Тарифна політика Укрзалізниці руйнує бізнес та інвестиційний клімат – НАДПУ

Новини Транспорт
Тарифна політика Укрзалізниці руйнує бізнес та інвестиційний клімат – НАДПУ

Тарифна політика “Укрзалізниці” руйнує бізнес та інвестиційний клімат в Україні. Про це йдеться у заяві Національної асоціації добувної промисловості України (НАДПУ).

“Замість того, щоб спрямовувати свої зусилля на оптимізацію витрат та покращення ефективності своєї діяльності, керівництво УЗ обирає шлях необґрунтованого збільшення тарифів на вантажні перевезення. За офіційною звітністю за 2023 рік, “Укрзалізниця” отримала прибуток у розмірі 5 млрд грн, проте вже планує необґрунтовано збільшити витрати так, що в 2025 році хоче загнати підприємство в збитки на -20 млрд грн. Це є прямим наслідком відсутності реформ та неефективного управління”, – заявили в Асоціації.

Там висловили переконання, що основна проблема УЗ – не у тарифах на вантажні перевезення, які залишаються рентабельними (27% у 2023 році), а у постійному рості витрат, відсутності ефективного управління та пасажирських перевезеннях, чиї збитки в 2024 році можуть сягнути 20 млрд грн.

“УЗ намагається приховати реальне повзуче зростання тарифів під маскою “уніфікації”. Така уніфікація руйнує стимули для підвищення ефективності вантажовідправлень. Замість заохочення укрупнення вагонних партій та покращення ритмічності відвантаження, УЗ створює умови, які тільки збільшують витрати на утримання надлишкового персоналу та зайвої інфраструктури. Це робить “Укрзалізнцю” хронічно неконкурентоспроможною в порівнянні з автомобільним транспортом та іншими видами перевезень”, – кажуть у НАДПУ.

Крім того, підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення загрожує Україні руйнуванням інвестиційного клімату: великі інвестори у добувну галузь України шукають стабільні та передбачувані умови для ведення бізнесу, а необґрунтоване підвищення тарифів створює непотрібні ризики, вказують у Асоціації.

“Укрзалізниця не реформується та не шукає додаткових джерел доходу, лише проїдає кожне чергове підвищення тарифу. Замість того, щоб знижувати витрати та залучати нові вантажі, УЗ обирає найпростіший але недалекоглядний шлях – підвищення тарифів, що завдає удару по економіці країни, особливо в такі важкі часи. Замість підвищення, потрібно оптимізувати постійні витрати УЗ та залучити додаткові вантажі на залізницю, а також привести собівартість перевезень до фактично понесених витрат”, – заявили у НАДПУ.

Як відомо, “Укрзалізниця” заробила за пів року понад 3 млрд грн, але на кінець року заявила про очікування понад 2 млрд грн збитків. Звідки візьмуться збитки, у компанії не пояснюють, але заявили, що треба підвищувати тариф на вантажні перевезення.

Натомість у Європейській Бізнес Асоціації заявили, що Укрзалізниці варто було б зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період.

Новини

10 Вересня 2024

Більшість необхідних енергооб’єктів уже захищена на 85% від ударів із повітря – Шмигаль

Інфляція на споживчому ринку в серпні 2024 року прискорилася  до 0,6% 

Китай у серпні збільшив експорт на 8,7%

Імпорт залізної руди в Китай знизився через падіння попиту на сталь і слабкий попит

Експорт чорного брухту зі США у липні зріс на 3,12%

MEPS прогнозує зростання цін на сталь у США

Витратна політика УЗ неефективна: витрачає більше, ніж заробляє – експерт

Найбільший у світі виробник урану постраждав через санкції проти Росії

Вісімдесят відсотків підприємств не мають заброньованих працівників – експерт

Каметсталь зупинила на масштабний ремонт конвертер №2

Шмигаль не може прогнозувати відключення електроенергії взимку

Держстат помітив зростання середніх зарплат в Україні

Швеція виділила Україні новий пакет військової допомоги на 400 млн євро

Імпорт сталі у США збільшився на 10% у липні

Швейцарська компанія постачатиме екологічно чистий водень у промислові райони Німеччини

На ринку будматеріалів критично не вистачає працівників

ВСІ НОВИНИ ⇢