Казахстан замислився про експорт нафти в обхід Чорного моря

Економіка Новини Транспорт
Казахстан замислився про експорт нафти в обхід Чорного моря

У разі погіршення ситуації в Чорному морі Казахстан розглядає можливість перенаправлення експортної нафти з російського порту Новоросійськ у Чорному морі до порту Усть-Луга на узбережжі Балтійського моря. Про це заявив заступник гендиректора компанії «КазТрансОйл» з транспортування Ерік Сагієв, повідомляє «Інтерфакс».

По Новоросійську нами розглядаються варіанти. У разі погіршення ситуації в акваторії Чорного моря ті обсяги, які ми транспортуємо за напрямом порту Шесхаріс, будуть перекинуті в порт Усть-Луга. Так ми плануємо”, — сказав Сагієв.

Нагадаємо, ДУ «Держгідрографія» випустила прибережне попередження, яким з 4 серпня оголосила акваторії російських портів Анапа, Новоросійськ, Геленджик, Туапсе, Сочі, Тамань зоною військової загрози. Цьому передувала «бавовна» з ВДК «Олєнєгорскій горняк» і нафтовим терміналом у Новоросійську. Крім того, в ніч на 5 серпня морські дрони атакували біля Керченського мосту російський нафтовий танкер, що перевозив нафтопродукти для російської армії і флоту.

У Новоросійську працює нафтовий термінал КТК («Каспійський трубопровідний консорціум»), який є основним маршрутом експорту казахстанської нафти — на неї припадає 80% усіх обсягів, що прокачуються по нафтопроводу.

Трубопровід потужністю 67 млн т нафти на рік з’єднує нафтові родовища заходу Казахстану та російські на шельфі Каспію з морським терміналом у Новоросійську. Акціонерами КТК є Росія (24% в управлінні «Транснафти», 7% на балансі) — 31%, Казахстан (представлений «Казмунайгазом» — 19% і Kazakhstan Pipeline Ventures LLC — 1,75%) — 20,75%, Chevron Caspian Pipeline Consortium Company — 15%, Lukarco B.V. — 12,5%, Mobil Caspian Pipeline Company — 7,5%, Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited — 7,5%, BG Overseas Holding Limited — 2%, Eni International N.A. NV. — 2% та Oryx Caspian Pipeline LLC — 1,75%.

Фактичний контроль КТК росіяни неодноразово використовували як інструмент політичного тиску на Казахстан. Зокрема у 2022 році російська сторона кілька разів зупиняла прокачування через ремонт виносних буїв та з інших причин.

Росія контролює ще один експортний маршрут із Казахстану — нафтопровід Атирау—Самара, через який можна зокрема постачати казахстанську нафту у країни ЄС.

Казахстан намагається диверсифікувати експорт нафти через непідконтрольні Росії канали збуту.

Новини

30 Квітня 2025

Брухт на мільярди: Укрзалізниця готується списати 60 тис вагонів

Єврокомісія допоможе Україні залучити інвестиції в зелену енергетику через спеціальний фонд

Розкрадання на УЗ: нардепа Бондаря залишили під вартою

Tubacex побудує перший завод з виробництва безшовних труб у Казахстані

29 Квітня 2025

У 2025-му виробництво цинку та свинцю перевищить попит

Україна не зверталася до ЄС у питанні відстрочення екологічного мита СВАМ – Єврокомісія

Казахстан продовжив антидемпінгові заходи щодо прокату з України

Кабмін прийняв важливе рішення щодо тарифів на електроенергію

Світове виробництво міді зросте на тлі стриманого попиту – прогноз

Світові ціни на нафту падають через торговельну напругу між США та Китаєм

У ЄС розробляють стандартні ціни на вуглецеві квоти 

УЗ вперше перевезла нафтопродукти за маршрутом Литва – Польща – Україна 

Імпорт електромобілів в Україну зріс на понад чверть

28 Квітня 2025

Іспанія готується до водневої епохи: Enagas запускає масштабний проєкт

Китайський сталеливарний гігант закликає уникати жорсткого контролю над виробництвом

Росія відправила перший вантажний потяг в Крим через окуповані території

ВСІ НОВИНИ ⇢