Укрзалізниця підвищила вантажні тарифи без дискусії із бізнесом
Новини ТранспортУкрзалізниця ухвалила рішення різко підвищити тарифи на вантажоперевезення без дискусії із представниками бізнесу. Рішення компанії підняти ціна одразу на 70% розкритикувала виконавчий директор асоціації Укрцемент Людмила Крипка.
“Нас просто поставили перед фактом. Коли УЗ оголосила обговорення підняття тарифів на 70%, наказ про їхнє підняття вже було підписано. А з усіх обґрунтувань та законності підвищення тарифів на 70% ми не почули від компанії, як вона збирається скорочувати свої витрати. Це дорога з одностороннім рухом, де УЗ просто перекладає всі свої витрати на плечі відправника вантажу”, – заявила Крипка.
За її словами, УЗ також неправильно представила результати впливу підвищення тарифів на собівартість кінцевого продукту.
“Поясню на прикладі цементу. Вони заклали в інфраструктурну складову лише перевезення власне цементу. При цьому не врахували перевезення сировини, якою для нас є вапняк, і для нас вона подорожчає на 55%. Крім того, не враховано перевезення вугілля та наповнювачів, не включено навіть тарифна відстань – а це все впливає на кінцеву вартість продукції”, – пояснила вона.
Крім того, голова Укрцементу попередила, що ситуація погіршиться у серпні через плани УЗ змінити розрахунок за використання вагонів.
“Якщо раніше плата знімалася за фактичне користування вагоном, то з серпня плата стягуватиметься, за скільки часу він перебуває в дорозі. Враховуючи, що УЗ має велике навантаження і вагони йдуть дуже довго, ми розуміємо, що цей вагон теж буде в дорозі дуже довго. І це фінансове навантаження, знову ж таки, ляже на наші плечі”, – підкреслила Крипка.
У зв’язку з ситуацією, що склалася, бізнес пропонує владі ввести мораторій на підвищення тарифів державної монополій на час воєнного стану і після його завершення.
“Цемент – це стратегічна сировина для відновлення країни. І все, що ми робимо зараз, ми закладаємо у збільшення витрат на відновлення України. Ми просто доведемо до банкрутства цементні підприємства та доведемо до знищення стратегічну галузь для відновлення”, – резюмувала вона.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram