Україні потрібно 20 років, щоб перейти на євроколію

Економіка Новини Транспорт
Україні потрібно 20 років, щоб перейти на євроколію

Україні, щоб повністю перейти на європейський стандарт залізничої колії, може знадобитися понад 20 років, а орієнтовна вартість становитиме в межах 250 мільярдів євро. Про це повідомила власниця промислово-інвестиційної групи компаній Aurum Group Альона Лебедєва. За її словами, Україна є найбільшою за площею державою у Європі, що має розвинену та розгалужену мережу залізниць. Протяжність тільки головних колій складає понад 20 тисяч км. 

“Заміна усього залізничного полотна – це дуже великий обсяг роботи. Якщо говорити лише про заміну головних колій, то із розрахунку одна тисяча км залізниці на рік, вийде понад 20 років. А орієнтовна вартість повної заміни на європейську колію, за розрахунками наших спеціалістів, становить в межах 250 мільярдів євро”, – сказала Лебедєва. 

Крім того, варто мати на увазі, що зміна ширини колії потягне за собою і зміну всього рухомого й тягового парку, що не видається реальним у теперішніх умовах.

На думку експерта, у питанні євроколії Україні варто орієнтуватися на досвід держав Балтії, де було проведено такі колії до ключових логістичних пунктів, на базі яких було організовано своєрідні транспортні перевалочні хаби.

“У випадку України буде доцільно на діючих прикордонних станціях, які межують з ЄС, створити такі транспортні хаби, де буде можливість перестановки візків, і, власне, підвести до них європейську колію. Забезпечити ці хаби належною кількістю візків під різні колії, побудувати термінали з можливістю перевантаження з вагона у вагон, та провести електрифікацію всіх ділянок колій біля кордону з ЄС”, – додала Лебедєва.

Україна успадкувала стару систему колій, яка відрізняється за розмірами від європейської. Українські потяги рухаються “широкою” колією 1520 мм, а на кордоні зустрічаються з “вузькою” європейською 1435 мм.

Через це виникають значні перешкоди на західних кордонах, гальмується швидкість, з якою вітчизняні товари можуть експортуватися за кордон, а імпортні надходити в країну. Це також, очевидно, вносить дискомфорт під час пасажирських перевезень.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢