Подробнее Запомнить город


Володимир Саприкін: Участь Європи в роботі української ГТС неможлива

28.01.09 , fоrpost
размер текста:

26 – 27 січня Президент України Віктор Ющенко здійснив робочий візит до Брюсселя, де провів зустрічі з керівництвом Євросоюзу, головою й представниками Єврокомісії та комісаром ЄС з питань зовнішніх відносин Бенітою Ферреро-Вальднер, присвячені темі «газової війни» з Росією та її наслідкам.

Про перспективи співпраці України і ЄС в сфері енергетики, що обговорювалися під час зустрічей Президента з єврочиновниками, запитав у керівника енергетичних програм Центру Разумкова Володимиром Саприкіним.

– Голова Єврокомісії Жозе Мануель Баррозу під час зустрічі з Ющенком у Брюсселі заявив, що Європа зацікавлена в об’єднанні української та європейської електричної та енергетичної мереж. На яких засадах може відбуватися таке об’єднання?

– На сьогодні газотранспортна мережа (України – ) напряму з’єднана з мережею країн-членів Європейського Союзу. Тут нема чого під’єднувати. Будь-яка інша трансформація, тобто

участь якихось західних компаній в роботі української транспортної системи неможлива, оскільки закон про трубопровідний транспорт забороняє приватизацію, оренду чи передачу на невідомих умовах у користування тощо.

Отже, сьогодні газотранспортна система під’єднана й ми співпрацюємо із західними країнами.

Що стосується електроенергетичних систем, то тут дещо гірше, однак перспективи є. На сьогодні ми з’єднані за рахунок експорту електроенергії з деякими країнами Центральної та Східної Європи. Однак це з’єднання здійснюється лише через так званий «Бурштинський острів» (Бурштинська електростанція (Івано-Франківська обл.) разом із прилеглою до неї електромережею та власними споживачами електроенергії в межах Закарпатської і частково Івано-Франківської та Львівської областей – ). Головним чином це викликано тим, що

повномасштабне з’єднання на сьогодні неможливе через суто технічні проблеми – через низьку якість українського струму тощо.

Тут потрібно робити «вставки» постійного струму, щоб можна було забезпечити технічні вимоги Європейського Союзу. Також потрібно підписати деякі юридичні документи, щодо об’єднання енергосистем.

І найбільш складний момент – проведення реформ і адаптація законодавства ЄС, законодавства України. Однак це можливо за кілька років.

– Чи можливе безпосереднє укладання угод між Україною та країнами Євросоюзу щодо транзиту?

– Це було б дуже вигідно Україні. Однак сьогодні ще діють правила Радянського Союзу, тобто фактично України начебто немає на мапі, а Росія підписує контракти з країнами Центральної й Східної Європи напряму, оминаючи Україну. І контракти, які підписав «Газпром» з країнам-членами Європейського Союзу на п’ятнадцять, двадцять, двадцять п’ять і більше років, передбачають саме такий варіант співпраці. Отже,

це було б корисним для України, якби Євросоюз підписував з нею транзитні угоди, однак це на сьогодні поки що малореально.

Учора міністри закордонних справ країн ЄС прийняли рішення про створення спеціального фонду, який фінансуватиме великі інфраструктурні проекти, зокрема, енергетичні в країнах-сусідах ЄС на півдні та сході. Що Україна здатна запропонувати з таких проектів і чи може наша країна розрахувати на отримання коштів від новоствореного фонду?

Безумовно, цей фонд створений для того, щоб фінансувати такі країни, як Україна.

Україна може запропонувати десь кілька десятків проектів співпраці з європейськими структурами, які будуть корисні не тільки Україні, але ще й і Європейському Союзу.

Один із таких напрямів – це модернізація газотранспортної системи.

– А чи не більше Європа зараз зацікавлена у створенні газопроводів в обхід України, для диверсифікації постачань? Чи не будуть саме такі проекти пріоритетнішими при виділенні коштів зі згаданого фонду?

Це питання інших фондів, які фінансують проекти членів Євросоюзу.

– Ющенко в Брюсселі заявляв, що Україна дотримуватиметься газового договору, укладеного між «Нафтогазом» і «Газпромом». А в Києві заступник голови Секретаріату Президента Олександр Шлапак учора відзначив, що відповідний договір може бути розірвано, якщо підтвердиться факт чинення тиску на керівника «Нафтогазу» Олега Дубину. То все-таки – чи може бути розірваний газовий контракт?

– Я вважаю, що перегляду угод не буде.

– Тому що це неможливо чи тому що чинити так неправильно?

– Це неможливо і неправильно – якщо Україна підписала, потрібно виконувати.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
В інтерв'ю Бізнес Цензор заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський розповів про причини подовження мита на експорт металобрухту, майбутнє заготівлі і проблеми української металургії через Green Deal у Євросоюзі.
Парламент принял закон о принудительной реструктуризации валютных кредитов. Выгоду получат обеспеченные украинцы, а проиграют — бизнес, клиенты банков и вся страна в целом.
15.04.21
В Украине хотят снизить комиссию, которую банки взимают за обслуживание карт. Такой шаг, по идее, должен привести к снижению цен в магазинах, поскольку ритейлеры признают, что перекладывают свои расходы по эквайрингу на конечного потребителя. Однако эксперты сомневаются, что товары подешевеют.
15.04.21
Семь стран ЕС выступили в защиту равных условий для атомной энергетики в достижении целей Green Deal. Главная задача зеленого перехода - отказ от ископаемых видов топлива, сжигание которых приводит к выбросам СО2. Атомные электростанции абсолютно вписываются в эти требования.
Против членов рейдерской группы Вадима Нестеренко правоохранители также ведут уголовные расследования по фактам гибели 4 человек.
14.04.21
В Украине расширен перечень долгов, которые можно взыскивать со счетов граждан в банках, а сами финучреждения стали подключаться к автоматизированной системе списания
Потребление, торговля и внутренние инвестиции остаются важными и наиболее устойчивыми драйверами роста экономики Украины. А это означает заметно возрастающую роль организованного сетевого ритейла. Источник: https://biz.censor.net/r3259384
Обплутали шахрайським павутинням ледь не всі ТЦ Києва: у столиці викрили мережу так званих «кол-центрів» з російським корінням. Аферисти, якими керував Володимир Бова, привласнювали кошти наївних громадян, прикинувшись інвестиційними консультантами. Хто стоїть за масштабним «кидаловом», і як працює ця схема?
Що відбувається на ринку нафтопродуктів після домовленості уряду та трейдерів щодо зниження цін на пальне та боротьби з нелегалами?
13.04.21
13.04.21, GMK Center
СВАМ лишит Украину конкурентных преимуществ – доступа к ресурсам железной руды. СВАМ дискриминирует кислородно-конвертерную технологию, которая использует в качестве основного сырья для производства чугуна и стали железорудное сырье.
12.04.21
09.04.21
08.04.21
06.04.21
02.04.21
01.04.21
31.03.21
30.03.21
29.03.21
26.03.21
25.03.21
23.03.21
22.03.21
16.03.21
12.03.21
09.03.21
05.03.21
02.03.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!