УЗ отримала збитки на 300 млн, скасувавши аукціони з продажу брухту 

Економіка Металургія Новини
УЗ отримала збитки на 300 млн, скасувавши аукціони з продажу брухту 

Скасувавши заморожені аукціони з продажу металобрухту, “Укрзалізниця” нанесла собі збитки у розмірі 300 млн грн. Про це в коментарі журналістам заявив експерт Борис Кушнірук, передає Апостроф.

“Це дуже дивне рішення “Укрзалізниці”. Аукціони були проведені, переможці визначені, застави внесені. Більш того, металурги були готові купити цей брухт незважаючи на те, що різниця між цінами цих аукціонів та поточними цінами на ринку складає від 600 до 1600 грн/т, залежно від виду брухту. Але керівництво “Укрзалізниці” йде на скасування цих аукціонів, в результаті чого бюджет воюючої країни не отримує близько 300 млн грн”, – сказав Кушнірук.

Він висловив сумніви, що споживачі підуть на такі невигідні умови, навіть якщо “Укрзалізниця” знову захоче їх провести.

“Цінова кон’юнктура ринку така, що якщо “Укрзалізниця” вирішить виставити ці лоти на продаж знов, то вона недоотримає близько 40 млн грн. Позиція “Укрзалізниці” по брухту дивує. Її складські площі заповнені брухтом, його продажі призупинені, додаткового доходу немає. Але споживачі були готові забрати цю “заморожену” сировину, оскільки не бачили перспектив із відновлення продажів брухту “Укрзалізниці”, – зауважив експерт.

Він вказав на важливий момент: “За процедурою аукціону, покупці ще 2,5 року тому сплатили страхові платежі (десятки мільйонів гривень), а з початку цього року “Укрзалізниця” ніяк не реагувала на підписання контактів. Дійсно, є питання до “Прозорро”, чому в “Укрзалізниці” немає жодних зобов’язань, це підриває довіру. Однак головна проблема все ж таки в “Укрзалізниці”. Саме вона робить так, щоб відвантаження сировини, за оптимістичною оцінкою, складало 4-6 місяців. Це дуже довго: постійно зростають витрати на логістику, переробку брухту, енергоресурси. Процедуру потрібно спрощувати, в “Укрзалізниці” мають з’явитися обов’язки перед покупцями”, – констатував Кушнірук.

У травні 2024 “Укрзалізниця” скасувала низку аукціонів з продажу металобрухту, що були проведені на початку лютого 2022 року, але були заморожені із початком вторгнення російських військ, зокрема, через нібито звернення переможців щодо їх відміни.

Об’єднання підприємств “Укрметалургпром”, спростувало інформацію, що нібито метзаводи зверталися до “Укрзалізниці” стосовно скасування цих аукціонів.

“Укрзалізниця” припинила продажі металобрухту восени 2023 року через нібито бюрократичні перепони у регуляторній базі.

Українські металурги – основні споживачі брухту на внутрішньому ринку – неодноразово закликали “Укрзалізницю” відновити такі аукціони через гостру потребу у сировині для збільшення обсягів виробництва.

Наприкінці лютого 2024 року голова правління “Укрзалізниці” Євген Лященко запевнив, що компанія готова відновити реалізацію брухту на “Prozorro.Продажі” в обсязі 20 тис. тонн щомісяця, але цього не відбулося й досі.

Новини

17 Червня 2024

Подорожчання бензину може вдарити по українцях

Брак робочої сили може стати ключовим фактором для української економіки в наступні місяці 

Товарообіг ГМК Мексики зріс на 20,9%

УЗ отримала техніку та обладнання на $7 млн

В Китаї запущено нову лінію з виробництва електротехнічної сталі

ЄБРР може збільшити фінансування для відновлення енергосистеми України 

Мінекономіки рекомендує бізнесу інвестувати в проєкти розподіленої генерації

На Саміті миру підтримали позицію України щодо захисту портів

Комітет ВР схвалив добудову двох енергоблоків ХАЕС

Україна наростила імпорт коксу втричі

Україна наростила експорт сталевих напівфабрикатів на 71,5%

Гроші з підвищення тарифу на світло спрямують на відновлення державних об’єктів – Держенергонагляд

Гірничорудні підприємства України наростили експорт ЗРС

Феросплавні заводи втрачають ринок України через простої

Україна скоротила експорт титановмісних руд на 43%

Норвегія виділить $103 млн на відновлення енергетики України

ВСІ НОВИНИ ⇢