Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Економіка Новини Транспорт

Існуюча система тарифоутворення в “Укрзалізниці”, яка основана на визначенні класів вантажів, вже давно застаріла, і її слід переглянути. Нова система має бути розроблена на основі обсягів послуг, які були надані, і бути економічно обгрунтованою. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький у своєму виступі.

“У розробці нової системи тарифоутворення має бути чіткий, аргументований підхід, який виходить із реальних витрат, які несуть перевізники. Для кожної галузі ці витрати є різними. Для зерновиків, наприклад, це формування ешелонів на різних станціях по вагонах, тобто ешелон формується поступово. Для хіміків, металургів – це формування цілого ешелону на підприємстві та пряма доставка вантажів у порт чи до кордону. Тобто витрати різні. І виходячи з цього, слід формувати тариф. Адже абсурдно вимагати сплати коштів за ті послуги, які підприємства не отримують”, – наголосив Біленький.

Він зауважив, що найкращим варіантом є той, що використовують у сусідніх європейських країнах, коли є базова ставка, а до неї вже додаються коефіцієнти в залежності від наданих послуг – наприклад, за використання проміжних або сортувальних станцій, а також з врахуванням сезонності вантажоперевезень.

“У вимогах Євросоюзу чітко зазначено: тарифи природних монополій мають бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість та кількість послуг різні, то відповідно, і тарифи для різних вантажів мають бути різними. Те, що наразі пропонує Укрзалізниця під назвою «гармонізація», не відповідає жодній логіці. Адже за такого підходу цілі галузі, які змушені користуватися послугами монополіста, будуть платити за послуги, якими не користуються. Тому ми, металурги, разом з іншими галузями, закликаємо системно підійти до вирішення питаннь тарифікації вантажних перевезень”, – резюмував Біленький.

Нагадаємо, “Укрзалізниця” подала до уряду план “гармонізації” тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Новини

18 Листопада 2025

Кулеба прозвітував про темпи укриття критичної інфраструктури

В Києві виявили нафтобазу, яка постачала контрафактне пальне до мережі АЗС

Водень замість газу: Німеччина переглянула енергетичну стратегію

Україна наростила експорт плоского прокату

Литва передала Україні обладнання для відновлення енергетики 

Китай відкрив найбільше в сучасній історії родовище золота 

В “Енергоатомі” визнали, що вже три роки не можуть відремонтувати енергоблок ХАКС 

На окупованій Донеччині пошкоджена Зуївська і Старобешівська ТЕС

Росіяни атакували енергетику у чотирьох областях

17 Листопада 2025

Найбільший кремнієвий завод РФ припинить виробництво

Tata Steel переходить на власну енергію: придбано три електростанції Vattenfall

Кількість жертв трагедії на Інгулецькій шахті зросла: деталі

Інтерпайп має усі передумови для досягнення глобального масштабу, – CEO

Трамп заявив, що Великобританія має відмовитися від вітрогенераторів

Fitch втретє підтвердило обмежений дефолт України

На Закарпатті відновили видобуток солі 

ВСІ НОВИНИ ⇢