Уряд прийняв підзаконні акти по локалізації

Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Теми дня
Уряд прийняв підзаконні акти по локалізації

Кабінет міністрів прийняв підзаконні акти по локалізації, повідомив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

“Фактично це старт реального впровадження вимоги локалізації в Україні у публічних закупівлях – вимоги частки місцевої складової в окремих категоріях цивільної продукції машинобудування, яку купує держава. Мова про затвердження Кабміном своєю постановою двох Порядків, необхідних для застосування Закону про локалізацію. Тим, хто цікавиться питанням з практичної сторони, ДП Прозорро і Міністерство економіки нададуть роз’яснення”, – написав він на своїй сторінці в соцмережі Facebook.

Нардеп нагадав, що рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні складає 38%. В той час як в ЄС і США він на рівні 5 – 8%. В середньому в світі – біля 7%. Це означає, що в рік Україна витрачає понад 250 мільярдів гривень на створення робочих місць в інших країнах.

“Бо, скажімо, тролейбуси для Києва постачав білоруський МАЗ, а трамваї – польска Песа, яка на тендері у майже 2 мільярди виграла з перевісом в 1 тис. грн. Хоча український виробник одних лише прямих податків заплатив би кілька сот мільйонів з одного цього контракту”, – відзначив Д.Кисилевський.

Він підкреслив, що величезний відсоток імпорту в закупках держави є прямим результатом системи, яку створили “батьки-засновники” Прозорро. Так, ця система зробила закупівлі прозорішими, але вона безпрецедентно відкрила їх для імпорту. І це, на думку Д.Кисилевського, треба виправляти і вже не тільки з точки зору економіки, але й національної безпеки.

“Мабуть “батькам-засновникам” здалось, що прозорість і боротьба з корупцією є самоціллю політики публічних закупівель. Це така ж дурня, як, наприклад, те, що суть відвідання школи у хотьбі туди і назад, а не в навчанні. Метою політики публічних закупівель є економічне зростання. А прозорість і боротьба з корупцією є засобом цього, але не самоціллю”, – впевнений заступник глави комітету з питань економічного розвитку.

Д.Кисилевський нагадав, що згідно законопроекта про локалізацію, який був прийнятий Верховною Радою в середині грудня 2021 року, з 14 липня на державних тендерах при закупівлях міського транспорту, комунальної техніки, залізничного транспорту, продукції енергетичного машинобудування та аероспейсу вимагатиметься не менше 10% української складової. Щорічно цей поріг буде збільшуватись на 5%, поки не досягне 40%. І залишатиметься таким протягом 10 років.

Новини

21 Грудня 2023

Марченко заявив про ризики фінансування держбюджету у началі наступного року

Чеський меткомбінат Liberty Ostrava залишився без електроенергії

Судна оминають Червоне море 

Ангола вирішила вийти з ОПЕК

Fitch підвищив кредитний рейтинг Нафтогазу

Видобуток залізної руди у Китаї зріс на 6,6%

Через обстріли з боку окупантів знеструмлення зазнали шість шахт

Порт Констанца збільшує перевалку завдяки українській агропродукції

Відновити роботу конфіскованого у Дерипаски глиноземного заводу поки неможливо 

Україна посіла 21 місце в рейтингу світових виробників сталі

Україна отримала 1,5 млрд євро макрофінансової допомоги від ЄС

БЕБ виявив ухиляння від сплати 65 млн грн мита при експорті металобрухту

У чергах на кордоні з Польщею стоять 4 тисячі вантажівок

УЗ в 2023 році експортувала 63 млн тонн вантажів

Канада погодилася купувати до 1 млн тонн вуглецевих квот на рік

Виробництво сталі в Чехії за 9 місяців скоротилось на 21%

ВСІ НОВИНИ ⇢