Україна вважає найперспективнішими напрямками для розвитку експортної інфраструктури Румунію та Молдову

Новини Транспорт
Україна вважає найперспективнішими напрямками для розвитку експортної інфраструктури Румунію та Молдову

Найперспективнішими напрямками для транзиту агропродукції, а отже, і для розвитку інфраструктури Україна бачить Румунію та Молдову, заявив віцепрем’єр із відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков на конференції “Майбутнє українського експорту”, організованої “Економічною правдою” в Києві, повідомляє “Інтерфакс-Україна“.

Кубраков зазначив, що український уряд наразі працює над логістичними проєктами в напрямку Молдови та Румунії. Ці країни не розглядають Україну як конкурента і бачать хороші комерційні перспективи для отримання доходу від транзиту товарів з України.

“Молдова і Румунія відчули, що вони можуть заробляти на транзиті, для них це додатковий заробіток і ми їм не конкуренти”, – сказав міністр.

Кубраков нагадав, що Румунія очікує надходження коштів від Європейської комісії для модернізації та розвитку своєї транспортної інфраструктури. Хоча для України цей логістичний шлях дорожчий і маржинальний, але в таких проєктах є сенс, оскільки Румунія і Молдова демонструють зацікавленість у співпраці.

Він зазначив, що наразі Україна має багато ініціатив на Дунаї, заплановано розбудову пунктів пропуску та заплановано добудову залізничної інфраструктури в напрямку Молдови.

Коментуючи скорочення видатків на Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури в проєкті держбюджету-2024, Кубраков зазначив, що це позначиться на темпах будівництва необхідної для експорту інфраструктури. Однак, за його словами, в уряду є рішення цієї проблеми. Зокрема готовність в облаштуванні пунктів пропусків продемонстрували ЮНІСЕФ, USAID. Світовий банк також обіцяв долучитися до запланованих для реалізації у 2023 році проєктів із будівництва інфраструктури та житла. Крім того, профінансувати будівництво та модернізацію доріг можна буде використовуючи кошти Дорожнього фонду та Європейського інвестиційного банку.

“Справді, це займе дещо більше часу. Але я прибрав би емоції, оскільки все це (активне будівництво пунктів пропуску – ІФ-У) триває понад півроку. Усе це буде (будівництво інфраструктури продовжиться – ІФ-У). Просто ми втратимо якийсь час”, – сказав він.

Кубраков зазначив, що польський напрямок також залишається важливим для українського експорту, але порівняно з минулим роком обсяги перевезень залізницею впали вдвічі. Від початку роботи коридорів солідарності вантажоперевезення ним, зокрема агропродукції, сягали 1,2 млн тонн щомісяця, у березні поточного року – 250 тис. тонн, влітку відновилися й сягнули 500 тис. тонн, нагадав він.

“Додатково розвивати залізничну інфраструктуру (у напрямку Польщі – ІФ-У) за такого рівня завантаження немає сенсу”, – резюмував віцепрем’єр.

Новини

23 Січня 2025

Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР

Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США

АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор

В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%

Суд США вирішить питання про продаж з молотка яхти російського олігарха за 300 млн доларів

Україна шукає до $20 млрд для збільшення виробництва зброї

Японський бізнес допомагатиме відновлювати Україну через нову платформу

РФ довелося перенаправити танкери в тихоокеанський порт заради Китаю

ДТЕК інвестує ще €450 млн в будівництво Тилігульської вітроелектростанції

21 Січня 2025

Уряд спростив процедуру будівництва об’єктів розподіленої генерації

Викиди в металургії Китаю у 2024 році зросли на 4,1%

В США створять нову службу з торговельних мит 

ЄК розробляє план повного припинення імпорту російського газу

Металурги України в 2024 році експортували 614 тис. т довгого прокату

Китай зменшив закупівлі російського вугілля у 2024 році на тлі санкцій

Укрзалізниця замовила у державної Укрнафти дизпалива на 1 млрд 

ВСІ НОВИНИ ⇢