Уряд прийняв підзаконні акти по локалізації

Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Теми дня
Уряд прийняв підзаконні акти по локалізації

Кабінет міністрів прийняв підзаконні акти по локалізації, повідомив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

"Фактично це старт реального впровадження вимоги локалізації в Україні у публічних закупівлях - вимоги частки місцевої складової в окремих категоріях цивільної продукції машинобудування, яку купує держава. Мова про затвердження Кабміном своєю постановою двох Порядків, необхідних для застосування Закону про локалізацію. Тим, хто цікавиться питанням з практичної сторони, ДП Прозорро і Міністерство економіки нададуть роз’яснення", - написав він на своїй сторінці в соцмережі Facebook.

Нардеп нагадав, що рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні складає 38%. В той час як в ЄС і США він на рівні 5 - 8%. В середньому в світі - біля 7%. Це означає, що в рік Україна витрачає понад 250 мільярдів гривень на створення робочих місць в інших країнах.

"Бо, скажімо, тролейбуси для Києва постачав білоруський МАЗ, а трамваї - польска Песа, яка на тендері у майже 2 мільярди виграла з перевісом в 1 тис. грн. Хоча український виробник одних лише прямих податків заплатив би кілька сот мільйонів з одного цього контракту", - відзначив Д.Кисилевський.

Він підкреслив, що величезний відсоток імпорту в закупках держави є прямим результатом системи, яку створили "батьки-засновники" Прозорро. Так, ця система зробила закупівлі прозорішими, але вона безпрецедентно відкрила їх для імпорту. І це, на думку Д.Кисилевського, треба виправляти і вже не тільки з точки зору економіки, але й національної безпеки.

"Мабуть "батькам-засновникам" здалось, що прозорість і боротьба з корупцією є самоціллю політики публічних закупівель. Це така ж дурня, як, наприклад, те, що суть відвідання школи у хотьбі туди і назад, а не в навчанні. Метою політики публічних закупівель є економічне зростання. А прозорість і боротьба з корупцією є засобом цього, але не самоціллю", - впевнений заступник глави комітету з питань економічного розвитку.

Д.Кисилевський нагадав, що згідно законопроекта про локалізацію, який був прийнятий Верховною Радою в середині грудня 2021 року, з 14 липня на державних тендерах при закупівлях міського транспорту, комунальної техніки, залізничного транспорту, продукції енергетичного машинобудування та аероспейсу вимагатиметься не менше 10% української складової. Щорічно цей поріг буде збільшуватись на 5%, поки не досягне 40%. І залишатиметься таким протягом 10 років.

Новини

12 Серпня 2022

На Каметсталі оновлюють обладнання агломашини № 8

ФДМУ планує отримати від приватизації 1 млрд грн до кінця року

Бюджетний комітет Ради підтримав збільшення видатків на оборону

Країни Європи заблокували російськи активи на 85,7 млрд євро

Укрзалізниця обіцяє в наступному році не підвищувати тарифи

Середня ціна на автогаз знизилась до 27 грн за літр

Україна спрямує канадський кредит на закупівлю газу

З портів вийшов п’ятий караван з українським зерном

Інфляція у липні була нижче за прогноз НБУ

В Україні зростає попит на електромобілі

Ціни на електроенергію в Європі встановили новий рекорд

11 Серпня 2022

Ціни на газ в ЄС знов перевищили позначку в 2300 долл за тис куб м

Туреччина знов почала купувати український чавун

В січні-червні українські банки отримали 4,6 млрд грн збитків

Уряд зобов'язав Нафтогаз купувати газ вітчизняного видобутку

Росія захопила більше третини української генерації електроенергії

ВСІ НОВИНИ ⇢