Україна втратила мінімум 10% ВВП через блокаду портів

Економіка Новини Теми дня Транспорт
Україна втратила мінімум 10% ВВП через блокаду портів

Через обмеження номенклатури вантажів, що йде через порти, Україна втратила мінімум 10% ВВП, 18 млрд. доларів США валютної виручки, 500 тис. робочих місць та 135 млрд. грн податків (співставно з бюджетом витрат України на освіту або охорону здоров’я). Наявний механізм також призводить до погіршення стосунків між Україною та її найближчими сусідами по Євросоюзу, оскільки українськи аграрії не можуть вивезти необхідну частку продукції морем, йдеться у заяві Федерації роботодавців транспорту України.

«Через формат зернової угоди Російська федерація фактично узаконила «право піратства» на морі та отримала безпрецедентні права на повний контроль за зовнішньою торгівлею суверенної держави в Чорному морі, а також контрольні функції в протоці Босфор, що не передбачені Конвенцією Монтре. Міжнародне співтовариство стало свідком зухвалого піратства в дії, і на жаль де-факто погодилося з таким станом речей», – зауважили в ФРТУ.

Натомість Росія зберігає можливість вільно торгувати та отримувати прибутки від експорту. Тож ФРТУ закликала до повного розблокування українських портів. Для цього потрібно здійснити низуку кроків:

1. Наголосити і відстоювати, що єдиний можливий формат – повністю розблоковані порти України без жодного впливу держави-агресора на те, чим Україна торгує;

2. Звернутися до зарубіжних партнерів з проханням забезпечити Україну всім необхідним озброєнням для можливості силового припинення терористичних та піратських посягань з боку РФ на вільне комерційне судноплавство в порти України;

3. Здійснити заходи щодо зміцнення оборонного сектору та забезпечення безпеки суден у Чорноморському регіоні для стримування військової агресії та сприяння безпечному середовищу для судноплавства. Пропоновані заходи мають включати комплексний моніторинг, протиракетну оборону, виявлення та знешкодження морських мін;

4. Запустити в роботу Порядок надання гарантій компенсації шкоди, заподіяної суднам від війни, який нещодавно затверджений Урядом, та додатково за участі наших зарубіжних партнерів створити механізм комерційного страхування ризиків у партнерстві з міжнародними організаціями (страховий фонд);

5. Суттєво посилити санкційний тиск міжнародної спільноти на РФ у рамках боротьби з піратством та тероризмом у Чорноморському регіоні.

Новини

27 Вересня 2024

Американська донька Liberty Steel скорочує виробництво до кінця жовтня

Польське ЕКА вперше застрахувало виробничий комплекс в Україні

В ВР не виключають можливості підвищення ПДВ у майбутньому

Франція і Німеччина проти плану Єврокомісії щодо кредиту для України на 35 млрд  

За період великої війни кількість індустриальних парків зросла понад удвічі

Інтерпайп залишається великим експортером продукції із високою доданою вартістю

Європейська організація морських портів закликала звільнити від податків берегові джерела живлення

Мексика продовжила дію мита на українські безшовні труби

Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Канада та ЄС домовилися допомагати розвивати вуглецеве ціноутворення у світі

Український уряд має розпочати переговори з ЄС щодо відтермінування CBAM

В Україні оголошено перший аукціон із розподілу квоти підтримки зеленої енергетики

ЄС збільшив імпорт заліза прямого відновлення на 4,8%

ArcelorMittal зупинив проєкт розширення бразильського заводу через зростання імпорту сталі

Ціни на залізну руду перевищили позначку в 100 дол/тонну

Жінки врятують світ: Україна запускає програму навчання жінок на операторок екскаватора 

ВСІ НОВИНИ ⇢