Європейська залізниця не готова перевозити великі обсяги вантажів з України

Економіка Новини Транспорт
Європейська залізниця не готова перевозити великі обсяги вантажів з України

“Укрзалізниця” наголошує на низці проблем з боку транспортної системи європейських країн, які заважають нарощувати обсяги транспортування вантажів залізничними шляхами з України до Європи.

Про це заявив заступник директора департаменту комерційної роботи “Укрзалізниці” Валерій Ткачов під час онлайн-конференції, передає “Інтерфакс-Україна“.

“Блок технічних проблем у тому, що транспортна система європейських країн не готова технічно перевозити такі великі обсяги. Їй потрібен додатковий рухомий склад: вагони та локомотиви. Їм потрібно добудовувати певні гілки, щоб можна було пропускати більший обсяг вантажів”, – сказав Ткачов.

За його словами, сьогодні “Укрзалізниця” перевозить лише 2 тис. вагонів, або приблизно 130 тис. тонн вантажів на день, на західних прикордонних переходах, що приблизно дорівнює 3,8 млн. тонн вантажів на місяць. При цьому власні потужності компанії дозволяють перевозити 3 422 вагони, або 220 тис. тонн на день.

На думку українського залізничного оператора, корінь проблеми в тому, що залізниця інфраструктури України та Європи значно відрізняється за шириною колії. І для того, щоб між цими двома інфраструктурами відбувався обмін вантажами, є лише два способи: здійснювати перевантаження на кордоні або змінювати візки вагонів. При цьому в “Укрзалізниці” зазначають, що перевантажувальних терміналів не вистачає.

“Крім того, найгостріша проблема – у кількості вагонів євроколії 1435. Тобто ми зі свого боку можемо перевезти набагато більший обсяг вантажів, але виникає проблема або нестачі перевантажувальних потужностей, або проблема наявності європейських вагонів”, – підкреслив Ткачов.

Він також наголосив на наявності ще однієї технічної проблеми, яка полягає в тому, що інфраструктура європейських країн має обмежену пропускну спроможність, оскільки будувалася для потреб внутрішньоєвропейських перевезень.

“У Європі частка залізничних перевезень у загальній структурі транспортної системи це 15-35%, у нас же 65%. Тому європейська інфраструктура не розрахована на такі великі обсяги перевезення вантажів залізничними шляхами”, – наголосив він.

За словами Ткачова, на темпи зростання залізничних перевезень також впливають організаційні питання бізнесу, який багато років будував ланцюжки поставок у бік портів і якому тепер потрібно переорієнтуватися на прикордонні залізничні переходи.

“Зараз у нас на мережі вже накопичилося 34 тис. вагонів, які завантажені та очікують на перетин кордону”, – підкреслив Ткачов.

Крім того, суттєво уповільнює вантажоперевезення наявність низки бюрократичних процедур на кордоні, зокрема повторювані процедури фітосанітарного та ветеринарного контролю.

При цьому зростання обсягів залізничного перевезення продовжує відновлюватися: за словами Ткачова, у березні “Укрзалізниця” перевезла 416 тис. тонн агропродукції, у квітні – 638 тис. тонн. Мета “Укрзалізниці” – вийти на 1-1,5 млн тонн/місяць експорту зернової продукції.

Новини

20 Грудня 2023

Видобуток залізної руди в Китаї зріс на 7,1%

Україна залучила грант 150 млн євро від ЄС

ЄС та США домовилися призупинити торговельну війну до березня 2025 року

Українські металурги не встигають підготуватись до СВАМ через війну

Метінвест планує побудувати прокатний завод в Італії

У грудні Україна виробила понад 50 тисяч FPV-дронів

Українська економіка у листопаді зросла на 4%

У ремонт вийшли одразу чотири блоки ТЕС та одна ТЕЦ 

Стабільні тарифи держмонополій пришвидшать темпи відновлення промисловості – Біленький

Попит на нержавіючу сталь в США залишиться практично незмінним

Укрнафта збільшує видобуток нафти

Частка продукції ГМК в структурі перевезень УДП у 2024 році може зрости більш ніж вдвічі

Євросоюз знайшов альтернативи російському газу 

Німеччина купуватиме норвезький газ 15 років

В напрямку портів Великої Одеси суттєво збільшилась кількість вагонів

Німеччина у листопаді скоротила виробництво сталі на 2,4% 

ВСІ НОВИНИ ⇢