Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Економіка Новини
Експортери зерна переорієнтувалися на термінали у Дунайському регіоні 

Продавцям уже невигідно експортувати українське зерно через порт Клайпеда у Литві, вони шукають відповідну інфраструктуру в Дунайському регіоні. Про це заявив генеральний директор стивідорної компанії Bega Лаймонас Римкус, передає «Інтерфакс-Україна».

Bega, яка працює в Клайпедському порту, раніше відвантажила невеликий обсяг українського зерна.

За словами Римкуса, після того, як ціна на зерно (FOB) знизилася приблизно на €200 за тонну, продавці припинили везти його в Клайпеду через високу вартість транспортування.

Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити через Польщу (транзитом до Литви, — ред.), була дуже високою, зерно коштувало €350-400 за тонну FOB, зараз ціна €200-250. Це означає, що торгівці або виробники не можуть собі дозволити витрачати значні суми на транспортування, їм це невигідно”, — переконаний він.

За інформацією Римкуса, значна частина експортованого українського зерна наразі спрямовується на дунайські термінали, що розширюються, тож він має мало сподівань на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.

На думку Римкуса, прориву можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через Європу, компенсуючи частину транспортних витрат.

Литва просуває ідею експорту українського зерна через порти країн Балтії і, зокрема, через Клайпеду. Питання про експорт зерна з України через балтійські порти та загалом через Євросоюз мало розглядатися 25 липня в Брюсселі на міністерській зустрічі. Керівник Клайпедського порту Альгіс Латакас заявив минулого тижня, що після призупинення Росією своєї участі в «зерновій угоді» Клайпеда може прийняти понад 10 млн тонн зерна, але, за його словами, найбільшою проблемою залишається питання його доставки в порт.

Україна багато років експортувала основний обсяг зерна та іншої агропродукції через свої порти на Чорному морі. Однак після повномасштабного російського військового вторгнення в Україну робота портів була сильно обмежена. Експортні потоки були значною мірою переорієнтовані на Європу.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢