Іспанія заблокувала Угорщині купівлю виробника поїздів

Економіка Новини Транспорт
Іспанія заблокувала Угорщині купівлю виробника поїздів

Іспанія заблокувала купівлю компанією з Угорщини мадридського виробника поїздів. Причиною такого рішення стало те, що уряд Віктора Орбана не повинен купувати технології, які можуть бути корисні Україні.

Видання Financial Times пише, що Мадрид наклав вето на купівлю Talgo за 619 мільйонів євро, бо компанія могла б допомогти відновленню України, зміцнивши її залізничні зв’язки з ЄС.

“Один із найбільших інтересів України – це залізничне сполучення”, – сказав чиновник, підкресливши, що Talgo могла б допомогти Україні подолати одну велику перешкоду – різну ширину залізничних колій.Прем’єр-міністр Іспанії Педро Санчес розкритикував Орбана як “пропутінського” лідера “міжнародних ультраправих” і заявив, що угорський прем’єр-міністр “хоче поставити Україну на коліна”.

Консорціум Ganz-Mávag, який висунув у березні пропозицію Talgo, підтримують інвестиційний підрозділ угорської держави та залізнична компанія Magyar-Vagon, яка, як стверджує Іспанія, “в кінцевому підсумку контролюється” угорською нафтовою компанією MOL.

Іспанський чиновник сказав, що Talgo має у своєму розпорядженні передові технології – так звану технологію автоматичної зміни ширини колії, – які дадуть змогу поїздам безперешкодно переміщатися між українськими залізничними коліями і вужчими рейками в сусідніх європейських країнах.

“Ця співпраця з Україною – одна з найважливіших складових процесу відбудови країни та її інтеграції в Європу”, – сказав чиновник.

Ширина залізничних колій в Україні становить 1520 мм відповідно до радянських норм, але стандартом для європейських рейок є 1435 мм – розмір, який зародився у Великій Британії.

Технологію змінної колії розробили в Іспанії, оскільки в цій країні, як не дивно, використовується кілька варіантів ширини колії: найпоширенішою є іберійська колія 1 668 мм, але на півночі країни є вузькіша колія 1 000 мм, тоді як швидкісні поїзди в Іспанії ходять за стандартними європейськими рейками.

За словами компанії Talgo, її система змінної колії “дає змогу поїзду змінювати ширину колії під час руху зі швидкістю близько 15 км/год і без необхідності зупинки”.

Компанія Ganz-Mávag вже заявила, що вето Іспанії “не має під собою вагомих підстав”, і пообіцяла почати судовий процес проти уряду. При цьому представник консорціуму спростував припущення про те, що інтерес до Talgo був викликаний системою змінної колії, і підкреслив, що технологія “не є ексклюзивною”.

“Наш інтерес до Talgo завжди був спрямований на збільшення виробничих потужностей цієї провідної компанії з постачання високошвидкісних пасажирських поїздів. Технологія зміни ширини колії просто не є фактором, який слід брати до уваги, і будь-яка людина, обізнана із залізничним сектором, зрозуміє, що це привід, щоб прикритися політичним рішенням”, – пояснила угорська сторона.

Новини

17 Вересня 2024

ФДМУ продовжив прийом заявок на участь в аукціоні з приватизації Білгород-Дністровського

Україна може розпочати експорт біометану в Європу

Туреччина збільшила імпорт залізної руди на 58%

Китай за 8 місяців 2024 року експортував в Україну товарів на $8,9 млрд

Україна відвантажила до Болгарії, Туреччини та Єгипту 1,31 млн тонн напівфабрикатів

Тарифи на залізничні перевезення  руди та зерна мають бути різними – ФРТУ

Укрзалізниця хоче збільшити тарифи на перевезення будівельних матеріалів на 52%

Верховна Рада прийняла закон про підвищення податків

Більшість бізнесу очікує зростання – ЄБА

Економічне бронювання не вирішить проблему з дефіцитом кадрів – Риженков

Німеччина додатково виділяє Україні 100 млн євро для проходження зими

Британська металургія закликає пришвидшити впровадження аналога CBAM

Металургія Індії потребує $280 млрд інвестицій для декарбонізації

Нафтогаз розраховує пройти зиму за рахунок українського газу

ЄС готується надати Україні 40 млрд євро кредиту до кінця року без участі США

Імпорт холоднокатаних рулонів у США зріс на 60,2%

ВСІ НОВИНИ ⇢