Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Економіка Новини
Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Продавцям уже невигідно експортувати українське зерно через порт Клайпеда у Литві, вони шукають відповідну інфраструктуру в Дунайському регіоні. Про це заявив генеральний директор стивідорної компанії Bega Лаймонас Римкус, передає «Інтерфакс-Україна».

Bega, яка працює в Клайпедському порту, раніше відвантажила невеликий обсяг українського зерна.

За словами Римкуса, після того, як ціна на зерно (FOB) знизилася приблизно на €200 за тонну, продавці припинили везти його в Клайпеду через високу вартість транспортування.

Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити через Польщу (транзитом до Литви, — ред.), була дуже високою, зерно коштувало €350-400 за тонну FOB, зараз ціна €200-250. Це означає, що торгівці або виробники не можуть собі дозволити витрачати значні суми на транспортування, їм це невигідно”, — переконаний він.

За інформацією Римкуса, значна частина експортованого українського зерна наразі спрямовується на дунайські термінали, що розширюються, тож він має мало сподівань на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.

На думку Римкуса, прориву можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через Європу, компенсуючи частину транспортних витрат.

Литва просуває ідею експорту українського зерна через порти країн Балтії і, зокрема, через Клайпеду. Питання про експорт зерна з України через балтійські порти та загалом через Євросоюз мало розглядатися 25 липня в Брюсселі на міністерській зустрічі. Керівник Клайпедського порту Альгіс Латакас заявив минулого тижня, що після призупинення Росією своєї участі в «зерновій угоді» Клайпеда може прийняти понад 10 млн тонн зерна, але, за його словами, найбільшою проблемою залишається питання його доставки в порт.

Україна багато років експортувала основний обсяг зерна та іншої агропродукції через свої порти на Чорному морі. Однак після повномасштабного російського військового вторгнення в Україну робота портів була сильно обмежена. Експортні потоки були значною мірою переорієнтовані на Європу.

Новини

26 Липня 2024

Найскладніший період літа вже позаду, але невідомо що буде взимку – Укренерго

В Міненерго кажуть, що працюють над покращенням ситуації зі світлом

США скоротили імпорт прокату на 23%

Рада не відмовляється від ідеї підвищення ПДВ

POSCO знизила виплавку сталі

Кількість працюючих індустриальних парків може збільшись до 20

Залізниці України та Польщі домовились розвивати сполучення

Євросоюз надасть Україні ще 68 великих генераторів

Польща допомогла – в Україні скорочені обсяги обмеження світла

ЄС виділив Україні перший транш у 1,5 млрд євро із заморожених активів РФ

Усть-Дунайськ перетворять на хаб з імпорту добрив 

ЄС може запустити розслідування щодо продаж г/к рулону за квотою “інших країн”

В Росії різко уповільнилося промислове виробництво 

ОККО формує парк вагонів-цистерн

EUROFER: У 2024 році видиме споживання сталі в ЄС повинно відновитися

США знайшли 2 млрд дол на військову допомогу Україні

ВСІ НОВИНИ ⇢