Підвищення акцизів на пальне призведе до зростання обсягів тіньового ринку та бодяжного пального

Економіка Новини ТЕК
Підвищення акцизів на пальне призведе до зростання обсягів тіньового ринку та бодяжного пального

Підвищення акцизів на бензин та дизель – це масований удар по підприємствам малого та середнього бізнесу, яке зараз має користуватися дизельними генераторами через відключення світла. Також це ударить по населенню – адже саме населення у результаті платитиме більше. Про це заявив голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь.

“Йде масований тиск на малий та середній бізнес, і незахищені прошарки населення. Це очевидно. З однієї у нас сторони війна, а з іншої сторони – економічна війна. Звісно, бізнес просто так не здасться і буде намагатися виживати. А як? Бо він буде транслювати ці податки, мита і все, що стосується затратної частини, у ціну”, – пояснив Соболь.

За його словами, споживачі будуть за все платити дорожче – за хліб, за проїзд у транспорті, за послуги лікаря і т.д. Ну а ті, чиї продукти і послуги стануть неконкурентними – змушені будуть закритися.

Він наголосив, що пальне у Європі вже коштує дешевше, ніж в Україні, тож будь-які аргументи щодо того, що збільшення акцизів вимагає ЄС, втрачають свою актуальність.

“Ціни в Європі на пальне нижчі, ніж в Україні. Яке розпорядження Євросоюзу може таке вимагати? Тобто, Євросоюз, дотуючи українську державу, будучи свідомим того, що Україна не може як самостійний міжнародний партнер сьогодні виконувати зобов’язання не те що міжнародні, а й внутрішні, змушує нас підвищити акцизи? Це абсурд”, – наголосив Соболь.

Нагадаємо, Рада прийняла у першому читанні закон, через який уже з 1 липня 2024 року різко збільшується вартість бензину та дизеля для споживачів – як для промисловості, так і для фізичних осіб на АЗС. Бензин подорожчає мінімум на 1,5 грн/л, а дизельне пальне — на 2,0 грн/л. При тому, що у травні 2022 року бензин коштував 25 грн/літр. Від початку повномасштабного вторгнення це підвищення стане вже третім.

Раніше керівник Секретаріату Ради підприємців при Кабінеті Міністрів Андрій Забловський заявив, підвищення акцизу на бензин та дизпаливо у короткостроковій перспективі дасть ефект і забезпечить збільшення надходжень до бюджету, але у довгостроковій це призведе до зменшення надходжень, тому що зростуть обсяги тіньового ринку та “бодяжного” пального.

Новини

18 Липня 2024

Єврокомісія погодила виділення Україні 4,2 млрд євро в рамках Ukraine Facility

Металурги збільшили експорт плоского прокату до 832,9 тис тонн

Rio Tinto за підсумками першого півріччя знизила видобуток і відвантаження залізної руди

НКРЕКП відмовилася від ідеї встановлювати єдиний тариф на розподіл е/е для споживачів 1 і 2 класів напруги

Хоч з ремонту й вийшов блок АЕС, а відключення по 6 годин залишились

17 Липня 2024

Японія надасть Україні кредит на $3,3 млрд від заморожених активів РФ 

Україна в січні-червні 2024 року збільшила ввезення цинку та олова

Вирівнювання тарифів на розподіл буде критичною помилкою для української економіки 

У Німеччині стає вигідніше спалювати вугілля, оскільки вартість викидів вуглецю знижується

ПАР закликає використовувати зелену енергію, щоб уникнути податку на викиди вуглецю

Промислове виробництво в ЄС у травні скоротилось на 0,8% 

Нардепи розробляють для бізнесу законопроєкт економічної мобілізації

Thyssenkrupp планує скоротити викиди вуглецю до 3,5 млн тонн на рік

Міноборони анонсувало запуск послуги єБронювання

Бельгія виділяє Україні 150 млн євро: частина з цих коштів піде на відновлення енергетичної інфраструктури

Польська JSW у ІІ кварталі скоротила видобуток коксівного вугілля на 14,4%

ВСІ НОВИНИ ⇢