Блокада українсько-польського кордону веде до зростання роздрібних цін

Новини Транспорт
Блокада українсько-польського кордону веде до зростання роздрібних цін

Блокада польського кордону значно ускладнила доставку імпортної продукції з Європи, пріоритет роздрібних мереж на українську продукцію знизив ризики для споживача, проте підвищується ризик зростання цін на низку категорій товарів, випливає з опитування ритейлерів, проведеного агентством “Інтерфакс-Україна“.

“КОЛО” пріоритизує українське виробництво та українську продукцію, яка є ключовою частиною нашої стратегії роботи. Однак важливо розуміти, що деякі продукти, як-от какао, кава, апельсини, сіль – це переважно імпорт. На сьогодні оцінка наших ризиків становить 25-30 млн грн на місяць, зокрема в категоріях кондитерських виробів, алкоголю, сирів, цитрусових”, – повідомила агентству генеральний директор мережі “КОЛО” Марина Сергієнко.

Вона зазначила, що нині мережа формує невеликі запаси на складах під різдвяно-новорічний період, а блокування польсько-українського кордону негативно впливає на бізнес-процеси.

“Це може призвести до дефіциту деяких товарів на полицях. Важливо розуміти, що це може торкнутися і продукції українського виробництва через відсутність складових їхнього виготовлення або пакувальних матеріалів”, – додала вона.

У пресслужбі “АТБ” повідомили, що, крім польських товарів, через заблоковані пункти переходу доставляють товари з країн Прибалтики, Німеччини, Голландії, Бельгії, частка яких в асортименті “АТБ-Маркету” досить вагома. Зокрема, висока частка польських виробників в асортименті категорій молочної продукції, заморожених овочів і фруктів, макаронних виробів, напоїв й алкогольної продукції, мийних і косметичних засобів.

У пресслужбі “Епіцентру” повідомили, що працюють через польські порти, зокрема Гданськ і Гдиню, блокування кордону вплинуло на кількість товарів, які можна ввозити на територію України, проте частка власного імпорту в мережі невисока.

“Команда багато років поспіль працює над зменшенням імпортозалежності: переключилися на українських виробників, надаємо перевагу національним постачальникам і розвиваємо власне виробництво. Тож усі ці заходи нівелюють проблеми з польським кордоном”, – повідомили у пресслужбі.

У “КОЛО” констатували, що використання інших пунктів пропуску не розв’язує проблеми, оскільки значне нагромадження транспорту на цих пунктах призводить до додаткових фінансових витрат й уповільнення проходження кордону.

“Наприклад, перетин українсько-румунського кордону може збільшити термін доставки на два-три дні, призводячи до збільшення вартості доставки на EUR600-1000 за один рейс. У таких умовах, навіть якщо перевезення товарів через інші кордони стане можливим, проблеми з температурним режимом під час транспортування можуть залишитися критичними для продуктів харчування, що може призвести до подальших втрат і погіршення ситуації на ринку”, – зазначила Сергієнко.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢