При заблокованих портах більша частина економіки продовжить стикатися зі збитками – Іллічов

Економіка Машинобудівництво Металообробка Металургія Новини Теми дня Точка зору Транспорт
При заблокованих портах більша частина економіки продовжить стикатися зі збитками – Іллічов

Допоки ситуація з розблокуванням портів не зміниться, більшість українських галузей продовжать стикатися зі збитками. Таку думку висловив генеральний директор Федерації роботодавців України Руслан Іллічов в інтерв’ю 24 Каналу.

“Насправді ми говоримо чітко, що страждають всі галузі. До війни саме через порти здійснювалася більшість експортно-імпортних операцій. Сьогодні ми можемо назвати і галузі про які мало хто каже, наприклад, про комплектуючі для машинобудівництва, які завозилися контейнерами. Дуже великий обсяг зовнішнього торгівельного обороту був саме через морські порти”, – підкреслив він.

Р.Іллічов додав, що особливо важко компенсувати відсутність експорту через порти металургії. Зокрема, гірничо-металургійному комплексу, кольоровій металургії, трубній та хімічній промисловості. Також від блокади страждає вугільна енергетика та будівельна галузь.

Експерт переконаний, що повторити об’єми поставок, які фіксували в довоєнні часи, неможливо ні залізничними, ні автомобільними шляхами через західний кордон. І питання навіть не у кількості пунктів пропуску, а у логістиці.

“Якщо ми говоримо Близький Схід, куди ми експортували раніше, то тут дійсно морський шлях був оптимальним і логістично-вигідним. Адже йдеться не лише про перевезення. Далі товар потрібно везти до порту. Це порти Румунії чи, наприклад, порти Гданську в Польщі. Перевантажувати. Тому тут справа не лише в пропускній можливості нашого західного кордону” – наголошує Р.Іллічов.

За його словами, ускладнена логістика впливає на економічний фактор. І навпаки – забезпечення вільного судноплавства і експорту та імпорту товарів через морські порти допоможе збільшити надходження в бюджет країни.

“Ми порахували, що за рік це приблизно 135 мільярдів гривень надходжень, десь 18 мільярдів доларів валютної виручки. І ми рахували зайнятість: при таких оптимістичних розрахунках близько 500 тисяч робочих місць може бути відновлено. Тобто цифри цілком реальні, розуміючи, які обсяги торгівлі ішли через морські шляхи”, – резюмував Р.Іллічов.

Новини

15 Жовтня 2024

Worldsteel очікує зниження світового попиту на сталь

Запоріжсталь виділила 8 млн грн на кондиціонер для прокатного стану

Україна накопичила достатньо газу та вугілля для проходження зими

Стефанчук підписав закон про підвищення податків

Уряд дозволив ФДМУ продати підприємство з виробництва газобетону Аерок

Гетманцев підрахував обсяг не задекларованих податків

Інтерпайп займає лідерські позиції на європейському ринку щодо декарбонізації

Acciaierie d’Italia перезапускає доменну піч №1

Nippon Steel має намір отримати держсубсидію на будівництво нових електродугових печей

Ціни на руду знижуються в очікуванні звітів гірничодобувних компаній

Rio Tinto завершила придбання акцій Mitsubishi в австралійському алюмінієвому заводі

Бізнес скаржиться на проблеми з бронюванням працівників

НКРЕКП не бачить підстав для зупинки імпорту електроенергії

Збитки екології України внаслідок російського вторгнення перевищили 2,6 трлн грн 

14 Жовтня 2024

В Китаї випущено найпотужніший у світі плавучий вітрогенератор

ArcelorMittal подав позов проти Liberty Steel 

ВСІ НОВИНИ ⇢