Подробнее Запомнить город


Дороге пальне скоротило обсяги продажів

размер текста:

Західний вітер

Динаміка світових цін на нафту протягом другої декади серпня була вкрай нестійкою. Котирування північноморського сорту сировини за короткий період опускалися на 7,5% від максимального значення у серпні - 74,8 долара за барель.

Однак середні котирування серпня поки претендують на рекордні показники з початку 2009 року: ціна еталонного сорту brent склала 72,9 долара за барель.

Дорога сировина і низькі котирування вироблених з неї нафтопродуктів стали причиною зниження завантаження і навіть зупинки ряду зарубіжних НПЗ. За прогнозом Sanford C. Bernstein & Co, через зниження прибутковості переробки нафтові компанії можуть закрити до десяти заводів у всьому світі.

Скорочення переробних потужностей, у свою чергу, призведе до зростання вартості нафтопродуктів. У цілому, котирування нафтопродуктів прямують за сировиною. Найбільш виразне зниження продемонстрували бензини, у перші дві декади серпня їх ціна впала майже на 12% до 657 доларів за тонну.

Ситуація на ринку нафтопродуктів в Україні залишається напруженою. Каменем спотикання для трейдерів став американський долар, котирування якого продовжують зростати четвертий тиждень поспіль. На тлі обвалу гривні внутрішній ринок не відреагував зниженням на падіння нафтових котирувань у Європі.

Високі оптові ціни на нафтопродукти, які досягли рекорду ще у середині серпня, стали причиною істотного дефіциту грошей у нафтовиків. Таку напругу витримали не всі трейдери, що призвело до скорочення імпортних поставок.

Падіння гривні стало серйозною проблемою для учасників ринку, вилившись у зростання цін на пальне. Тонна бензину А-95 подорожчала до 9 тисяч гривень, ДП - до 6,7 тисячі гривень. Через дорогі кредити деякі оптовики знизили обсяги закупівель на 15-25%.

"Якщо раніше наша компанія купувала 2 тисячі тонн "п'ятого" на тиждень, то сьогодні грошей ледь вистачає на 1,5 тисячі тонн", - розповів один із західноукраїнських трейдерів.

Ціни вгору, попит - вниз

На тлі високих цін продовжує падати реалізація пального. Згідно з даними Держкомстату, за сім місяців 2009 року споживання бензину в Україні знизилося на 5,6% до 2,6 мільйона тонн, а дизпалива - на 17,7% до 2,7 мільйона тонн.

Невтішна статистика торкнулася усіх регіонів країни. Навіть у курортному Криму відзначається зниження споживання. "Продажі палива "просіли" на 15-20% порівняно з 2008 роком", - кажуть у кримській мережі АЗС "АТАН". Причину падіння реалізації там пояснюють зниженням кількості відпочиваючих-автомобілістів.

Б'ють на сполох і пасажирські перевізники, що працюють на півострові. "Пасажирів зараз мінімум утричі менше, ніж 2008 року. Якщо у минулому році були черги і біля кас, і біля автобусів, то сьогодні ми змушені скорочувати рейси", - повідомив представник великого кримського перевізника ПП "Ісаєв".

Між тим, зменшення обсягів реалізації пального не призводить до падіння цін. Так, на кримських заправках WOG, "Лукойл" та Shell - ці учасники ринку входять до Експертно-аналітичної групи при Мінпаливенерго - з середини серпня вартість літра бензину А-95 наблизилася до 8 гривень і склала 7,95 гривні за літр.

В інших регіонах ці ж оператори продають літр А-95 на 25 копійок дешевше.

Варто відзначити, що менш наближені до уряду продавці, які не входять до ЕАГ, реалізують пальне значно дешевше. За даними цінового моніторингу UPECO, на 21 серпня середня вартість бензину А-95 в Україні становила 7,52 гривні за літр.

Подальший розвиток ситуації на ринку буде залежати від новин, які надходитимуть з нафтового торгового майданчика у Лондоні, і повідомлень про котирування долара та євро на УМВБ. А ще - від маркетингової політики роздрібних операторів, які через завищені ціни на нафтопродукти продовжують втрачати покупців.

З огляду на тенденції перших трьох тижнів серпня, в кінці місяця - на початку вересня середня вартість літра бензину А-95 не перевищить 7,5 гривні, а за умови зміцнення курсу національної валюти ціна знизиться до 6,8-7 гривень.

Цей прогноз не поширюється на роздрібні мережі, що входять до Експертно-аналітичної групи. Цінова політика компаній "Укртатнафта", "Лукойл", ОККО, Shell і WOG уже давно не відповідає тенденціям ринку і визначається, мабуть, лише кулуарними домовленостями під дахом галузевого міністерства.

Олександр Сіренко

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
Верховная Рада приняла за основу законопроекты о реструктуризации валютных кредитов, многие из которых украинцы взяли еще до мирового кризиса 2008 года, и до кризиса 2014-2015 годов, вызванного агрессией России, когда из-за девальвации гривны суммы валютных займов выросли в разы. Идея в целом выглядит правильно, но что не так с этими законопроектами.
На восьмому році війни з Росією частина українських підприємств продовжує торгувати з РФ та пострадянським простором. Що змушує їх це робити, які переваги у європейських ринків і чому не всі ними користуються?
08.04.21
08.04.21
В июле 2021 года Еврокомиссия опубликует Закон о Carbon Border Adjustment Mechanism. Документ вступит в силу с 2023 года и введет в действие так называемую карбоновую пошлину. Ею будет облагаться вся промышленная продукция, пересекающая границы ЕС, если в цепочке ее производства присутствовал углеродный след.
Великий бізнес швидко пристосовується до кризових умов. На відміну від малих та середніх підприємців, компанії, які формують цілі галузі, мають достатній запас стійкості. Як під час локдауну в Києві працюють продавці будівельних матеріалів, ресторани та освітні заклади?
08.04.21
По словам министра финансов Сергея Марченко, в ближайшие два месяца МВФ может заключить с Украиной staff level agreement (соглашение на уровне персонала). После этого, "будем делать свою работу, принимать необходимые законы, чтобы получить, наконец, средства". Как видно, подходы не изменились: правительство о чем-то за закрытыми дверями договаривается с Фондом, а затем ставит парламент перед фактом.
06.04.21
Внешняя торговля Украины по итогам I квартала показала внушительный рост в денежном выражении. Несмотря на коронакризис, прогресс налицо, хотя повод для оптимизма не такой и большой, как может показаться на первый взгляд.
На украинском рынке нефтепродуктов сохраняется неопределенность из-за того, что российская "Роснефть" отказывается поставлять в нашу страну свою продукцию. Учитывая, что речь идет примерно о четверти всего дизтоплива и автогаза в балансе Украины, может образоваться дефицит топлива.
02.04.21
02.04.21
Украинская металлургическая отрасль испытывает кадровый голод. Сложная экономическая ситуация, трудовая миграция, низкий спрос на рабочие профессии среди молодого поколения. Ситуацию не спасает высокий уровень заработных плат на меткомбинатах. В 2020 году средняя з/п металлурга была на 20,1% выше, чем средняя по стране. Несмотря на кризис, в прошлом году украинский ГМК практически не снизил темпов производства.
01.04.21
01.04.21, Rail.insider
Для забезпечення справедливих тарифів необхідно зрештою здійснити реформу Укрзалізниці й створити умови для розвитку конкуренції. Вантажні перевезення не повинні покривати збитки від пасажирських перевезень або забезпечувати сплату величезного податку на землю під коліями.
01.04.21
Рада приняла во втором чтении з/п №4543, который призван разблокировать приватизацию крупных объектов, а также в первом чтении з/п № 4020 "О перечне объектов права государственной собственности, не подлежащих приватизации". В бюджет 2021 года заложено 12 млрд грн поступлений от приватизации: 9 млрд грн от продажи крупных объектов госсобственности и 3 млрд грн от малой приватизации.
31.03.21
30.03.21
29.03.21
26.03.21
25.03.21
23.03.21
22.03.21
16.03.21
12.03.21
09.03.21
05.03.21
02.03.21
01.03.21
26.02.21
24.02.21
19.02.21
16.02.21
11.02.21
09.02.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!