Туреччина вдруге за рік піднімає плату за прохід через Чорноморські протоки

Економіка Новини Транспорт
Туреччина вдруге за рік піднімає плату за прохід через Чорноморські протоки

З 1 липня Туреччина збільшує плату за прохід суден через протоки Босфор та Дарданелли більш ніж на 8%. Базова вартість золотих франків в коефіцієнтах податків і зборів (маяк, знесення і санітарна інспекція) визначена в розмірі $4,42 за чистий тоннаж торгового судна.

Дане рішення було ухвалено Головним управлінням з морських справ при Міністерстві транспорту та інфраструктури Туреччини. Як повідомляє турецька газета Aydinlik, ухвалено рішення, що золотий франк буде не фіксованим, а оновлюватиметься Міністерством транспорту та інфраструктури наприкінці червня кожного року.

У попередні роки дохід від проходу суден становив приблизно $160-170 млн, не рахуючи лоцманських і буксирних послуг. У 2023 році він може скласти $900 млн.

Згідно зі ст.19 Конвенції Монтре від 1936 року, Туреччина може закрити протоки для кораблів воюючих країн. Виняток становлять лише кораблі, які повертаються на стоянку. Дана Конвенція - документ, який відновив суверенітет Туреччини над протоками Босфор та Дарданелли з Чорного в Середземне море.

Плата розраховується на основі золотого франка з часів підписання у 1936 році Конвенції Монтре. При підписанні золотий франк був прирівняний до $0,8.

Пізніше Туреччина скасувала платіжну систему справляння зборів за прохід через Босфор і Дарданелли, яку ввели в 1983 році. 

Зараз Туреччина розраховує плату за прохід у французькому Франку. У 1983 році курс франка встановили на рівні 0,8 долара. Через інфляцію і зростання ціни на золото збори практично знецінилися.

29 серпня 2022 року повідомлялося про те, що Туреччина піднімає плату за прохід через Чорноморські протоки відразу в пять разів. З 7 жовтня 2022 року курс франка хотіли встановити на рівні чотири долари.

Після вторгнення Росії в Україну Туреччина заборонила прохід військових кораблів через протоки Босфор і Дарданелли.

Новини

3 Жовтня 2023

Через чорноморські порти Україна у вересні експортувала 50 тисяч тонн агропродукції

Чорноморські порти відновили приймання суден для експорту зерна

Шведське ЕКА надаватиме гарантії компаніям, які торгують з Україною

Україна зберігатиме за кордоном резервні трансформатори

Японські виробники кольорових металів очікують на збільшення обсягів виробництва

Попит на нові авто зріс: українці обирають Toyota

Три найбільші нафтогазові компанії з КНР внесено до списку міжнародних спонсорів війни

Перевезення вантажів залізницею у вересні зросли на 3%

Tata Steel завершить декарбонізацію заводу в британському Порт-Талботі за три роки

За підсумками січня-вересня випуск продукції на Запоріжсталі зріс на 32,6%

У серпні Туреччина скоротила імпорт металобрухту через слабкий попит

Україна забезпечує себе своїм газом на 90%

Україна домовилась про спрощення транзиту агровантажів до порту Клайпеди

Експорт електроенергії з України в Європу зріс у 555 разів

Укрзалізниця знизила ставки плати за використання напіввагонів

В Південно-Східній Європі скорочуються обсяги виробництва сталі

ВСІ НОВИНИ ⇢