УЗ має формувати тарифи на вантажні перевезення, виходячи з обсягів наданих послуг – експерт

Економіка Новини Транспорт
УЗ має формувати тарифи на вантажні перевезення, виходячи з обсягів наданих послуг – експерт

Укрзалізниця має використовувати для формування тарифів обсяг наданих послуг, адже вони мають бути економічно обгрунтовані. Натомість зараз компанія закладає в тариф послуги, які клієнти не отримують. Про це заявив президент ОП “Укрметалургпром” Олександр Каленков, коментуючи питання гармонізації вантажних тарифів, яку ініціює Укрзалізниця.

“Вони вживають слова “уніфікація”, “гармонізація”. Я не знаю, в чому вони бачать тут гармонію. Зараз тарифоутворення не обґрунтоване економічно, і ніколи не було. Система класів, така, яка існує зараз, і уніфікація класів, як вони говорять, – вона недосконала, але уніфікація класів – це поштовх в інший напрямок. В ідеальній ситуації тарифи мають бути сформовані незалежними органами, і мають включати витрати компаній, які пораховані правильно”, – зауважив експерт.

Він пояснив: витрати для перевезення залізною дорогою руди значно нижчі, ніж, приміром, перевезення зерна – адже відправки руди не мають сезонності, крім того, ешелони для відправки формуються прямо біля ГЗК. Натомість, для транспортування зерна необхідно зібрати потяг з окремих вагонів, які розташовані у різних місцях.”Щоб вивозити залізну руду до морських портів, не використовується жодної проміжної станції, не використовується додаткових депо і т.ін. Вони йдуть цілоріч, без якихось перерв. І собівартість для Укрзалізниці в рази нижча, ніж перетягувати якісь 3-4 вагони від однієї малодіяльної станції до іншої. Витрати колосальні при цьому! Але це все не розписується окремо на різні групи товарів”, – зауважив Каленков.

Як приклад він навів країни ЄС, де для формування залізничного тарифу використовується базова ставка, до якої потім додаються коефіцієнти – сезонність, необхідність задіяння додаткових станцій, і таке інше.

“Там дуже просте формування. Існує базова ставка, і якщо ти возиш продукцію не повагонно, а маршрутом, ти маєш знижку. Якщо ти не завантажуєш проміжні станції, маневрові, локомотиви і т.ін. – ти маєш знижку. Це буде справедливо і економічно обґрунтовано, і не буде питань”, – каже Каленков.

Водночас він наголосив: існуючі підходи в тарифоутворенні б’ють по конкурентоспроможності нашої продукції, а також знижують інвестиційну привабливість України.

“Зараз інвестори вже думають про інвестування в Україні. Але для них невирішене питання – це тарифоутворення державних монополій. І це може завадити інвестиціям в Україну дуже суттєво. Вони бачать зараз ці уніфікації енерготарифів, бачать політику незрозумілу політику Укрзалізниці. І можуть не піти в Україну”, – резюмував експерт.

Нагадаємо: Укрзалізниця від початку року перевезла 118 млн тонн вантажів. Це на 24,3% більше, ніж за аналогічний період 2023 року, коли було перевезено 95,0 млн тонн вантажів. У серпні перевезення вантажів склали 14,2 млн тонн – це навіть більше, ніж у фінплані УЗ, де передбачалося перевезення 13,8 млн вантажів.

Новини

У ВР пропонують виділити 500 млн грн на підтримку індустриальних парків

САП завершила досудове розслідування корупції на Одеському припортовому заводі 

Останній ядерний енергоблок, який перебуває в ремонті, підключать у середині жовтня

Промисловість Європи скорочуватиме споживання газу

УЗ має формувати тарифи на вантажні перевезення, виходячи з обсягів наданих послуг – експерт

Податкова отримала дані про рахунки українців за кордоном

4 Жовтня 2024

Австралія з початку року збільшила експорт залізорудної сировнини

Європа продовжить використовувати нікелевий чавун до повноцінного запуску CBAM

Більше половини компаній не компенсуватимуть працівникам підвищення військового збору

Довгий прокат дешевшає на північноєвропейських ринках

Профільний комітет Ради схвалив законопроєкт про підвищення податків

Через мобілізацію в Україні не вистачає водіїв

Рішення щодо економічного бронювання прийнято – Железняк

Тариф на вантажні залізничні перевезення не має бути обтяжений сторонніми послугами

В Україні планують створити інвестфонд для розвитку бізнесу

МВФ ухвалить остаточне рішення про новий транш для України до 21 жовтня 

ВСІ НОВИНИ ⇢