В уряді Орбана звинуватили Україну у зростанні цін на пальне

Економіка Новини
В уряді Орбана звинуватили Україну у зростанні цін на пальне

Підвищення плати за транзит російської нафти через Україну сприяло зростанню цін на паливо в Угорщині, чий внесок в інфляцію в країні оцінюється у 0,5%. Про це на брифінгу заявив Ґерґелі Ґульяс, керівник апарату угорського прем’єр-міністра Віктора Орбана, передає Reuters.

У серпні річна інфляція в Угорщині сповільнилася до 16,4%, але трохи перевищила очікування уряду. У першому кварталі цей показник перевищував 25%, що негативно вплинуло на споживання і обумовило зниження реальних зарплат.

Ґульяс зауважив, що уряд Угорщини все ще очікує, що інфляція впаде до однозначного числа на кінець цього року, однак це відбудеться пізніше, ніж очікувалося.

«Є деякі тривожні ознаки, які переважно стосуються того, що ціни на пальне є вищими, ніж раніше. Основна причина цього в тому, що нам потрібно імпортувати паливо в п’ять разів дорожче через трубу через Україну… Підвищення плати за транзит суперечить усім критеріям і рекомендаціям», – сказав угорський чиновник.

З його слів, Угорщина платила Україні в 3,5 раза більше від базового рівня, який він не уточнив, і це безпосередньо вплинуло на ціни на паливо в Угорщині.

Як повідомлялося раніше, «Укртранснафта» не розкриває тарифів на транзит російської нафти через територію України до Угорщини. За даними «транснєфті», тариф на транзит нафти українською ділянкою магістрального нафтопроводу «дружба» з 1 серпня підвищено на 23,5% – до 21 євро за тонну.

За даними російської компанії, це вже третє підвищення тарифу 2023 року. До цього він зростав із січня – на 18,3%, до 13,6 євро за тонну, з червня – на 25%, до 17 євро. Торік транзитний тариф зріс двічі: з початку року до 9 євро за тонну, а потім із 1 квітня – до 11,5 євро за тонну.

«Укртранснафта» раніше аргументувала необхідність зростання тарифів проблемами, пов’язаними із пошкодженнями енергетичної інфраструктури України, а також зростанням витрат на організацію умов праці й охорону об’єктів.

Торік Угорщина почала платити Україні за транзит російської нафти через українську ділянку нафтопроводу «дружба».

Нагадаємо, «Укртранснафта» й російська «транснєфть» у грудні 2019 року уклали додаткову угоду до договору про надання послуг з транспортування нафти територією України, яким його дію продовжено на 10 років – із 1 січня 2020 року до 1 січня 2030 року.

Контракт між «Укртранснафтою» і «транснєфтью» укладено 16 листопада 2004 року. Цим контрактом не визначено обов’язкових фіксованих обсягів прокачування нафти. Ставка тарифу за ним визначається додатковими угодами.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢