Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Економіка Новини Транспорт
Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Існуюча система тарифоутворення в “Укрзалізниці”, яка основана на визначенні класів вантажів, вже давно застаріла, і її слід переглянути. Нова система має бути розроблена на основі обсягів послуг, які були надані, і бути економічно обгрунтованою. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький у своєму виступі.

“У розробці нової системи тарифоутворення має бути чіткий, аргументований підхід, який виходить із реальних витрат, які несуть перевізники. Для кожної галузі ці витрати є різними. Для зерновиків, наприклад, це формування ешелонів на різних станціях по вагонах, тобто ешелон формується поступово. Для хіміків, металургів – це формування цілого ешелону на підприємстві та пряма доставка вантажів у порт чи до кордону. Тобто витрати різні. І виходячи з цього, слід формувати тариф. Адже абсурдно вимагати сплати коштів за ті послуги, які підприємства не отримують”, – наголосив Біленький.

Він зауважив, що найкращим варіантом є той, що використовують у сусідніх європейських країнах, коли є базова ставка, а до неї вже додаються коефіцієнти в залежності від наданих послуг – наприклад, за використання проміжних або сортувальних станцій, а також з врахуванням сезонності вантажоперевезень.

“У вимогах Євросоюзу чітко зазначено: тарифи природних монополій мають бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість та кількість послуг різні, то відповідно, і тарифи для різних вантажів мають бути різними. Те, що наразі пропонує Укрзалізниця під назвою «гармонізація», не відповідає жодній логіці. Адже за такого підходу цілі галузі, які змушені користуватися послугами монополіста, будуть платити за послуги, якими не користуються. Тому ми, металурги, разом з іншими галузями, закликаємо системно підійти до вирішення питаннь тарифікації вантажних перевезень”, – резюмував Біленький.

Нагадаємо, “Укрзалізниця” подала до уряду план “гармонізації” тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Новини

Інтерпайп залишається великим експортером продукції із високою доданою вартістю

Європейська організація морських портів закликала звільнити від податків берегові джерела живлення

Мексика продовжила дію мита на українські безшовні труби

Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Канада та ЄС домовилися допомагати розвивати вуглецеве ціноутворення у світі

Український уряд має розпочати переговори з ЄС щодо відтермінування CBAM

В Україні оголошено перший аукціон із розподілу квоти підтримки зеленої енергетики

ЄС збільшив імпорт заліза прямого відновлення на 4,8%

ArcelorMittal зупинив проєкт розширення бразильського заводу через зростання імпорту сталі

Ціни на залізну руду перевищили позначку в 100 дол/тонну

Жінки врятують світ: Україна запускає програму навчання жінок на операторок екскаватора 

Золото та срібло дорожчають в очікуванні зниження процентних ставок ФРС

26 Вересня 2024

Ціни на руду сягнули нового максимуму за три тижні

Ставки фрахту з портів Дунаю зросли

Активна робота портів України нормалізувала товаропотоки між Україною та ЄС

Voestalpine Europe вперше запускає зелені бонди для фінансування greentec steel

ВСІ НОВИНИ ⇢