Україна втратила мінімум 10% ВВП через блокаду портів

Економіка Новини Теми дня Транспорт
Україна втратила мінімум 10% ВВП через блокаду портів

Через обмеження номенклатури вантажів, що йде через порти, Україна втратила мінімум 10% ВВП, 18 млрд. доларів США валютної виручки, 500 тис. робочих місць та 135 млрд. грн податків (співставно з бюджетом витрат України на освіту або охорону здоров’я). Наявний механізм також призводить до погіршення стосунків між Україною та її найближчими сусідами по Євросоюзу, оскільки українськи аграрії не можуть вивезти необхідну частку продукції морем, йдеться у заяві Федерації роботодавців транспорту України.

«Через формат зернової угоди Російська федерація фактично узаконила «право піратства» на морі та отримала безпрецедентні права на повний контроль за зовнішньою торгівлею суверенної держави в Чорному морі, а також контрольні функції в протоці Босфор, що не передбачені Конвенцією Монтре. Міжнародне співтовариство стало свідком зухвалого піратства в дії, і на жаль де-факто погодилося з таким станом речей», – зауважили в ФРТУ.

Натомість Росія зберігає можливість вільно торгувати та отримувати прибутки від експорту. Тож ФРТУ закликала до повного розблокування українських портів. Для цього потрібно здійснити низуку кроків:

1. Наголосити і відстоювати, що єдиний можливий формат – повністю розблоковані порти України без жодного впливу держави-агресора на те, чим Україна торгує;

2. Звернутися до зарубіжних партнерів з проханням забезпечити Україну всім необхідним озброєнням для можливості силового припинення терористичних та піратських посягань з боку РФ на вільне комерційне судноплавство в порти України;

3. Здійснити заходи щодо зміцнення оборонного сектору та забезпечення безпеки суден у Чорноморському регіоні для стримування військової агресії та сприяння безпечному середовищу для судноплавства. Пропоновані заходи мають включати комплексний моніторинг, протиракетну оборону, виявлення та знешкодження морських мін;

4. Запустити в роботу Порядок надання гарантій компенсації шкоди, заподіяної суднам від війни, який нещодавно затверджений Урядом, та додатково за участі наших зарубіжних партнерів створити механізм комерційного страхування ризиків у партнерстві з міжнародними організаціями (страховий фонд);

5. Суттєво посилити санкційний тиск міжнародної спільноти на РФ у рамках боротьби з піратством та тероризмом у Чорноморському регіоні.

Новини

30 Листопада 2023

Vale не зможе уникнути позову про катастрофу на Маріанській греблі

У листопаді Україна отримала 2 млрд дол зовнішнього фінансування

Понад 160 суден пройшли українським морським коридором

Гарантований покупець за 11 місяців сплатив виробникам зеленої енергії 27 млрд

Промислове виробництво Японії у вересні зросло на 0,2%

Україна в 2024 році отримає від Нідерландів додаткові 2,5 млрд дол

Туреччина може запровадити анти демпінг на г/к рулон з чотирьох країн

УЗ в грудні підвищує ціни на зерновози і піввагони

У листопаді бензин та дизпаливо подешевшали на гривню

Економіка США продемонструвала швидке зростання

Укренерго прогнозує дефіцит в енергосистемі у вечірні години

Liberty Ostrava домоглася мораторію на виплату боргів за електроенергію

ArcelorMittal закриває два заводи в ПАР

Британські профспілки пропонують Tata Steel альтернативний шлях декарбонізації комбінату Port Talbot

Польща вимагатиме відновити дозвільну систему для українських перевізників 

Європейські металурги вимагають перегляду правил експорту сталі до США

ВСІ НОВИНИ ⇢