Укрзалізниця при продажу брухту за кордон додатково виграє лише 5 дол на тонні сировини
Металургія Новини Теми дня

Якщо АТ “Укрзалізниця” почне експортувати металобрухт за прямими контрактами із виробниками, як це планує його керівництво, то це не призведе до 2-2,5-разового зростання прибутку. Максимальна маржа українських залізниць від цих зовнішньоекономічних операцій складатиме $5 на тонні сировини. Таку думку висловив економіст Олексій Кущ, передає Апостроф.
“Керівництво “Укрзалізниці” оголосило, що просить уряд дозволити їм продавати частину металобрухту за прямими договорами на експорт. Нібито, ціни на зовнішніх ринках вище у 2-2,5 рази, аніж в Україні. Наміри підвищити свою прибутковість похвальні, але в “Укрзалізниці” не розуміють нюанси ціноутворення на металобрухт”, – сказав він.
За його словами, на внутрішньому ринку усі витрати з моменту продажу металобрухту несе покупець, тобто, українські заводи, тоді як при експорті витрати ляжуть на продавця – “Укрзалізницю”.
“Візьмемо, наприклад, Польщу, найближчий до нас ринок. Ціна на українському та польському ринку складають $169/тонна та $305/тонна відповідно. Різниця суттєва, але польський споживач брухту не буде забирати його на якомусь майданчику в Україні, “Укрзализниця” буде зобов’язана доправити цей товар на завод у Польщі.
З’являться додаткові витрати, зокрема, на переробку брухту, перевезення до кордону, сплату мита, перевантаження на авто в ЄС тощо. І всі вони разом додатково “з’їдять” $131/тонна. Таким чином, маржа “Укрзалізниці” від експорту брухту в Польщу складатиме усього $5/тонна. При продажах в інші країни вона буде ще меншою”, – підрахував Олексій Кущ.
Економіст висловив здивування, що “Укрзалізниця” приділяє серйозну увагу проблемі експорту брухту.
“У залізниць є дуже багато проблем, окрім продажів брухту. Проте лобіюється саме ця схема в обхід “Прозорро”, яка не принесе ніякого зиску, тільки збитки для держави… Рухи менеджерів “Укрзалізниці” навколо металобрухту не можуть не викликати підозри, що знайдено якусь корупційну схему, для якої активно шукають прикриття”, – констатував він.
Раніше “Укрзалізниця” попросила Кабмін дозволити продаж металобрухту на експорт за прямими договорами. Наразі залізниця зобов’язана укладати експортні контракти у системі “Прозорро”.
За підсумками 2022 року “Укрзалізниця” успішно реалізувала через систему “Прозорро” 113,04 тис. тонн брухту чорних металів загальною вартістю 669,98 млн грн. З початку 2023 “Укрзалізниця” успішно продала на “Прозорро” 55,43 тис. тонн брухту чорних металів на суму 288,84 млн грн.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити TelegramНовини
Гарантований покупець за 11 місяців сплатив виробникам зеленої енергії 27 млрд
Промислове виробництво Японії у вересні зросло на 0,2%
Україна в 2024 році отримає від Нідерландів додаткові 2,5 млрд дол
Туреччина може запровадити анти демпінг на г/к рулон з чотирьох країн
УЗ в грудні підвищує ціни на зерновози і піввагони
У листопаді бензин та дизпаливо подешевшали на гривню
Економіка США продемонструвала швидке зростання
Укренерго прогнозує дефіцит в енергосистемі у вечірні години
Liberty Ostrava домоглася мораторію на виплату боргів за електроенергію
ArcelorMittal закриває два заводи в ПАР
Британські профспілки пропонують Tata Steel альтернативний шлях декарбонізації комбінату Port Talbot
Польща вимагатиме відновити дозвільну систему для українських перевізників
Європейські металурги вимагають перегляду правил експорту сталі до США
Країни в усьому світі повинні скоротити викиди вуглецю на 7 млрд тонн
Майже 8 тисяч бізнесів змінили регіон реєстрації від початку війни
Україна в разі дефіциту може імпортувати з Європи 1700 мВт електроенергії
ВСІ НОВИНИ ⇢