Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Економіка Новини Транспорт
Система тарифоутворення Укрзалізниці давно застаріла і потребує перегляду

Існуюча система тарифоутворення в “Укрзалізниці”, яка основана на визначенні класів вантажів, вже давно застаріла, і її слід переглянути. Нова система має бути розроблена на основі обсягів послуг, які були надані, і бути економічно обгрунтованою. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький у своєму виступі.

“У розробці нової системи тарифоутворення має бути чіткий, аргументований підхід, який виходить із реальних витрат, які несуть перевізники. Для кожної галузі ці витрати є різними. Для зерновиків, наприклад, це формування ешелонів на різних станціях по вагонах, тобто ешелон формується поступово. Для хіміків, металургів – це формування цілого ешелону на підприємстві та пряма доставка вантажів у порт чи до кордону. Тобто витрати різні. І виходячи з цього, слід формувати тариф. Адже абсурдно вимагати сплати коштів за ті послуги, які підприємства не отримують”, – наголосив Біленький.

Він зауважив, що найкращим варіантом є той, що використовують у сусідніх європейських країнах, коли є базова ставка, а до неї вже додаються коефіцієнти в залежності від наданих послуг – наприклад, за використання проміжних або сортувальних станцій, а також з врахуванням сезонності вантажоперевезень.

“У вимогах Євросоюзу чітко зазначено: тарифи природних монополій мають бути економічно обґрунтовані. І якщо вартість та кількість послуг різні, то відповідно, і тарифи для різних вантажів мають бути різними. Те, що наразі пропонує Укрзалізниця під назвою «гармонізація», не відповідає жодній логіці. Адже за такого підходу цілі галузі, які змушені користуватися послугами монополіста, будуть платити за послуги, якими не користуються. Тому ми, металурги, разом з іншими галузями, закликаємо системно підійти до вирішення питаннь тарифікації вантажних перевезень”, – резюмував Біленький.

Нагадаємо, “Укрзалізниця” подала до уряду план “гармонізації” тарифів на перевезення: якщо його приймуть, вартість перевезення будматеріалів зросте на 52%, руди і вугілля – на 7%, повернення порожніх вагонів – на 67%.

У свою чергу президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ підвищить тарифи на вантажні перевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Новини

14 Жовтня 2024

Рівнеазот відновив виробництво мінеральних добрив

Ракетні атаки ворога не вплинули на роботу морського коридору

Українські танки Leopard отримають захисні екрани від Сталевого фронту

Граничні ціни на світло потрібно скасувати або зробити на рівні з європейськими – ВДЕ

Primetals підписала контракт на будівництво нового сталеливарного заводу в Німеччині

Окупанти знов атакували портову інфраструктуру в Одеській області

Зростання цін виявилось вищим за прогноз НБУ

В енергосистемі зберігається дефіцит потужності

Україна отримала можливість зменшити виплати за держборгом перед МВФ

Промисловці закликають не допустити зростання тарифів УЗ на вантажні перевезення

Posco розпочала виробництво на новому катодному заводі

ЄС інвестує в оборонно-промисловий комплекс України замість поставок зброї

Малайзія розслідує імпорт катанки з трьох країн

Обсяг експорту в українському морському коридорі досяг 75 млн тонн

Втрата Покровська стане для України економічною проблемою

В Україні посилять контроль за роботою підприємств хімічної промисловості

ВСІ НОВИНИ ⇢