресії вітчизняні феросплавні підприємства значно скоротили обсяги виробництва, але це відбулось головним чином через падіння споживання на внутрішньому ринку, в той же час експортний напрямок роботи феросплавників не зазнав істотних змін, розповів в інтерв’ю МінПрому виконавчий директор Української асоціації феросплавів “УкрФА” Сергій Кудрявцев.
Скільки феросплавних підприємств продовжують працювати в умовах військового часу?
На сьогоднішній день в нас працюють Нікопольський та Запорізький заводи феросплавів, але виробничі потужності підприємств завантажені далеко не в повній мірі. Побузький феронікелевий комбінат був восени минулого року зупинений після пошкодження підстанції внаслідок російського ракетного обстрілу, але зараз він не працює через відсутність сировини, яка завозилась на підприємство з-за кордону. На сьогодні проблем з електроенергією немає, але є проблема з портами.
Наскільки сильний вплив на роботу феросплавних підприємств мали ракетні удари по український енергетичній інфраструктурі?
Вони мали чималий вплив на роботу всієї української промисловості, але за рахунок того, що система будувалась з урахуванням імовірних військових дій, врешті решт вдалося цю шкоду мінімізувати.
У минулому році виробництво сталі в Україні суттєво скоротилось. Наскільки впали продажі феросплавників на внутрішньому ринку?
Щонайменше на 45%. Але зараз потроху по феросиліцію Запоріжжя починає піднімати обсяги.
А зовнішний ринок компенсував втрати підприємств?
На зовнішніх ринках ми нічого не втратили, відвантажуються приблизно ти ж самі обсяги, що і раніше. Це ринок ЄС, в першу чергу Італія, Туреччина, Північна Африка, всі ці напрямки залишились. В Південній Кореї зараз йде антидемпінгове розслідування щодо нашої продукції, також діють антидемпінгові мита у США. Щодо ринків СНД, то ми туди не постачаємо продукціюз 2016 року.
Яка сьогодні залежність феросплавних підприємств від імпортної сировини?
Заводи працюють на сировині з вітчизняних гірничо-збагачувальних комбінатів. Всю необхідну на сьогодні номенклатуру продукції можна виробляти з української сировини. Справа в тому, що імпортна сировина використовувалась для зменшення вмісту фосфору та поліпшення якісних характеристик, але оскільки сьогодні порти для нас не працюють, то мало сенсу везти потягами руду через всю Європу.
Наскільки критичною є ситуація з блокуванням портів для феросплавної галузі?
Для феросплавників вона менш критична, ніж для інших підприємств гірничо-металургійного комплексу, але якщо розблокувати порти та забезпечити вільне пересування суден Чорним морем, то всі б зітхнули з полегшенням.
На Вашу думку, які кроки потрібно зробити владі для підтримки галузі під час війни?
В основному це пов’язане з питаннями оподаткування та поверненням валютної виручки. Я не хочу тут сильно заглиблюватись у деталі. І головне, звісно, не заважати роботі підприємств в умовах, що склались.
Чи існує проблема нестачі робітників на підприємствах у зв’язку з мобілізацією?
Ця проблема існує, але вона все ж таки буде більше як відкладена у сьогоднішніх умовах, тому що, по-перше, чимало людей виїхало, по-друге, підприємства розташовані в небезпечних регіонах. Крім того є складнощі з реалізацією порядку бронювання. Але з іншого боку є зниження обсягів виробництва і частина робітників вивільнилась з цієї причини.
На Вашу думку, які результати може показати галузь у цьому році?
Немає жодних прогнозів, тому що всі живуть сьогоднішнім днем і планують максимально на найближчу перспективу. А що буде далі залежить в першу чергу від Збройних Сил України.
Василь Январьов
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити TelegramНовини
Зеленський підпише закон про підвищення податкових ставок – Гетманцев
Уряд розглядає всі можливі варіанти зниження впливу СВАМ на виробників України
Каметсталь відновлює трубопровід змішаного газу для безаварійної роботи
ВАКС відмовився закрити справу Роттердам+
НКРЕКП розгляне підвищення тарифу на передання е/е на 25%
До кінця січня 2025 року в Україні відновить роботу аеропорт у Льові або Борисполі
Ціни на будмонтажроботи в Україні в III кварталі зросли на 6,4% – Держстат
Світовий банк надасть багатомільйонний пакет Україні
В ЄС стурбовані масовим імпортом добрив з Росії та Білорусі
Збитки України від агресії Росії сягнули $800 мільярдів, – Зеленський
Єгипет розпочав антидемпінгове розслідування щодо турецького та китайського імпорту
Україна має сама визначити стратегічні галузі розвитку
В Україні близько 8 мільйонів людей не працюють і не шукають роботу
7 Листопада 2024Україна домовилась з ЄС про збільшення обсягів аварійної підтримки в енергетиці
Американські металурги сподіваються на підтримку Трампа
Плацдармом для зростання економіки можуть стати західні регіони України – Кулеба
ВСІ НОВИНИ ⇢