Після ліквідації дефіциту уряд може повернутись до держрегулювання цін на пальне

Новини ТЕК
Після ліквідації дефіциту уряд може повернутись до держрегулювання цін на пальне

Рішення Кабінету Міністрів скасувати регулювання цін на пальне є тимчасовим, керівництво країни може повернутися до цієї практики після того, як ситуація з дефіцитом нафтопродуктів у країні дещо стабілізується, сказав Денис Кудін, перший заступник міністра економіки України під час круглого столу Energy Club, повідомляє “УАПром”.

За його словами, цінове регулювання обмежувало імпортерів у можливості закуповувати найдорожче пальне і насичувати ним український ринок.  «Котирування в умовах дефіциту це середня температура по лікарні. Ясно, що останні тонни можна купити тільки значно дорожче. Регулювання цього не давало. Те саме стосується логістики. Сьогодні щоб забрати дефіцитні вагони або дефіцитну перевалку в порту Констанца, Гданськ та інших, треба заплатити більше. Регулювання цього не дозволяло», – пояснив заступник міністра.  

Водночас уряд розглядає можливість повернутися до регулювання цін на пальне після того, як імпортери завезуть на ринок України достатню кількість нафтопродуктів для подолання дефіциту. За словами Кудіна, на це знадобиться певний час, оскільки логістика зазнає значних навантажень.  

«Лаг постачання, час від контрактування до вивезення в Україну може бути до 30 днів. Є приклади, коли великі оператори завезли пальне в Констанцу (порт в Румунії – ред.) ще місяць тому, і до сих пір не весь цей об’єм заїхав в Україну. Тому як тільки ситуація нормалізується, я думаю, що з великою імовірністю в тій чи іншій формі цінове регулювання на ринок повернеться», – сказав він.

Наразі, за його даними, місячні обсяги постачання дизельного пального в Україну перевищують споживання на 20%. «Цього достатньо, щоб людина, вистоявши чергу хоч з обмеженнями але заправила скажімо 20 літрів. Але недостатньо, щоб прибрати чергу», – говорить Кудін.

Основна причина – незначні залишки. Якщо до війни оператори ринку працювали мали запаси пального на 15-20 днів реалізації, то сьогодні вони складають 3-4 дні. «Деякі взагалі працюють з колес», – зазначив заступник міністра. Із бензином ситуація гірша, оскільки обсяги постачання не покривають поточне споживання. Збільшити цей обсяг сподіваються за рахунок допомоги сусідніх країн. Зокрема, Польща повинна доправити в Україну 25 тис т. бензину із держрезерву.

Уряд також реагуватиме на дії АЗС, які продають пальне за надвисокими цінами, сказав Кудін. За оцінкою Мінекономіки, середня ціна після скасування регулювання має бути на рівні 52 грн за літр дизелю та 58 грн – бензину.  

«Ми скасували цінове регулювання тимчасово. Ціна зросла – до рівня дрібного гурту. Власне, ми так і прогнозували. Але це не означає, що уряд дозволить займатися мародерством», – сказав Кудін, повідомивши про перевірки окремих підприємств, які продавали бензин за необґрунтовано високими цінами. 

Новини

18 Квітня 2024

Укренерго поки що не планує обмежень енергопостачання для населення

Уряд Австралії надає великий кредит заводу з переробки високочистого глинозему

Споживання сталі у Польщі за підсумками 2023 року скоротилось на 11% 

Українська промисловість здатна забезпечити локалізацію локомотива на рівні 55%

Україна потребує альтернативних джерел енергії

В Україні зростає попит на електромобілі

BHP Billiton знизила видобуток залізної руди

Італійська Danieli збудує в Лівії завод з відновлення заліза

Байден запропонував підвищити мита на китайський імпорт сталі

Rio Tinto планує виробляти мільйон тонн міді у 2030 році

Vale збільшила видобуток руди 

Влада має вивести Україну з-під дії європейського екоподатку

УЗ продовжила заборону на перевезення до порту Чорноморськ

Екологічні фонди ЄС втрачають мільярди через зниження цін на вуглець

У березні експорт феросплавів впав до рекордного мінімуму

Росія знищила майже всю теплову генерацію України – Зеленський

ВСІ НОВИНИ ⇢