Україна залучатиме інвесторів до кредитування інвестиційних проектів у портах

Економіка Новини Транспорт
Україна залучатиме інвесторів до кредитування інвестиційних проектів у портах

Держава має намір залучити приватних інвесторів до кредитування проєктів з ремонту, модернізації, реконструкції та будівництва стратегічних об’єктів портової інфраструктури України з можливістю компенсації витрачених коштів за рахунок портових зборів.

Відповідні норми містяться в проєкті постанови Кабінету міністрів “Деякі питання компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання в стратегічні об’єкти портової інфраструктури, які є об’єктами державної власності”, текст якого розміщено на сайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінздоров’я) для обговорення.

Документ передбачає затвердження порядку та умов укладення договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, а також зміни до постанови Кабміну №899 від 3 жовтня 2012 року, згідно з якими суб’єкти господарювання державного сектору економіки можуть здійснювати видатки на капітальні інвестиції, зокрема на об’єктах портової інфраструктури, у разі відсутності затвердженого фінансового плану.

Зазначається, що розмір компенсації інвестицій не повинен перевищувати розмір фактично сплачених інвестором коштів на фінансування проєктування або виконання робіт з будівництва об’єктів портової інфраструктури.

Крім того, зазначається, що інвестором може бути юридична особа або фізична особа-підприємець. Інвесторів на одному об’єкті може бути декілька.

Водночас дія нового порядку не поширюватиметься на правовідносини за участю суб’єктів господарювання, які здійснюють приватне інвестування в об’єкти портової інфраструктури на підставі договорів, укладених у рамках державно-приватного партнерства, зокрема концесійних договорів, а також договорів оренди державного майна.

Мінвідновлення розраховує, що ухвалення зазначеної постанови дасть змогу відновити стратегічні об’єкти портової інфраструктури, прискорити зростання показників у сфері морського транспорту, підвищити конкурентоспроможність морських портів і збільшити їхню інвестиційну привабливість.

“У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України зараз як ніколи існує проблема недостатнього фінансування морської галузі, зокрема у зв’язку з недосконалою фіскальною політикою, що призводить до нестачі коштів у державного підприємства “Адміністрація морських портів України” (АМПУ)”, – йдеться в пояснювальній записці до проєкту постанови.

Зазначається, що АМПУ уклало договори на низку проєктів будівництва, однак “через брак коштів і дивідендну політику держави немає можливості реалізувати навіть частини цих проєктів”.

Водночас перед АМПУ гостро стоїть питання про необхідність реконструкції та підтримання в належному стані портової інфраструктури, зокрема причальної. На балансі ДП станом на 24 лютого 2022 року було 265 причалів (вантажних, допоміжних, пасажирських), розташованих у 13 морських портах України. Із цієї кількості 20 непридатні до нормальної експлуатації, 37 потребують значних капіталовкладень у найближчі п’ять років, а понад 50 працюють із низькою економічною ефективністю – вони потребують відновлення шляхом капремонту або реконструкції.

Крім того, вказується, що, згідно з попередніми розрахунками, у період до початку повномасштабного вторгнення потреба ДП “АМПУ” у фінансуванні проєктів із реконструкції, модернізації та будівництва лише причалів (понад 48 проєктів, з яких 36 – із реконструкції та модернізації) оцінювалася на рівні 12 млрд грн протягом чотирьох років.

Новини

3 Травня 2024

Морські перевезення стимулюватимуть зростання експорту продукції ГМК – НБУ

Великий бізнес з початку 2024 року сплатив майже 160 млрд грн податків 

Україна і Британія починають реалізацію проєктів у сфері зелених інновацій в енергетиці

Nippon Steel знадобиться більше часу для завершення угоди з купівлі US Steel

КНДР відправила до росії балістичні ракети

Японські торгові доми очікують скорочення прибутків від металургійного бізнесу

Реальна собівартість електроенергії для населення становить 3,5 грн – Кучеренко

Міжнародна торгова палата закликала ЄС до діалогу щодо вуглецевого мита

Польща за три місяці імпортувала 378,7 тис тонн сталі 

Уряд зобов’язав УЗ перерахувати 1,5 млрд грн до бюджету

АМПУ отримало нове лоцманське судно для портів на Дунаї

Німеччина у січні-лютому імпортувала 155 тис тонн сталі 

Ferrexpo скоротила викиди вуглецю на 32%

Тарифи на електроенергію швидко та суттєво зростуть – НБУ

Нафтогаз запропонував Туреччині зберігати газ в українських підземних сховищах

Інфляція в єврозоні у квітні 2024 року зросла на 2,4%

ВСІ НОВИНИ ⇢