Без розблокування портів суттєве збільшення експорту є неможливим

Економіка Новини
Без розблокування портів суттєве збільшення експорту є неможливим

“Укрзалізниця” не зможе збільшити експорт українського зерна через західний кордон в необхідному об’ємі.

Про це голова компанії Олександр Камишін розповів у інтерв’ю виданню “Forbes Україна”.

Він уточнив, що зараз “Укрзалізниця” забезпечує перевезення близько 40-50% українського експорту, ще 35-40% припадає на Дунайські порти, решта 10-15% – на автотранспорт.

“До війни Україна експортувала 5-7 млн тонн зерна на місяць. Половину цього обʼєму до портів везла “Укрзалізниця”. У листопаді був історичний місячний максимум, коли ми вивезли залізницею 4,1 млн зерна. Ось це і є наша можливість. У квітні експортували залізницею 642 тисяч тонн зерна, у травні – 807 тис. тонн. Це межа, і суттєво її не збільшимо без активної допомоги сусідніх країн”, – сказав Камишін.

Він пояснив, що для суттєвого збільшення експорту необхідно розширення можливостей перевалки в європейських портах та додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону. Відтак, вивезти увесь об’єм українського зерна, що йде на експорт, залізницею неможливо.

“Добиватися розблокування наших портів – це головний формат на майбутнє. Інші варіанти — це збільшення на десятки відсотків. А нам потрібно в рази”, – наголосив Камишін.

Він нагадав, що наразі на складах зберігається приблизно 20 млн тонн зерна старого врожаю.

“Тому маємо експортувати 5 млн тонн щомісячно всіма видами транспорту. Фактично експортуємо близько 1,2 млн тонн. Спрацювавши эффективно, можно дотягнути до 2 млн тонн зерна. Це максимум без суттєвої розбудови інфраструктури”, – додав голова “Укрзалізниці”.

Камишін зауважив, що швидко збільшити експорт зерна залізницею також неможливо і з огляду на обмежені можливості європейської інфраструктури.

“Вся прикордонна і портова інфраструктура Європи розраховувалася під інші масштаби. За три місяці не відбудуєш, а увійти в довгу інвестицію без розуміння подальшої долі українських портів – ризиковано. Я вважаю, що треба добиватися розблокування наших портів – це головний формат на майбутнє”, – зазначив керівник компанії.

Новини

6 Вересня 2024

У липні інфляція зросла до 5,4%

Зелений перехід сталеливарних виробників під загрозою – EUROFER

Туреччина збільшила імпорт брухту до 11,6 млн тонн

Канада вводить антидемпінгові мита на катанку з Китаю, Єгипту та В’єтнаму

Швеція виділить майже $50 млн на підтримку енергосектору України

Галущенко обіцяє, що зима пройде нормально

Україна домовляється щодо збільшення імпорту електроенергії з ЄС

Уніфікація тарифів на вантажні перевезення УЗ не має економічного обгрунтування – експерт

Європейський ринок г/к рулону найслабший за останні роки

Уряд прийняв всі необхідні рішення щодо релокації шахт – Шмигаль

Галущенко відзвутував про сотні мегават нових потужностей

Linde India придбає промислові газові активи Tata Steel на сталеливарному заводі Kalinganagar

В Бразилії знизились ціни на гарячекатаний рулон

Дніпровський метзавод знизив виробництво прокату на 54,6%

Канадська Cyclone Metals розпочала виробництво окатишів прямого відновлення

Будівництво в Євросоюзі у червні зросло на 1,4%

ВСІ НОВИНИ ⇢