Уряд прийняв підзаконні акти по локалізації
Економіка Машинобудівництво Металообробка Новини Теми дняКабінет міністрів прийняв підзаконні акти по локалізації, повідомив заступник голови парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
“Фактично це старт реального впровадження вимоги локалізації в Україні у публічних закупівлях – вимоги частки місцевої складової в окремих категоріях цивільної продукції машинобудування, яку купує держава. Мова про затвердження Кабміном своєю постановою двох Порядків, необхідних для застосування Закону про локалізацію. Тим, хто цікавиться питанням з практичної сторони, ДП Прозорро і Міністерство економіки нададуть роз’яснення”, – написав він на своїй сторінці в соцмережі Facebook.
Нардеп нагадав, що рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні складає 38%. В той час як в ЄС і США він на рівні 5 – 8%. В середньому в світі – біля 7%. Це означає, що в рік Україна витрачає понад 250 мільярдів гривень на створення робочих місць в інших країнах.
“Бо, скажімо, тролейбуси для Києва постачав білоруський МАЗ, а трамваї – польска Песа, яка на тендері у майже 2 мільярди виграла з перевісом в 1 тис. грн. Хоча український виробник одних лише прямих податків заплатив би кілька сот мільйонів з одного цього контракту”, – відзначив Д.Кисилевський.
Він підкреслив, що величезний відсоток імпорту в закупках держави є прямим результатом системи, яку створили “батьки-засновники” Прозорро. Так, ця система зробила закупівлі прозорішими, але вона безпрецедентно відкрила їх для імпорту. І це, на думку Д.Кисилевського, треба виправляти і вже не тільки з точки зору економіки, але й національної безпеки.
“Мабуть “батькам-засновникам” здалось, що прозорість і боротьба з корупцією є самоціллю політики публічних закупівель. Це така ж дурня, як, наприклад, те, що суть відвідання школи у хотьбі туди і назад, а не в навчанні. Метою політики публічних закупівель є економічне зростання. А прозорість і боротьба з корупцією є засобом цього, але не самоціллю”, – впевнений заступник глави комітету з питань економічного розвитку.
Д.Кисилевський нагадав, що згідно законопроекта про локалізацію, який був прийнятий Верховною Радою в середині грудня 2021 року, з 14 липня на державних тендерах при закупівлях міського транспорту, комунальної техніки, залізничного транспорту, продукції енергетичного машинобудування та аероспейсу вимагатиметься не менше 10% української складової. Щорічно цей поріг буде збільшуватись на 5%, поки не досягне 40%. І залишатиметься таким протягом 10 років.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram