Підвищення тарифів УЗ не матиме жодного ефекту для компанії – Каленков

Новини Теми дня Транспорт
Підвищення тарифів УЗ не матиме жодного ефекту для компанії – Каленков

Підвищення Укрзалізницею тарифів на перевезення вантажів не матиме жодного ефекту. Таку думку висловив президент об’єднання підприємств Укрметалургпром Олександр Каленков в інтерв’ю УНІАН.

Він нагадав, що після початку повномасштабної війни відбулося падіння обсягів перевезень залізницею відразу в два рази. Подальша стагнація в компанії не дає можливості сказати, наскільки ефективна політика Укрзалізниці в питаннях нарощування обсягів перевезень.

“Я впевнений, що падіння могло бути не вдвічі, а істотно меншим, адже підприємства продовжують працювати, і є запит на перевезення продукції через західні прикордонні переходи до портів ЄС, але за умови прийнятного рівня витрат на доставку. Зараз вони величезні: їх зниження дозволило б збільшити продажі української продукції на експорт, і від цього виграла б сама Укрзалізниця. Тобто, здешевлюючи перевезення продукції на експорт, УЗ допомогла б запустити економіку і кратно збільшити свої доходи від перевезень”, – пояснив експерт.

Він вважає, що через півтора роки війни можна точно сказати: Укрзалізниця нічого не робить задля того, щоб збільшити обсяги перевезень. У тому числі – не надає достатньої уваги “розшиттю” закордонних західних переходів, попри те, що декларує мільярдні інвестиції.

“Я переконаний, що не все було зроблено для того, щоб налагодити перевезення через західні прикордонні переходи. Вони як були рік тому на рівні 1,8-1,9 тисяч вагонів щодоби, так і залишаються. При цьому необхідні інвестиції не такі й грандіозні – мова йде про 25 млн гривень по станції Мостиська, що в масштабах УЗ просто дрібниця”, – акцентував Каленков.

Він нагадав, що Укрзалізниця декларує десятки мільярдів гривень інвестицій у 2023 році. Але невідомо на що йдуть ці гроші, адже компанія засекретила свої фінансові показники. Відсутність контролю створює поле для безконтрольної корупції і розтрат, вважає експерт.

“За наявною у мене інформацією, у 2024 році УЗ планує збільшити собівартість послуг на 15%, адміністративних витрат – на 20%, збутових – на 24%. Але ми дізналися про це не від компанії, а з неофіційних розмов. Ми об’єктивно здивовані таким величезним планованим зростанням собівартості УЗ, адже на відміну від бізнесу, зростання собівартості у якого супроводжується падінням фінансових результатів і негативною реакцією акціонерів. Укрзалізниця все це зростання традиційно перекладає на своїх клієнтів через чергове зростання тарифів, і вони в черговий раз будуть змушені заплатити за неефективність УЗ”, – підкреслив Каленков.

Він зазначив, що з 2021 року залізничні тарифи для більшості вантажів зросли в 2,4 рази, тому “Укрзалізниця повинна просто купатися в грошах”. Саме тому, на його думку, так багато питань до того, наскільки ефективно менеджмент компанії витрачає гроші.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Посудомоечная машина: мифы и реальность

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

ВСІ НОВИНИ ⇢