Найбільший порт-хаб Європи скоротив перевалку контейнерів

Економіка Новини Транспорт
Найбільший порт-хаб Європи скоротив перевалку контейнерів

Порт Роттердам, найбільший порт-хаб Європи, у 2022 році зменшив обробку вантажів порівняно з попереднім роком на на 0,3% — до 467,4 млн тонн. Про це свідчать дані Адміністрації порту Роттердам (Port of Rotterdam Authority).

“Війна в Україні призвела до безпрецедентних змін вантажопотоків минулого року. Контейнерообіг упав на 5,5% у TEU та на 9,6% у тоннах, головним чином через практично повне припинення перевезень на/з Росії. Імпорт ЗПГ, в основному із США, який став альтернативою російському газу, зріс на 63,9%. Імпорт вугілля збільшився на 17,9%, що пов’язано із збільшенням завантаження німецьких електростанцій, що працюють на вугіллі. У зв’язку з санкціями скоротився імпорт російських нафти, нафтопродуктів та вугілля – і виросло ввезення цих вантажів з інших країн”, — ідеться у повідомленні порту.

Перевалка сухих вантажів в порту збільшилася у 2022 році на 1,7% — до 80,1 млн тонн. У тому числі на 17,9%, до майже 29 млн тонн, зросли обсяги вугілля, тоді як оборот залізної руди знизився на 15,5% — до 25,6 млн тонн, а сільгоспвантажів — на 6,1%, до 8,06 млн тонн.

Перевалка наливних вантажів збільшилася на 4% — до 212,7 млн. тонн У тому числі зріс вантажопотік сирої нафти — на 5,9%, до 103,9 млн тонн, ЗПГ — на 63,9%, до 11,5 млн тонн, та інших наливних вантажів — на 15,3%, до 38,4 млн тонн. Оборот нафтопродуктів знизився на 10,8% — до 58,9 млн тонн. Кількість заходів супертанкерів збільшилася з 27 одиниць у 2021 році до 156 одиниць у 2022 році.

Обробка контейнерів скоротилася на  5,6% — до 14,45 млн TEU, при цьому вхідний контейнеропотік знизився на 5,7% — до 7,5 млн TEU, вихідний — на 5,4%, до 6,95 млн TEU. Це сталося в основному через припинення контейнерних перевезень у сполученні з Росією. При цьому за перші 9 місяців 2022 року кількість завантажених контейнерів з Азії збільшилася через зростання попиту на товари народного споживання. Водночас скоротився експорт, і назад було відправлено набагато більше порожніх контейнерів.

Також минулого року сегмент контейнерних перевезень відчував складності через збої в логістичному ланцюжку у поєднанні з труднощами, пов’язаними, перш за все, з антиковідними обмеженнями та проблемами з перевалочними потужностями в порту. Це призвело до завантаженості контейнерних терміналів та розподільчих центрів у порту Роттердам та у внутрішніх районах, а також до невпевненості у термінах доставки контейнерних вантажів. У зв’язку з цим транзитні, мультимодальні вантажі перенаправлялися до інших портів, де перевалочні потужності були доступні.

Обсяги ро-ро вантажів збільшилися у 2022 році на 13,5% — до 27,3 млн тонн завдяки відновленню обсягів транспортування в цьому сегменті після падіння на початку 2021 року. Обробка інших генеральних вантажів зросла на 10,5% — до 7,6 млн тонн, в основному за рахунок збільшення імпорту сталі та кольорових металів.

До російського військового вторгнення в Україну і пов’язаних із ним санкцій російський вантажопотік через порт Роттердам становив понад 13% його вантажообігу. В тому числі російська частка сирої нафти становила 30%, ЗПГ і вугілля — 25%, нафтопродуктів — 20%. Крім того, Росія експортувала через порт сталь, мідь, алюміній та нікель.

Роттердам — найбільший порт-хаб Європи. Обслуговує океанські послуги, фідерні лінії, трубопровідний, залізничний та автомобільний транспорт. У порту діють близько 120 терміналів. Порт Роттердам у 2021 році збільшив загальний вантажообіг проти 2020 року на 7,3% — до 468,7 млн тонн. Контейнерообіг збільшився на 6,6% — до рекордных 15,3 млн TEU.

Новини

23 Липня 2024

Китай наростив експорт коксу на 20,2%

Індія скасовує митні збори на критично важливі мінерали

ЄС може стати головним покупцем російського газу — Bloomberg

Експерти критикують закон про промислове забруднення

Укрзалізниця отримає 40 млн євро на модернізацію залізничних колій

У вересні Україна розраховує отримати від ЄС 4,1 млрд євро допомоги

У Міненерго заявили що тариф на е/е в Україні найнижчій ніж у Європі, але забули, що зарплати ще нижчі

Україна піднялася на 21 місце у рейтингу світових виробників сталі

У іноземного бізнесу “немає апетиту” до придбання українських активів – Шурма

Boeing та Антонов підписали попередню угоду про виробництво безпілотників

Вартість електроенергії для металургів зросла на 10% після зміни пропорцій імпорту – Каленков

ArcelorMittal закриває коксову батарею на заводі у Кракові

Укренерго пом’якшило відключення на Заході та Півдні країни

Обсяги залізничних перевезень руди через українсько-словацькі кордони скоротились на 10,1%

Україна за 6 місяців 2024 року збільшила імпорт довгого прокату на 5,1%

В 2024 році виплавка сталі в Україні перевищить 7,2 млн тон – Каленков

ВСІ НОВИНИ ⇢