Через блокаду портів українська економіка втрачає 170 млн дол. щодня
Економіка Новини Теми дня ТранспортЧерез блокаду портів у Чорному і Азовському морях внаслідок масштабного російського вторгнення економіка України втрачає близько $170 млн щодня. Про це ідеться у статті Forbes Україна.
Через морські порти Україна експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. З 24 лютого морські ворота на замку, заблоковані російським флотом та протикорабельними мінами. У портах та кораблях на рейді опинилися замкненими сотні тисяч тонн вантажів. Частину вдалося вивезти автотранспортом і залізницею, інші стоять під обстрілами або захоплені російськими військовими.
На сьогодні Україна не контролює чотири порти, які до війни сумарно забезпечували 7,5% усієї перевалки: Маріупольський, Бердянський, Скадовський та Херсонський. Крім того, найбільші порти Миколаїв, «Ольвія», Одеса, Чорноморськ та «Південний», на які припадало понад 85% морського вантажообігу, не виконують морських операцій, а працюють лише на «повернення» товару — бізнес може вивозити свої вантажі автомобільним та залізничним транспортом.
Війна створила можливості для зростання у трьох невеликих портів у гирлі Дунаю — Ізмаїльського, Ренійського та Усть-Дунайського. Зараз це єдині три порти з 13, які можуть повноцінно працювати. У мирний час на них припадало трохи менше ніж 5% експорту. Зараз вони можуть перевозити ті самі обсяги, що й у мирний час. У дунайського напрямку є великий потенціал, але для розширення його вантажоспроможності слід відновити залізничну інфраструктуру.
За словами заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова, головною вимогою для відновлення судноплавства є гарантії про ненапад на судна, що йдуть до/з українських портів. Розблокування портів навряд чи може бути окремою частиною загального регулювання конфлікту.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram