Підвищення залізничних тарифів призведе до скорочення обсягів перевезень

Економіка Новини Теми дня Точка зору Транспорт
Підвищення залізничних тарифів призведе до скорочення обсягів перевезень

Якщо “Укрзалізниця” підвищить тариф на перевезення, це призведе до подальшого скорочення обсягів перевезень, а також призведе до ще глибшого занурення економіки у кризу. Про це заявив економіст Юрій Смелянський.

“Так, за цей рік розвинулася інфляція. Але питання в тому, що об’єми вантажних перевезень впали, тому що економіка зупинилася. Але через те, що вони піднімуть тарифи, економіка не прискориться, а навпаки! Тут уже питання до влади, бо “Укрзалізниця” — це власність держави. Чого бажає державна влада: прискорити економіку чи занурити її ще глибше, щоб уже не оговталася?”, — зазначив він.

За його словами, підняти тарифи на вантажні перевезення означає вплинути на зростання ціни надалі, тобто на прискорення інфляції.

“Чим більший тариф, тим більша буде ціна. Це пряма залежність. Чим більша інфляція, тим менший споживчий попит, бо споживчі можливості в нас теж стають усе меншими й меншими у населення. Тобто ми, по суті, таким чином пригнічуємо економічну активність. І вона стає все гіршою й гіршою, економіка все більше й більше сповільнюється. Ми й так не те що на межі, а вже пройшли ту межу”, — підкреслив експерт.

На його думку, свій вплив на економічний стан зробила не лише війна, але й “деякі державні рішення”.

“Чим менше виробництва, тим менше податків. А де взяти більше, якщо приходить менше? У деякому сенсі це конфлікт економічних інтересів — коли на першому плані начебто прості варіанти рішення (підняття тарифів, збільшення податків), а на іншому плані — питання в тому, чи отримаєте ви бажане”, — пояснив економіст.

Як відомо, АТ “Укрзалізниця” має намір з початку 2024 року підвищити тарифи на залізничні вантажні перевезення орієнтовно на 20%. Хоча влітку 2022 року в оперативному порядку та без належних консультацій з бізнесом вантажні залізничні тарифи були підвищені відразу на 70%.

У свою чергу, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк заявив, що “Укрзалізниця” постійно намагається власну неефективність та витрати, які в неї постійно збільшуються, перекласти на ринок через механізм підвищення тарифів. Але замість цього компанії необхідно працювати над пошуком нових клієнтів, покращенням якості перевезень та нарощенням бази вантажообігу.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢