Латвія може допомогти з перевезенням до 1 млн тонн українського зерна залізницею

Економіка Новини Транспорт
Латвія може допомогти з перевезенням до 1 млн тонн українського зерна залізницею

Національна державна залізнична компанія Латвії (LDz) розглядає можливість уже восени 2023 року розпочати перевезення українського зерна. Про це заявив голова правління LDz Ріналдс Плявнієкс, повідомляє Delfi.

До літа цього року я ставився до цього питання абсолютно скептично і вважав, що в індустріальних масштабах це неможливо”, — заявив Плявнієкс, пояснивши, що в таких перевезеннях потрібно проводити дві перевалки.

Проте, за його словами, технологічні можливості логістики та перевалки настільки розвинулися, що процес перевалки може бути набагато оперативнішим.

На сьогодні з’явилася можливість для перевезення українського зерна”, — сказав Плявнієкс.

Голова правління LDz вважає, що через Латвію за рік можна буде перевезти приблизно 0,5-1 млн тонн українського зерна. Плявнієкс також зауважив, що LDz може бути залучена до транспортування зерна з України вже цієї осені.

У сусідніх з Україною країнах Євросоюзу, включно з Польщею, ширина колії становить 1435 мм, тоді як в Україні та країнах Балтії використовується широка колія 1520 мм. Через це під час транспортування українського зерна залізницею до балтійських портів змінювати колію або перевантажувати контейнер з одного поїзда до іншого потрібно двічі.

Донедавна значну частину української сільськогосподарської продукції вивозили з країни через три порти на Чорному морі в рамках зернової угоди, укладеної між Україною та Росією за посередництва Туреччини та ООН минулого року. В середині липня Кремль оголосив про небажання продовжувати угоду. Після цього російські війська почали регулярно обстрілювати портову інфраструктуру Одеського регіону.

Наприкінці липня литовська влада направила до Єврокомісії лист із пропозицією використовувати порти на Балтійському морі як альтернативний шлях експорту зерна з України. На початку серпня міністр з питань сільського господарства Латвії Дідзіс Шміц допустив можливість експорту українського зерна через латвійські порти.

Минулого тижня ВМС ЗСУ оголосили нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України, відповідно до наказу навігаційного доручення ВМС №6 від 8 серпня 2023 року.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢