Київ відвойовує певний контроль над торгівлею зі своїх чорноморських портів

Економіка Новини Транспорт
Київ відвойовує певний контроль над торгівлею зі своїх чорноморських портів

З 16 вересня тимчасовим коридором до українських портів Великої Одеси зайшли 32 судна загальною місткістю близько 1,4 млн тонн. Про це свідчать дані сервісу відстеження судів Marine Traffic, зібрані Bloomberg.

Агентство зазначає, що загальна ємність цих суден приблизно відповідає обсягу аграрної продукції, відвантаженої на експорт у перший місяць роботи “Чорноморської зернової ініціативи” після запуску минулого літа за підтримки Туреччини та ООН. Втім, це лише третина обсягів, що вивозяться з українських портів у ті місяці, коли він працював найефективніше.

Це вказує на те, що ризикована ставка Києва не просто символічна, і він відвойовує певний контроль над торгівлею зі своїх чорноморських портів, пише Bloomberg.

Рухаючись тимчасовим коридором, вантажні судна підходять ближче до узбережжя країн-членів НАТО Болгарії та Румунії, щоб зменшити ризики. Деякі судна, що користуються новим маршрутом, вимикали сигнали про місцезнаходження, коли вони досягли чорноморських портів, свідчать дані сервісу стеження за судами.

Bloomberg вказує, що принаймні дев’ять із суден, що входили до українських чорноморських портів, були судами класу Panamax — одними з найбільших суден, що перевозять зерно по всьому світу. Це свідчить, що деякі власники судів готові ризикнути відправити більші та цінніші судна в Україну, незважаючи на потенційну небезпеку.

Окрім урожаю кораблі також вивозили з України метал, хоча “Чорноморська зернова ініціатива” дозволяла транспортувати лише зерно, продукти харчування та добрива.

Як повідомлялося, Україна встановила свій тимчасовий маршрут із портів Великої Одеси після того, як у липні Росія вийшла за “Чорноморською зерновою ініціативою”.

Завдяки цьому найбільший за обсягами перевалки вільний морський порт України – порт “Південний” – з кінця вересня відновив повноцінну роботу після тривалого простою.

Спочатку судновласники побоювалися використовувати новий маршрут, оскільки Росія погрожувала розглядати будь-які кораблі, що пливуть в Україну, як потенційні цілі. Тим не менш, хоча кількість суден зростає, ризики безпеки залишаються незмінними.

У середу російський президент Володимир Путін під час візиту до Китаю заявив, що російські літаки, оснащені ракетами “Кинжал”, патрулюватимуть нейтральну зону над Чорним морем, не уточнивши їхньої мети.

Новини

13 Грудня 2024

Через Український морський коридор у 2024 році експортовано 73,4 млн тонн вантажів

Метінвест закрив шахту під Покровськом

12 Грудня 2024

В Україні різко впали темпи встановлення вітрових електростанцій – експерт

Каметсталь продовжує розширювати асортимент продукції

Україна в січні-листопаді наростила імпорт коксу вдвічі

Інтерпайп розробив два маршрути доставки своєї продукції залізничним транспортом до Європи

Два феросплавні заводи Коломойського викрили у несплаті майже ₴1,2 млрд податків

JSW Steel наростила виробництво сталі на 5%

Без індексації тарифів на перевезення вантажів УЗ може бути збитковою у 2025 році

Наступного року обсяг вантажних перевезень залізницею може скоротитися до 165 млн тонн

Українські морські порти обробили вантажів на 70% більше, ніж торік

Китай почав скорочувати закупівлі російського вугілля

ЄС оцінив, як на них вплине припинення транзиту російського газу через Україну

В Україні може зупинитися єдиний завод, що виготовляє компоненти для броні

ВВП України з початку року зріс на 4%

Економіка України демонструє дуже високу стійкість – експерт

ВСІ НОВИНИ ⇢