Подробнее Запомнить город


Уряду знову доведеться захищати "Криворіжсталь" від Пінчука з Ахметовим

размер текста:

Пінчук заскочив уряд зненацька своєю спробою повернути "Криворіжсталь" у свою власність через Європейський суд. Як стало відомо, незабаром має розпочатися розгляд позову Віктора Пінчука, який вимагає повернути йому "Криворіжсталь", у Європейському суді.

Зокрема, "для належного формування позиції уряду в справі "Індустріальний Фінансовий Консорціум "Інвестиційно-металургійний Союз" (що належить Ринату Ахметову і Віктору Пінчуку - ЕП) проти України" урядовий уповноважений у справах Євросуду Юрій Зайцев вирішив створити міжвідомчу групу.

Про це йдеться у листі за його підписом на адресу ФДМ, де він просить "до 2 лютого 2009 року визначити представника Фонду державного майна України для включення його до складу вказаної робочої групи".

У секретаріаті уповноваженого "Економічній правді" повідомили, що дата найближчого слухання Європейського суду щодо цієї справи невідома.

"Спочатку суд має прийняти до розгляду позиції сторін, тому зараз Україна формує її", - уточнили там. Причому пояснити, чому робочу групу необхідно терміново створити саме до 2 лютого, відмовились.

Цікаво, як, зокрема, буде доводитися те, що заявника "позбавлено його власності у зв'язку з тим, що його власники належали до опозиції по відношенню до влади".

У разі винесення рішення судом на користь ІМС, справу необхідно буде переглядати. Зі скасуванням рішення Печерського районного суду, поновлюються і скасовані ним рішення інших інстанцій, головне - Верховного суду. Якщо держава змушена буде повернути "Криворіжсталь", це супроводжуватиметься ще й накладанням штрафу.

Відзначимо, що, відповідно до Конвенції про захист прав людини й основних свобод, рішення Європейського суду для держав-учасників (Україна входить до їх числа) обов'язкові. І контролюється виконання рішень Комітетом міністрів Ради Європи.

Втім, перспективи відбору "Криворіжсталі" у Міттала серйозно не сприймається навіть тими, хто був би цьому радий. Занадто очевидною є різниця між тими коштами, які були сплачені першим та другим покупцями.

Зважаючи на нинішню фінансову кризу, яка один за одним згортає інвестиційні проекти в металургійній галузі, та перспективу повернення інвестицій, вкладених у підприємство новим власником, розгляд справи Європейським судом є швидше справою принципу, ніж реальною вірою в успіх.

Як відомо, повернути "Криворіжсталь" у свою власність через Європейський суд з прав людини Віктор Пінчук вирішив спробувати ще 2005 року.

Придбавши за конкурсом більш ніж 93% акцій "Криворіжсталі" за 2,3 мільярди гривень 14 червня 2004 року, "Інвестиційно-металургійний Союз" втратив підприємство вже наступного року. Кабмін скасував рішення про приватизацію комбінату 12 лютого 2005 року, ФДМ - 15 лютого.

Зрештою, 22 квітня 2005 року Господарський суд міста Києва скасував рішення щодо результату конкурсу та договір купівлі-продажу "Криворіжсталі". У судах вищої інстанції ІМС оскаржити це не вдалося. 11 червня уряд визнав договір купівлі-продажу недійсним.

Консорціум Індустріальної Групи, який теж брав участь у конкурсі приватизації "Криворіжсталі", спробував оскаржити законність рішень державної влади щодо результатів продажу підприємства.

Створений у травні 2004 року, він представляв інтереси корпорації "Індустріальний союз Донбасу". Юридична тяганина відбувалася як у судах загальної юрисдикції, так і у господарських.

24 жовтня 2005 р. новим власником "Криворіжсталі" за конкурсом стала "Mittal Steel Germany GmbH". 28 жовтня переможець уклав з ФДМУ договір купівлі-продажу. За 93,2% акцій Україна отримала 24,2 мільярди гривень.

Звернувшись до Європейського суду з прав людини, ІМС скаржиться на те, що порушені його права на справедливий суд, що українські суди не були незалежними, а Вищий господарський суд 21 липня 2005 року судове засідання провів за відсутності його представників, тощо.

Саме відповідей на ці питання чекає Європейський суд від українського уряду.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
30 жовтня 2019 року в Україні набув чинності закон про концесію. Як він змінив правила гри на ринку та чи дозволить оновити інфраструктуру в країні?
09.04.21
Верховная Рада приняла за основу законопроекты о реструктуризации валютных кредитов, многие из которых украинцы взяли еще до мирового кризиса 2008 года, и до кризиса 2014-2015 годов, вызванного агрессией России, когда из-за девальвации гривны суммы валютных займов выросли в разы. Идея в целом выглядит правильно, но что не так с этими законопроектами.
На восьмому році війни з Росією частина українських підприємств продовжує торгувати з РФ та пострадянським простором. Що змушує їх це робити, які переваги у європейських ринків і чому не всі ними користуються?
08.04.21
08.04.21
В июле 2021 года Еврокомиссия опубликует Закон о Carbon Border Adjustment Mechanism. Документ вступит в силу с 2023 года и введет в действие так называемую карбоновую пошлину. Ею будет облагаться вся промышленная продукция, пересекающая границы ЕС, если в цепочке ее производства присутствовал углеродный след.
Великий бізнес швидко пристосовується до кризових умов. На відміну від малих та середніх підприємців, компанії, які формують цілі галузі, мають достатній запас стійкості. Як під час локдауну в Києві працюють продавці будівельних матеріалів, ресторани та освітні заклади?
08.04.21
По словам министра финансов Сергея Марченко, в ближайшие два месяца МВФ может заключить с Украиной staff level agreement (соглашение на уровне персонала). После этого, "будем делать свою работу, принимать необходимые законы, чтобы получить, наконец, средства". Как видно, подходы не изменились: правительство о чем-то за закрытыми дверями договаривается с Фондом, а затем ставит парламент перед фактом.
06.04.21
Внешняя торговля Украины по итогам I квартала показала внушительный рост в денежном выражении. Несмотря на коронакризис, прогресс налицо, хотя повод для оптимизма не такой и большой, как может показаться на первый взгляд.
На украинском рынке нефтепродуктов сохраняется неопределенность из-за того, что российская "Роснефть" отказывается поставлять в нашу страну свою продукцию. Учитывая, что речь идет примерно о четверти всего дизтоплива и автогаза в балансе Украины, может образоваться дефицит топлива.
02.04.21
02.04.21
Украинская металлургическая отрасль испытывает кадровый голод. Сложная экономическая ситуация, трудовая миграция, низкий спрос на рабочие профессии среди молодого поколения. Ситуацию не спасает высокий уровень заработных плат на меткомбинатах. В 2020 году средняя з/п металлурга была на 20,1% выше, чем средняя по стране. Несмотря на кризис, в прошлом году украинский ГМК практически не снизил темпов производства.
01.04.21
01.04.21, Rail.insider
Для забезпечення справедливих тарифів необхідно зрештою здійснити реформу Укрзалізниці й створити умови для розвитку конкуренції. Вантажні перевезення не повинні покривати збитки від пасажирських перевезень або забезпечувати сплату величезного податку на землю під коліями.
31.03.21
30.03.21
29.03.21
26.03.21
25.03.21
23.03.21
22.03.21
16.03.21
12.03.21
09.03.21
05.03.21
02.03.21
01.03.21
26.02.21
24.02.21
19.02.21
16.02.21
11.02.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!