Металургійна галузь України потребує відновлення масштабів морського експорту і є всі шанси, завдяки ЗСУ, аби це відбулося, – Сергій Коваленко

Економіка Новини Точка зору
Металургійна галузь України потребує відновлення масштабів морського експорту і є всі шанси, завдяки ЗСУ, аби це відбулося, – Сергій Коваленко

Завдяки роботі українських оборонних, силових структур і розвідки вже кілька місяців існує новий тимчасовий морський коридор, яким з українських портів курсують судна не тільки з зерном, а й з продукцією гірничо-металургійного комплексу та іншими товарами. Завдяки цьому коридору виробники роблять оптимістичні прогнози і будують плани щодо відновлення потужності металургійних комбінатів. Державі ж він потенційно принесе мільярди валютного виторгу, відтак, – зміцнення гривні та збільшення ВВП.

Українські виробники металопродукції змушені були довгий час працювати на третині своїх потужностей і тепер їх поступово відновлюють. До прикладу, такий великий комбінат, АрселорМіттал Кривий Ріг був змушений працювати з потужністю у 35-40% . Про це розповів комерційний директор Національної мережі металоцентрів Вартіс, Сергій Коваленко.

«Новий морський коридор дозволить значно покращити становище українських металургійних комбінатів, адже відвантаження через порти Чорного моря дає можливість тримати конкурентоспроможну ціну на українську продукцію: починаючи від сировини і до готової продукції. Ціна на продукцію через довге і вартісне транспортування наземними шляхами значно зростає, а металосировину взагалі транспортувати в потрібних масштабах такими шляхами неможливо ще й через неможливість перевезти ними потрібні об’єми», – розповідає Коваленко.

Як відомо, новий коридор для вантажів гірничо-металугійних компаній став можливим завдяки комплексним зусиллям Офісу президента, Мінінфраструктури, ВМС ЗСУ та інших силових відомств. Станом на 22 жовтня тимчасовим морським коридором до портів Великої Одеси пройшли 45 суден загальним дедвейтом 1,764 млн тонн, із яких 25 вийшли завантаженими і успішно подолали зворотний шлях.

«Коридор – це часткове, але розблокування морських шляхів експорту металосировини та металопродукції для України, завдяки якому бізнес зможе отримати конкурентоспроможні позиції на зовнішньому ринку та допомогти через збільшення валютної виручки, втримати курс гривні та стримати зростання цін. Також він дасть поштовх до збільшення робочих місць та сплати податків від бізнесу у бюджети різних рівнів. А якщо з часом він буде розширений – то ситуація ще покращиться».

Як зазначає Коваленко, Україна за рік від відновлення масштабів експорту металосировини та металопродукції може отримати мільярдні валютні надходження.

Новини

23 Січня 2025

Південна Корея рекомендує ввести тимчасові антидемпінгові мита на нержавіючу сталь з КНР

Трамп оголосив про інвестиції $500 млрд в інфраструктуру ШІ в США

АрселорМіттал Кривий Ріг не зміг вийти на беззбитковість у 2024 – гендиректор

В Україні зріс попит на вживані авто з США майже на 50%

Суд США вирішить питання про продаж з молотка яхти російського олігарха за 300 млн доларів

Україна шукає до $20 млрд для збільшення виробництва зброї

Японський бізнес допомагатиме відновлювати Україну через нову платформу

РФ довелося перенаправити танкери в тихоокеанський порт заради Китаю

ДТЕК інвестує ще €450 млн в будівництво Тилігульської вітроелектростанції

21 Січня 2025

Уряд спростив процедуру будівництва об’єктів розподіленої генерації

Викиди в металургії Китаю у 2024 році зросли на 4,1%

В США створять нову службу з торговельних мит 

ЄК розробляє план повного припинення імпорту російського газу

Металурги України в 2024 році експортували 614 тис. т довгого прокату

Китай зменшив закупівлі російського вугілля у 2024 році на тлі санкцій

Укрзалізниця замовила у державної Укрнафти дизпалива на 1 млрд 

ВСІ НОВИНИ ⇢