УЗ змінила методику оплати за використання вагонів – бізнесу доведеться платити більше

Новини Теми дня Транспорт
УЗ змінила методику оплати за використання вагонів – бізнесу доведеться платити більше

АТ “Укрзалізниця” з 1 серпня змінила методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень у вагонах власного парку по території України.

Згідно з повідомленням компанії, після зміни методики плата за перевезення вантажів у вагонах “Укрзалізниці” зросте.

Так, раніше для обрахування вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами “Укрзалізниці” використовувалась методика, за якою термін використання вагонів визначався діленням відстані перевезення на нормативну швидкість доставки вантажу. Зазначена нормативна швидкість становила 200 км/добу для повагонних відправлень та 320 км/добу для маршрутних відправлень.

“Разом з тим останні 10 років фактична швидкість руху вагонів значно менша за нормативну швидкість через знос залізничної інфраструктури, рухомого складу та через збільшення кількості операторів вагонного парку на мережі. Таким чином, при застосуванні нормативної швидкості в розрахунку терміну використання вагонів кількість розрахованих діб використання вагона абсолютно не відповідала дійсності”, – зазначається у повідомленні.

Водночас, яка зауважують в “Укрзалізниці”, на ринку використання вантажних вагонів наразі діє інша методика, яка прив’язана до фактичної швидкості руху вагонів на різних маршрутах.

Через це “Укрзалізниця” хоча і мала вищій рівень ставок плати, ніж у приватних операторів ринку, але отримувала кошти за значно менший термін використання власних вагонів. Тепер державна компанія перейде на обрахування вагонної складової вартості вантажних перевезень з урахуванням фактичної, а не нормативної швидкості руху вагонів.

“Також слід зазначити, що дійсно в серпні 2022 року вантажовласники відчують ріст вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами “Укрзалізниці”, адже фактично при розрахунку різко зросте кількість днів використання вагонів, а ставки плати залишаться на поточному рівні”, – визнають в компанії.

Проте надалі з підвищенням вартості використання вагонів “Укрзалізниця” очікує зменшення попиту на свої вагони у поточному місяці, а за рахунок зменшення коефіцієнту утилізації вагонів очікується зменшення ставок плати до ринкового рівня.

Водночас в компанії наголошують, що нормативна швидкість доставки вантажів не змінюється й становить, як і раніше, 200/320 км/добу, проте тепер вона не впливатиме на вартість використання вагонів.

Новини

16 Травня 2024

Thyssenkrupp скоротила квартальний збиток майже утричі

Суха Балка оновлює обладнання шахти Ювілейна

Туреччина відправляє до ЄС російську нафту, видаючи її за свою

Порт Констанца отримає інвестиції у розмірі 130 млн євро

Thyssenkrupp повідомила про збитки

Байден збільшив мито на китайські сонячні панелі

В Україні ввечері знову обмежать електроенергію для промислових споживачів

Окупанти обстріляли одну з шахт у Донецькій області

Концерн Rheinmetall побудує в Україні підприємство з виробництва ППО 

Відключення електроенергії триватимуть до вересня і точно будуть зимою

Наступні два роки українці житимуть з дефіцитом електроенергії

У світі продовжує зростати попит на викопне паливо

Відвантаження плоского прокату за кордон зросло на 87,6%

CEO Cleveland-Cliffs переконаний що уряд не схвалить пропозицію Nippon Steel щодо купівлі U.S. Steel

Єврокомісія поліпшила прогноз зростання економіки ЄС у 2024 році

У квітні відвантаження феросплавів зросли вперше з початку року на 209%

ВСІ НОВИНИ ⇢