За півтора року експорт до ЄС автошляхами зріс на 47,5%

Економіка Новини Транспорт
За півтора року експорт до ЄС автошляхами зріс на 47,5%

Український експорт та імпорт до/з Європейського Союзу за 1,5 року дії Угоди про вантажні перевезення між Україною та ЄС (“транспортний безвіз”) зріс на 47,5% та 44% відповідно, повідомив віцепрем’єр із відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, пише “Інтерфакс-Україна“.

“Ключовий висновок – Угода підтримує нашу економіку та експорт. Наприклад, завдяки підписанню Угоди цьогоріч експорт автомобільним транспортом збільшився на 30%, а імпорт – на 25% (до 2021 р.)”, – написав Кубраков на своїй сторінці в Х.

Згідно з наведеними ним даними, у 2022 році до 2021 року експорт автотранспортом збільшився на 41%, тоді як імпорт – на 11%.

Віцепрем’єр України зазначив, що представив ці ключові показники Угоди про “транспортний безвіз” у понеділок під час засідання Спільного комітету, створеного відповідно до Угоди.

“Також я наголосив, що повне розблокування польсько-українського кордону та запобігання подальшим блокадам у майбутньому має стати принципом економічної безпеки нашого регіону”, – додав він.

Як повідомлялося, польські перевізники та фермери в понеділок, 18 грудня, відновили блокаду під’їзних шляхів до пункту пропуску “Дорогуськ-Ягодин”, що розпочалася 6 листопада разом із блокадою ще двох інших пунктів на польсько-українському кордоні та була перервана лише на тиждень, тоді як протестувальники успішно оскаржили в суді рішення глави гміни Дорогуська відкликати дозвіл на протест.

Організатори блокади, які вимагають скасування запровадженого з війною “транспортного безвізу” для України, повідомляли, що згідно з офіційним дозволом місцевої влади, вона триватиме до 3 січня 2024 року, проте на окремих пунктах уже є дозволи на її продовження до лютого, а нова блокада ПП “Дорогуськ-Ягодин”, за даними польських ЗМІ, анонсована до березня включно.

За даними Держмитслужби, сумарний експорт автотранспортом з України в листопаді впав на 26,7% – до 783 тис. тонн, тоді як імпорт – на 23,5%, до 967,1 тис. тонн. Зокрема, експорт через Польщу впав на 39,3% – до 282,3 тис. тонн, тоді як імпорт – на 44,6%, до 511,6 тис. тонн. Найбільше падіння з-поміж чотирьох заблокованих ПП було зафіксовано якраз на “Ягодин-Дорогуськ”: експорт – майже в 5 разів, до 32,4 тис. тонн, імпорт – у 3,1 раза, до 113,7 тис. тонн.

Новини

3 Травня 2024

Польща має заборонити імпорт російської металопродукції через свої порти – експерт

Якщо акциз на пальне підвищують до європейського рівня, варто збільшити й зарплату – експерт

ArcelorMittal планує розширення компанії у Бразилії

Туреччина збільшила експорт арматури на 8,9%

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

ВСІ НОВИНИ ⇢