За півроку Україна наростила імпорт пального у 12 разів

Новини ТЕК
За півроку Україна наростила імпорт пального у 12 разів

У березні 2022 р. було імпортовано 58,8 тис. тонн бензину, дизельного пального й скрапленого газу, у серпні – вже 709,5 тис. тонн. Про це з посиланням на першого віце-прем’єра – міністра економіки Юлію Свириденко повідомляє прес-служба Міністерства економіки.

У міністерстві повідомляють, що в березні Україна імпортувала 58,8 тис. тонн пального, у травні – 380,8 тис. тонн й у серпні – 709,5 тис. тонн.

«Після ударів рф по паливній інфраструктурі України ми критично залежні від імпорту нафтопродуктів. Саме тому уряд створив умови для інтенсифікації ввезення пального з-за кордону. Визначили пріоритетність в’їзду автотранспорту з нафтопродуктами в Україну, забезпечили позачергове оформлення пального на кордонах, передбачили компенсацію збитків через воєнні дії, впровадили страхування залізничних та автоцистерн, а також суден інших країн, які транспортують пальне», – сказала Ю.Свириденко.

Як зазначають у Мінекономіки, ще на початку повномасштабної війни скасували акцизний збір на нафтопродукти, а ПДВ знизили з 20 до 7%, також призупинили регулювання цін на пальне, аби дати можливість операторам швидше поповнювати свої запаси, тож усе це в комплексі й дало змогу наростити обсяги імпорту в 12 разів.

Зі слів Ю.Свириденко, якщо в березні ми завозили в середньому на добу 827 тонн бензину і 1,4 тис. тонн дизпалива, то в серпні – вже 4,2 тис. і 16,9  тис. тонн відповідно.

«Зараз бачимо на ринку поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденцій до стрімкого зростання. За прогнозами споживання, у вересні-грудні щомісяця Україні потрібно 500-550 тис. тонн пального. Ми імпортуємо більші обсяги, що дає змогу повною мірою забезпечувати потреби ЗСУ, а також екстрених і комунальних служб, аграріїв, громадського транспорту», – каже очільниця Мінекономіки, наголосивши на переорієнтації імпорту пального в західному напрямку, яка сталася після російського вторгнення. 

Як відомо, сьогодні 95% імпортованого бензину і 72% дизельного пального Україна отримує з країн ЄС. Лідери постачання – Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія і Польща. У міністерстві зазначають, що досить швидко ми змогли кардинально змінити вектор імпорту нафтопродуктів таким чином, аби отримувати його в достатній кількості для покриття усіх наших потреб.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

Anglo American відхилила пропозицію BHP

ВСІ НОВИНИ ⇢