Блокада українсько-польського кордону веде до зростання роздрібних цін
Новини ТранспортБлокада польського кордону значно ускладнила доставку імпортної продукції з Європи, пріоритет роздрібних мереж на українську продукцію знизив ризики для споживача, проте підвищується ризик зростання цін на низку категорій товарів, випливає з опитування ритейлерів, проведеного агентством “Інтерфакс-Україна“.
“КОЛО” пріоритизує українське виробництво та українську продукцію, яка є ключовою частиною нашої стратегії роботи. Однак важливо розуміти, що деякі продукти, як-от какао, кава, апельсини, сіль – це переважно імпорт. На сьогодні оцінка наших ризиків становить 25-30 млн грн на місяць, зокрема в категоріях кондитерських виробів, алкоголю, сирів, цитрусових”, – повідомила агентству генеральний директор мережі “КОЛО” Марина Сергієнко.
Вона зазначила, що нині мережа формує невеликі запаси на складах під різдвяно-новорічний період, а блокування польсько-українського кордону негативно впливає на бізнес-процеси.
“Це може призвести до дефіциту деяких товарів на полицях. Важливо розуміти, що це може торкнутися і продукції українського виробництва через відсутність складових їхнього виготовлення або пакувальних матеріалів”, – додала вона.
У пресслужбі “АТБ” повідомили, що, крім польських товарів, через заблоковані пункти переходу доставляють товари з країн Прибалтики, Німеччини, Голландії, Бельгії, частка яких в асортименті “АТБ-Маркету” досить вагома. Зокрема, висока частка польських виробників в асортименті категорій молочної продукції, заморожених овочів і фруктів, макаронних виробів, напоїв й алкогольної продукції, мийних і косметичних засобів.
У пресслужбі “Епіцентру” повідомили, що працюють через польські порти, зокрема Гданськ і Гдиню, блокування кордону вплинуло на кількість товарів, які можна ввозити на територію України, проте частка власного імпорту в мережі невисока.
“Команда багато років поспіль працює над зменшенням імпортозалежності: переключилися на українських виробників, надаємо перевагу національним постачальникам і розвиваємо власне виробництво. Тож усі ці заходи нівелюють проблеми з польським кордоном”, – повідомили у пресслужбі.
У “КОЛО” констатували, що використання інших пунктів пропуску не розв’язує проблеми, оскільки значне нагромадження транспорту на цих пунктах призводить до додаткових фінансових витрат й уповільнення проходження кордону.
“Наприклад, перетин українсько-румунського кордону може збільшити термін доставки на два-три дні, призводячи до збільшення вартості доставки на EUR600-1000 за один рейс. У таких умовах, навіть якщо перевезення товарів через інші кордони стане можливим, проблеми з температурним режимом під час транспортування можуть залишитися критичними для продуктів харчування, що може призвести до подальших втрат і погіршення ситуації на ринку”, – зазначила Сергієнко.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram